University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS2-Specialization Module 2-Directions in development preschool and elementary education

General data

Course ID: 2300-NZ2-MS2-PW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS2-Specialization Module 2-Directions in development preschool and elementary education
Name in Polish: MS2-Moduł specjalnościowy 2: Kierunki rozwoju edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

 Posiada wiedzę na temat zróżnicowania kulturowego, etnicznego, psychologicznego rozwoju i edukacji dzieci.

 Posiada wiedzę na temat współczesnych zagrożeń dzieciństwa tkwiących w środowisku instytucjonalnym, domowym, lokalnym i zna ich potencjalne konsekwencje (bieda, dysfunkcjonalność, przemoc, bezrobocie, brak służb wspomagania rozwoju rodziny, konsumizm).

 Posiada wiedzę na temat aktualnych regulacji prawnych i rozwiązań instytucjonalnych w zakresie wspierania dzieci i rodzin, w tym przeżywających jakieś trudności.

 Zna wybrane metody pobudzające aktywność społeczną, językową, matematyczną, przyrodniczą, ruchową i plastyczno-muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

 Zna metody organizowania współpracy z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci odnoszące się do charakterystycznych cech danego środowiska lokalnego.

 Posiada wiedzę na temat funkcjonowania przedszkola i szkoły w zakresie wybranych aspektów socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych.

Umiejętności

 Wykorzystuje wiedzę biologiczną, psychologiczną i kulturowo-społeczną i o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych (dzieci zdolne) i edukacyjnych dziecka do projektowania i indywidualizowania pracy pedagogicznej.

 Świadomie i celowo wybiera metody aktywizujące do projektowania zajęć odwołując się do celów edukacji przedszkolnej i I etapu kształcenia oraz możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.

 Potrafi oceniać i monitorować postępy w rozwoju i edukacji dziecka na podstawie różnych źródeł wiedzy (np. obcojęzycznych, ICT, specjalistycznej, logopedycznej, psychologicznej, action research).

 Potrafi udzielać skutecznej informacji zwrotnej, pomagać dzieciom w refleksji nad własnym uczeniem się i rozwijaniem samodzielności poznawczej.

 Dokonuje systematycznej autorefleksji nad stosowanymi strategiami nauczania i uczeniem się dzieci.

Kompetencje społeczne

 W procesie komunikacji z dziećmi i ich rodzicami/opiekunami prawnymi uwzględnia ich zróżnicowanie społeczno-kulturowe, etniczne i socjoekonomiczne.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)