University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) MS3 - Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka angielskiego

General data

Course ID: 2300-NZ2-MS3-PWT-PP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: MS3 - Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka angielskiego
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest omówienie psychologiczno-pedagogicznych podstaw nauczania języków obcych dzieci. Omawiane treści dotyczą rozumienia procesów przyswajania języka ojczystego, drugiego oraz obcego, z głównym naciskiem na naukę języka angielskiego, jako języka najczęściej używanego we współczesnym świecie. Wykład porusza zagadnienia związane z psychofizycznymi uwarunkowaniami, potrzebami oraz możliwościami dzieci w kontekście nauczania języków obcych, podkreślając rolę nauczyciela i rodzica w tworzeniu przestrzeni edukacyjnej.

Full description: (in Polish)

1. Psychologiczne, socjologiczne oraz fizjologiczno-neurologiczne podstawy nauczania języków obcych dzieci

2. Konstruktywizm a nauczanie języka (Piaget, Wygotski, Bruner)

3. Terminologia dotycząca przyswajania języków (język ojczysty, drugi oraz obcy)

4. Badania nad przyswajaniem języka i ich implikacje dotyczące nauczania języka dzieci

5. Teorie przyswajania i funkcjonowania języka pierwszego

6. Teorie przyswajania i funkcjonowania języka drugiego

7. Nauczanie języka obcego dzieci w kontekście rozwoju ich świadomości wielokulturowej

8. Miejsce i rola języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej

Bibliography: (in Polish)

• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001

• Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.

• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.

• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.

• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006

• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.

• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

• uwarunkowania i możliwości nauczania języka obcego dzieci

• psychologiczne, socjologiczne oraz fizjologiczne podstawy nauczania języka dzieci

• wybrane koncepcje wczesnoszkolnego nauczania w kraju i za granicą

W zakresie umiejętności student potrafi:

• docenić różnorodność opinii zawartych w lekturach oraz przedstawionych w dyskusjach i wykorzystać je jako źródło inspiracji

• wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktycznych sytuacjach edukacyjnych

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

• pogłębiania własnej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki nauczania języka angielskiego oraz własnej znajomości języka

• refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy, umiejętności

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

biografia językowa

test zaliczeniowy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)