(in Polish) MS3 - Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka angielskiego
General data
Course ID: | 2300-NZ2-MS3-PWT-PP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | MS3 - Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka angielskiego |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest omówienie psychologiczno-pedagogicznych podstaw nauczania języków obcych dzieci. Omawiane treści dotyczą rozumienia procesów przyswajania języka ojczystego, drugiego oraz obcego, z głównym naciskiem na naukę języka angielskiego, jako języka najczęściej używanego we współczesnym świecie. Wykład porusza zagadnienia związane z psychofizycznymi uwarunkowaniami, potrzebami oraz możliwościami dzieci w kontekście nauczania języków obcych, podkreślając rolę nauczyciela i rodzica w tworzeniu przestrzeni edukacyjnej. |
Full description: |
(in Polish) 1. Psychologiczne, socjologiczne oraz fizjologiczno-neurologiczne podstawy nauczania języków obcych dzieci 2. Konstruktywizm a nauczanie języka (Piaget, Wygotski, Bruner) 3. Terminologia dotycząca przyswajania języków (język ojczysty, drugi oraz obcy) 4. Badania nad przyswajaniem języka i ich implikacje dotyczące nauczania języka dzieci 5. Teorie przyswajania i funkcjonowania języka pierwszego 6. Teorie przyswajania i funkcjonowania języka drugiego 7. Nauczanie języka obcego dzieci w kontekście rozwoju ich świadomości wielokulturowej 8. Miejsce i rola języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej |
Bibliography: |
(in Polish) • Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001 • Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing. • Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press. • Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. • Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006 • Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty uczenia się: W zakresie wiedzy student zna i rozumie: • uwarunkowania i możliwości nauczania języka obcego dzieci • psychologiczne, socjologiczne oraz fizjologiczne podstawy nauczania języka dzieci • wybrane koncepcje wczesnoszkolnego nauczania w kraju i za granicą W zakresie umiejętności student potrafi: • docenić różnorodność opinii zawartych w lekturach oraz przedstawionych w dyskusjach i wykorzystać je jako źródło inspiracji • wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktycznych sytuacjach edukacyjnych W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: • pogłębiania własnej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki nauczania języka angielskiego oraz własnej znajomości języka • refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy, umiejętności |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) biografia językowa test zaliczeniowy |
Copyright by University of Warsaw.