University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Dziecko w przedszkolu, szkole i edukacji pozaformalnej- szanse i ograniczenia

General data

Course ID: 2300-OSM/SJ/DPS/1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Dziecko w przedszkolu, szkole i edukacji pozaformalnej- szanse i ograniczenia
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 8.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Prerequisites (description):

(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania.

W pierwszym semestrze IV roku w drodzie dyskusji wokół zagadnień będących obszarem zainteresowań badawczych studentów zostanie określony obszar badań, sformułowany temat oraz opracowana koncepcja pracy magisterskiej. Ważnym elementem przygotowania pracy dyplomoweh jest wnikliwe dopracowanie części metodologicznej badań i kwerenda lityeratury.

Studenci na V roku opracowują poszczególne części pracy magisterskiej i projektują narzędzia do badań, które realizują w obszarze wczesnej edukacji formalnej i pozaformalnej. Gromadzą dane do opisu uzyskanych wyników i podejmują podsumowującą refleksję wraz z rekomendacjami.

Short description: (in Polish)

Problematyka seminarium dotyczy uwarunkowań instytucjonalnych, społecznych oraz psychologiczno-pedagogicznych efektywności edukacyjnej przedszkola i szkoły. Skupimy się przede wszystkim na czynnikach związanych z funkcjonowaniem przedszkola i szkoły, na które można realnie wpływać. Oprócz edukacji formalnej zajmiemy się także pozaformalną jak edukacja domowa i demokratyczna. Przedmiotem analizy będą zagadnienia: nauczyciele - liderzy innowacji i zmiany, styl pracy nauczyciela, charakter procesu komunikowania się nauczyciela z uczniami, monitorowanie rozwoju dzieci w sferze poznawczej i społeczno-emocjonalnej, edukacja w przedszkolu i szkole z perspektywy dziecka, problematyczność diagnozowania gotowości szkolnej oraz oceniania szkolnych osiągnięć, motywacja do uczenia się w opinii uczniów i nauczycieli, współpraca z rodzicami oraz kultura instytucji edukacyjnej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania.

Full description: (in Polish)

Problematyka seminarium dotyczy uwarunkowań instytucjonalnych, społecznych oraz psychologiczno-pedagogicznych efektywności edukacyjnej przedszkola i szkoły w ujęciu formalnym i pozaformalnym. Skupimy się przede wszystkim na tych czynnikach związanych bezpośrednio z funkcjonowaniem przedszkola i szkoły, na które można realnie wpływać. Oprócz edukacji formalnej zajmiemy się alternatywnymi - pozaformalnymi jak edukacja domowa i demokratyczna. Wśród czynników, które staną się przedmiotem analizy są: nauczyciele - liderzy innowacji i zmiany, styl i metody pracy nauczyciela, charakter procesu komunikowania się nauczyciela z uczniami, monitorowanie rozwoju dzieci w sferze poznawczej i społeczno-emocjonalnej, edukacja w przedszkolu i szkole z perspektywy dziecka, problematyczność diagnozowania gotowości szkolnej oraz oceniania szkolnych osiągnięć, motywacja do uczenia się w opinii uczniów i nauczycieli, współpraca z rodzicami oraz kultura instytucji edukacyjnej. Problematyka podjętych badań będzie nastawiona (obok innych uczestników edukacji) na przedstawianiu punktu widzenia dzieci i uczniów, z elementami podejścia partycypacyjnego do badań - z dziećmi i przez dzieci, a nie tylko o dzieciach. Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej i wspieranie ich w procesie jej powstawania. Podejmowana przez studentów problematyka badań nie jest narzucana przez promotora, ale stanowi efekt dyskusji i współnych analiz i ustaleń z promotorem oraz współpracy z koleżankami i kolegami - uczestnikami seminarium.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej ( uzasadnienie wyboru tematu, opis podstawowych pojęć na podstawie literatury, temat, cel, problemy i pytania badawcze, metody, techniki badań, dobór próby i organizacja badań), spis treści; opracowanie pierwszego podrozdziału (rozdziału) pracy ( IVrok)

Poprawna strukturalnie, merytorycznie i metodologicznie

praca magisterska zawierająca część teroetyczną, podstawy metodologiczne i opis badań wraz z podsumowaniem i rekomendacjami.

Obrona pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym (Vrok)

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Diploma seminar, 60 hours more information
Coordinators: Małgorzata Żytko
Group instructors: Małgorzata Żytko
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail

Classes in period "Academic year 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Diploma seminar, 60 hours more information
Coordinators: Małgorzata Żytko
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)