MS2-Media Education
General data
Course ID: | 2300-NZ2-MS2-PW-EM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS2-Media Education |
Name in Polish: | MS2-Edukacja medialna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
The role of the media in developing knowledge about the world in early childhood. Specific mechanisms, conventions, symbols and language of the media and the perceptive and receptive capabilities of a small child. The quality of media broadcasts and shaping the child’s idea of reality, attributing meaning to the information being processed, understanding the real and the fictional world. Objectives and content of media education in integrated education curricula. Different ways of work incorporating the media as preparation for a critical, selective and rational way of using what the media have on offer. |
Full description: |
(in Polish) Media - szanse i zagrożenia dla rozwoju małego dziecka. Konteksty teoretyczne dekodowania znaczeń różnych przekazów medialnych przez małe dziecko. Cele i zadania edukacji medialnej. Efektywność programów multimedialnych-wyniki badań naukowych. Czynniki warunkujące efektywność edukacyjnych programów medialnych. Cechy percepcji i recepcji małych dzieci a specyficzny język mediów. Ocena różnych form medialnych w procesie popularyzacji nauki- rzetelność prezentacji i zgodność z teorią naukową Zjawisko homogenizacji treści przekazu, szumu informacyjnego, różne manipulacje medialne a proces konstruowania wiedzy przez dziecko. Przekaz podprogowy. Media a dziecięcy obraz świata – teorie wyjaśniające kształtowanie się umiejętności odróżniania fikcji o rzeczywistości Słowo drukowane a komunikaty audiowizualne- analiza porównawcza różnych źródeł wiedzy, informacji i emocji. Książki i czasopisma popularno-naukowe dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym jako media – język, funkcje i formy komunikowania. Nowoczesne technologie w edukacji- tablice interaktywne, e-booki, e-podręczniki, e-dzienniki, platformy edukacyjne. Podstawy projektowania i przygotowywania różnych form komunikatów medialnych. Przygotowanie własnej prezentacji w programie Power Point. jako źródła wiedzy dla małego dziecka. Konstruowanie scenariuszy zajęć oraz projektów edukacyjnych z wykorzystaniem multimedialnych środków dydaktycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) Hopfinger M. ( red):Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Warszawa 2002. Izdebska J, Media elektroniczne-kreujące obraz rodziny i dziecka Wyd.Trans Humana 2008 Klus- Stańska D (red) –Światy dziecięcych znaczeń Wyd.”Żak” 2004 Kołodziejczyk A, Dziecięca koncepcja fikcji czyli co jest „na niby” w telewizji Wyd. UJ 2003 KołodziejczykA, Kubicka D, Psychologia wpływu mediów wybrane teorie. Metody badania. Wyd. Impuls 2007 Lemish D, Dzieci i telewizja. Perpektywa globalna Wyd.WUJ 2008 Łaciak B(red), Dziecko we współczesnej kulturze medialnej Wyd.ISP 2003 Reeves B, Nass C, Media i ludzie, PIW, Warszawa, 2000 Sieńczewska M, Czy dziecko może być odkrywcą wiedzy w świecie mediów? w: red. M.Karwowska-Struczyk, E.Słodownik-Rycaj Pedagogika małego dziecka. Wybrane zagadnienia.IBE2007 Strykowski W, Scenariusze z edukacji czytelniczej i medialnej Wyd.Naukowe UAM 2002 Tanaś M, Pedagogika@środki informatyczne i media IMPULS 2004 |
Learning outcomes: |
(in Polish) -student wyjaśnia w kontekście poznanych teorii proces nadawania znaczeń przez dzieci różnym komunikatom medialnym, -wymienia kryteria, jakie powinny być wzięte pod uwagę przy ocenie programu medialnego, którego odbiorcą jest małe dziecka, - ocenia programy medialne według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych, -projektuje zajęcia z edukacji medialnej -korzysta z różnych źródeł informacji naukowej i zasobów edukacyjnych -przygotowuje interaktywną prezentację multimedialna |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) -obecność i aktywność na zajęciach, -ocena programu medialnego według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych -zaprojektowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem mediów w procesie konstruowania wiedzy dzieci, -przygotowanie interaktywnej prezentacji w programie Power Point. jako źródła wiedzy dla małego dziecka. |
Copyright by University of Warsaw.