(in Polish) Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie - Klinika Kariery
General data
Course ID: | 2300-PS-PR-BDMI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie - Klinika Kariery |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | supplementary |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia będą poruszały temat bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. Uczestnicy zostaną zapoznani z najbardziej powszechnymi zagrożeniami takimi jak: cyberprzemoc, szkodliwe treści, uwodzenie online, seksting, nadużywanie internetu. Istotnym elementem zajęć będzie analiza najlepszych rozwiązań profilaktycznych, które można stosować na różnych poziomach edukacji. Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia będą poruszały temat bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie. Uczestnicy zostaną zapoznani z następującymi zagrożeniami: -Cyberprzemoc. W tym cyberbullying i hejt internetowy -Seksting czyli przesyłanie nagich zdjęć i filmów -Grooming czyli uwodzenie młodych osób za pośrednictwem interentu -Szkodliwe treści. W tym pornografia, przemoc, szkodliwe wzorce, patotreści, fake news -Nadużywanie internetu W przypadku każdego zagrożenia zostanie przedstawiona jego specyfika, skala oraz konsekwencje. Uczestnicy będą także analizowali rozwiązania profilaktyczne, które najlepiej sprawdzą się w przypadku poszczególnych zagrożeń. Zajęcia będą prowadzone metodą warsztatową z elementami wykładowymi. Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych. Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. |
Bibliography: |
(in Polish) -Barlińska J., Małecka A., Świątkowska J., (2018), Cyberbezpieczeństwo. Charakterystyka, mechanizmy i strategie zaradcze w makro i mikro skali, monografia, Warszawa: Texter -Makaruk K., Włodarczyk J., Michalski P., (2017), Kontakt dzieci z pornografią. Raport z badań, Warszawa: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, zob. bit.ly/kdzporn (dostęp: 02.01.2019) -Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), (2016), Nastolatki 3.0. Wybrane wyniki ogólnopolskiego badania uczniów w szkołach, Warszawa: NASK – Państwowy Instytut Badawczy, zob. bit.ly/wynnas3 (dostęp: 02.01.2019) -Pyżalski J., (2012), Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. -Pyżalski J., (2013), Rodzina i szkoła a przeciwdziałanie zaangażowaniu młodych ludzi w ryzykowne zachowania online, w: „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka”, t. 12 -Pyżalski J., Zdrodowska A., Tomczyk Ł., Abramczuk K., (2019), Polskie badanie EU Kids Online 2018. Najważniejsze wyniki i wnioski, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Zdobycie wiedzy na temat zagrożeń online: nadużywania internetu, cyberprzemocy, szkodliwych tresci, uwodzenia online, sekstingu Zdobycie umiejętności reagowania na zagrożenia online |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) -Obecność na minimum 80% -Aktywny udział w warsztacie |
Copyright by University of Warsaw.