MS2-Specialization Module 2-Directions in development preschool and elementary education
General data
Course ID: | 2300-NZ2-MS2-PW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS2-Specialization Module 2-Directions in development preschool and elementary education |
Name in Polish: | MS2-Moduł specjalnościowy 2: Kierunki rozwoju edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza Posiada wiedzę na temat zróżnicowania kulturowego, etnicznego, psychologicznego rozwoju i edukacji dzieci. Posiada wiedzę na temat współczesnych zagrożeń dzieciństwa tkwiących w środowisku instytucjonalnym, domowym, lokalnym i zna ich potencjalne konsekwencje (bieda, dysfunkcjonalność, przemoc, bezrobocie, brak służb wspomagania rozwoju rodziny, konsumizm). Posiada wiedzę na temat aktualnych regulacji prawnych i rozwiązań instytucjonalnych w zakresie wspierania dzieci i rodzin, w tym przeżywających jakieś trudności. Zna wybrane metody pobudzające aktywność społeczną, językową, matematyczną, przyrodniczą, ruchową i plastyczno-muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna metody organizowania współpracy z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci odnoszące się do charakterystycznych cech danego środowiska lokalnego. Posiada wiedzę na temat funkcjonowania przedszkola i szkoły w zakresie wybranych aspektów socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Umiejętności Wykorzystuje wiedzę biologiczną, psychologiczną i kulturowo-społeczną i o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych (dzieci zdolne) i edukacyjnych dziecka do projektowania i indywidualizowania pracy pedagogicznej. Świadomie i celowo wybiera metody aktywizujące do projektowania zajęć odwołując się do celów edukacji przedszkolnej i I etapu kształcenia oraz możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci. Potrafi oceniać i monitorować postępy w rozwoju i edukacji dziecka na podstawie różnych źródeł wiedzy (np. obcojęzycznych, ICT, specjalistycznej, logopedycznej, psychologicznej, action research). Potrafi udzielać skutecznej informacji zwrotnej, pomagać dzieciom w refleksji nad własnym uczeniem się i rozwijaniem samodzielności poznawczej. Dokonuje systematycznej autorefleksji nad stosowanymi strategiami nauczania i uczeniem się dzieci. Kompetencje społeczne W procesie komunikacji z dziećmi i ich rodzicami/opiekunami prawnymi uwzględnia ich zróżnicowanie społeczno-kulturowe, etniczne i socjoekonomiczne. |
Copyright by University of Warsaw.