University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) MS3 - Tutoring językowy

General data

Course ID: 2300-NZ2-MS3-PWT-TJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: MS3 - Tutoring językowy
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Prerequisites (description):

(in Polish) W efekcie używania nowoczesnych metod nauczania języka angielskiego wielu uczących się nabywa dużą płynność i komunikatywność w tym języku bez zachowania całkowitej poprawności, głównie z zakresie gramatyki i wymowy. Jest to zjawisko dopuszczalne w przeważającej większości kontekstów użycia języka angielskiego, bo nie zakłóca komunikacji, ale nauczanie dzieci jest tu wyjątkiem, ponieważ dzieci odwzorowują sposób mówienia nauczyciela i język przez niego używany musi być pozbawiony błędów. Dlatego studenci przygotowujący się do zawodu nauczyciela wczesnoszkolnego uczącego również języka angielskiego muszą wyeliminować skostniałe błędy, jak również muszą wypracować sposoby samodzielnej pracy nad językiem przez całe życie, bo język bardzo szybko się pogarsza, kiedy się nad nim nie pracuje.


Short description: (in Polish)

Kurs ma na celu wsparcie pracy studentów w kierunku podwyższania poziomu językowego oraz zbudowanie ich samoświadomości jako uczących się języka angielskiego. Rolą prowadzącego jest pomoc w identyfikacji problemów i w wyznaczeniu zadań i strategii mających na celu równomierny rozwój językowy każdego studenta, jak również dostarczenie wiedzy i narzędzi do refleksji nad procesem uczenia się. Kryteria zaliczenia i sposoby pracy na zajęciach ustalane są z grupą na podstawie potrzeb i możliwości studentów, a więc każda edycja kursu jest inna.

Full description: (in Polish)

Kurs rozpoczyna analiza potrzeb każdego studenta, przede wszystkim w zakresie językowym, ale także w zakresie efektywności zapamiętywania, korzystania ze źródeł, organizacji procesu uczenia się, motywowania się i innych umiejętności związanych z uczeniem się języka. W zależności od potrzeb i możliwości grupy ustalone zostają rodzaje pracy na zajęciach oraz wymagania dotyczące pracy samodzielnej i zaliczenia kursu, jak również tematyka zajęć interesująca studentów, zarówno w zakresie nauki angielskiego, jak innych tematów związanych ze studiami. Możliwe formy pracy obejmują input w formie prezentacji prowadzącego i studentów oraz czytania tekstów lub słuchania wypowiedzi fachowców, dyskusje w małych grupach i w całej grupie, prace pisemne (eseje, streszczenia, sprawozdania), ustne i pisemne ćwiczenia językowe, poszerzanie słownictwa tematycznego, prowadzenie przez studentów prezentacji i ćwiczeń językowych, sesje pytań i odpowiedzi, indywidualne sesje z prowadzącym itp. Praca własna może obejmować czytanie beletrystyki, czytanie książek i artykułów akademickich lub specjalistycznych, słuchanie opublikowanych wypowiedzi fachowców itp. Przy każdym zadaniu indywidualnym lub grupowym możliwie jasno ustalane są kryteria dobrej jakości, a po wykonaniu zadań udzielany jest szczegółowy feedback przez studentów i / lub prowadzącego, jak również analizowany jest proces przygotowania danej pracy. Studenci prowadzą analizę i refleksję nad swoim procesem uczenia się używając różnych narzędzi, nazywają używane siebie strategie kognitywne i metakognitywne, analizują preferencje itp., budując swoją samoświadomość jako uczących się. Kurs jest również okazją do zdobycia wiedzy merytorycznej dostosowanej do potrzeb studentów, gdyż zawartość treściowa prac językowych, wybierana przez samych studentów lub zaproponowana przez prowadzącego, może poszerzyć ich wiedzę fachową lub ogólną.

Bibliography: (in Polish)

Bailey, K.M. and Nunan, D. (eds) 1996. Voices From the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.

Farrell, T. Reflective Teaching. The Principles and Practices. Forum, v36 n4 Oct-Dec 1998

Gebhard, J.G. and Oprandy, R. 1999. Language Teaching Awareness. A Guide to Exploring Beliefs and Practice. Cambridge: Cambridge University Press.

Kelly, M .and Grenfell, M. 2006.European Profile for Language Teacher Education. A Frame of Reference. www.lang.soton.ac.uk/profile.

Richards, J.C.1998. Beyond Training. Cambridge: Cambridge University Press.

Richards, J.C and Farrell,T.C.2011. Practice Teaching. A Reflective Approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Richards, J.C and Farrell,T.C.2005.Professional Development for Language Teachers. Strategies for Teacher Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Richards, J.C. and Lockhart,C. 1994. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge: Cambridge University Press.

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

• umiejętności i strategie biorące udział w procesie uczenia się oraz możliwe preferencje uczącego się dotyczące pozyskiwania, przetwarzania i zapamiętywania informacji

• znaczenie poprawności językowej w kontekście uczenia dzieci

• swoje silne i słabe strony jako użytkownika języka angielskiego i formy pracy właściwe dla siebie w pracy nad poprawnością językową

• działanie teorii Stephena Krashena (input) w przypadku dorosłych uczących się języka

• koncepcję autonomii w uczeniu się

• narzędzia wspomagające analizę i refleksję

• wielorakie funkcje oraz środki językowe przydatne w skutecznym porozumiewaniu się w różnych kontekstach, włącznie z profesjonalnymi

W zakresie umiejętności student potrafi:

• świadomie kierować własną pracą nad językiem i prowadzić refleksję na temat siebie jako uczącego się nieprzerwanie przez całe życie

• zbierać informację zwrotną (feedback), analizować ją i korzystać z niej w celu ukierunkowania swojej pracy nad językiem

• skutecznie pracować nad poprawnością językową

• stawiać sobie cele językowe i wybierać optymalne działania w celu podwyższania swego poziomu angielskiego

• używać języka angielskiego do przekazywania informacji i wyrażania swoich opinii w mowie i piśmie, w kontekstach formalnych i nieformalnych

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów:

• samodzielnie kontynuować efektywne uczenie się angielskiego

• utrzymać odpowiedni poziom poprawności językowej przez całe życie zawodowe

• używać języka angielskiego w rozwoju zawodowym oraz do wzbogacania wiedzy ogólnej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Do zaliczenia przedmiotu niezbędne są następujące elementy:

• obecność na co najmniej 80% ustalonej liczby zajęć

• aktywny udział w pracy na zajęciach

• wykonywanie ustalonej pracy własnej

• zaliczenie odpowiedniej liczby ustalonych prac; w przypadku prac pisemnych muszą one być poprawione na podstawie feedbacku prowadzącego i ostatecznie zaakceptowane

• pisemna refleksja na temat własnego rozwoju jako osoby uczącej się języka angielskiego

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)