(in Polish) Dziecko w przedszkolu, szkole i edukacji pozaformalnej- szanse i ograniczenia
General data
Course ID: | 2300-OSM/SJ/DPS/1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Dziecko w przedszkolu, szkole i edukacji pozaformalnej- szanse i ograniczenia |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
8.00
|
Language: | (unknown) |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania. W pierwszym semestrze IV roku w drodzie dyskusji wokół zagadnień będących obszarem zainteresowań badawczych studentów zostanie określony obszar badań, sformułowany temat oraz opracowana koncepcja pracy magisterskiej. Ważnym elementem przygotowania pracy dyplomoweh jest wnikliwe dopracowanie części metodologicznej badań i kwerenda lityeratury. Studenci na V roku opracowują poszczególne części pracy magisterskiej i projektują narzędzia do badań, które realizują w obszarze wczesnej edukacji formalnej i pozaformalnej. Gromadzą dane do opisu uzyskanych wyników i podejmują podsumowującą refleksję wraz z rekomendacjami. |
Short description: |
(in Polish) Problematyka seminarium dotyczy uwarunkowań instytucjonalnych, społecznych oraz psychologiczno-pedagogicznych efektywności edukacyjnej przedszkola i szkoły. Skupimy się przede wszystkim na czynnikach związanych z funkcjonowaniem przedszkola i szkoły, na które można realnie wpływać. Oprócz edukacji formalnej zajmiemy się także pozaformalną jak edukacja domowa i demokratyczna. Przedmiotem analizy będą zagadnienia: nauczyciele - liderzy innowacji i zmiany, styl pracy nauczyciela, charakter procesu komunikowania się nauczyciela z uczniami, monitorowanie rozwoju dzieci w sferze poznawczej i społeczno-emocjonalnej, edukacja w przedszkolu i szkole z perspektywy dziecka, problematyczność diagnozowania gotowości szkolnej oraz oceniania szkolnych osiągnięć, motywacja do uczenia się w opinii uczniów i nauczycieli, współpraca z rodzicami oraz kultura instytucji edukacyjnej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka seminarium dotyczy uwarunkowań instytucjonalnych, społecznych oraz psychologiczno-pedagogicznych efektywności edukacyjnej przedszkola i szkoły w ujęciu formalnym i pozaformalnym. Skupimy się przede wszystkim na tych czynnikach związanych bezpośrednio z funkcjonowaniem przedszkola i szkoły, na które można realnie wpływać. Oprócz edukacji formalnej zajmiemy się alternatywnymi - pozaformalnymi jak edukacja domowa i demokratyczna. Wśród czynników, które staną się przedmiotem analizy są: nauczyciele - liderzy innowacji i zmiany, styl i metody pracy nauczyciela, charakter procesu komunikowania się nauczyciela z uczniami, monitorowanie rozwoju dzieci w sferze poznawczej i społeczno-emocjonalnej, edukacja w przedszkolu i szkole z perspektywy dziecka, problematyczność diagnozowania gotowości szkolnej oraz oceniania szkolnych osiągnięć, motywacja do uczenia się w opinii uczniów i nauczycieli, współpraca z rodzicami oraz kultura instytucji edukacyjnej. Problematyka podjętych badań będzie nastawiona (obok innych uczestników edukacji) na przedstawianiu punktu widzenia dzieci i uczniów, z elementami podejścia partycypacyjnego do badań - z dziećmi i przez dzieci, a nie tylko o dzieciach. Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania. Podejmowana przez studentów problematyka badań nie jest narzucana przez promotora, ale stanowi efekt dyskusji i współnych analiz i ustaleń z promotorem oraz współpracy z koleżankami i kolegami - uczestnikami seminarium. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej ( uzasadnienie wyboru tematu, opis podstawowych pojęć na podstawie literatury, temat, cel, problemy i pytania badawcze, metody, techniki badań, dobór próby i organizacja badań), spis treści; opracowanie pierwszego podrozdziału (rozdziału) pracy ( IVrok) Poprawna strukturalnie, merytorycznie i metodologicznie praca magisterska zawierająca część teroetyczną, podstawy metodologiczne i opis badań wraz z podsumowaniem i rekomendacjami. Obrona pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym (Vrok) |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SEM-DYP
|
Type of class: |
Diploma seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Żytko | |
Group instructors: | Małgorzata Żytko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/fail |
Classes in period "Academic year 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Diploma seminar, 60 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Żytko | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.