Socio-cultural animation and informal education - assessment and action
General data
Course ID: | 2300-SD68/ASKE/2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Socio-cultural animation and informal education - assessment and action |
Name in Polish: | Animacja społeczno-kulturalna i edukacja nieformalna - diagnoza i działanie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | B.Sc. seminars |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie przez studentów autorskich prac licencjackich na podstawie własnych poszukiwań badawczych lub projektów działaniowych ugruntowujących i integrujących ich dotychczasową wiedzę, umiejętności i postawy zawodowe, z zaznaczeniem specyfiki i pogłębieniem wybranego obszaru tematycznego szczególnie interesującego studenta. |
Short description: |
The participants of the seminar work out and carry out acting original animation projects or prepare assessment research. The subject matter includes issues referring to animation activities in environments varied in terms of age, socially and culturally. Issues concerning groups of children and young people and widely understood preventive-educational work will be especially favoured. The seminar is meant for students of the following specialities: socio-cultural animation, social work with a child and a family. Other students of pedagogical specialities are also welcome. |
Full description: |
1. Animation of local environments 2. Animation of task groups 3. Active methods of education 4. Planning of animation activities 5. Research into determinants of socio-cultural fenomena |
Bibliography: |
T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych; D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych; K. Konarzewski, Jak uprawiać badania oświatowe; W. Zaczyński, Poradnik autora prac semiaryjnych; B. Fatyga, J. Rogala-Obłękowska, Style życia młodzieży; D. Jankowski, Pedagogika kultury; B. Gołębniak, Praca metodą projektów; H. Rylke, T. Tuszewski, Powrót do źródeł. O profilaktyce w szkołach; J. Szymańska, Programy profilaktyczne; P. Boski, Kulturowe ramy zachowań społecznych; |
Learning outcomes: |
(in Polish) wiedza: - student zna szczegółowo problematykę wchodzącą w zakres wybranego tematu pracy; - zna metodologię postępowania naukowego i badawczego oraz metody, techniki i narzędzia badań w zakresie dyscypliny naukowej, którą studiuje; - zna zasady redagowania pracy naukowej; umiejętności: - student potrafi dokonywać selekcji bibliograficznej i korzystać z materiałów źródłowych; - tworzyć własny tekst, myśli i sformułowania naukowe na podstawie oraz w odniesieniu do istniejącego dorobku w określonym temacie; - stosuje zasady postępowania naukowego w trakcie przygotowania i realizacji projektu; - redaguje poprawnie tekst od strony technicznej i językowej; postawa: - jest samodzielny w formułowaniu myśli zawartych w tekście i redakcji pracy; - poszerza systematycznie swoją wiedzę w wybranym zakresie tematycznym i regularnie pracuje nad przygotowaniem projektu oraz jego realizacją; - ma świadomość odpowiedzialności za rzetelne i etyczne prowadzenie badań/działań projektowych; |
Assessment methods and assessment criteria: |
Continuous assessment Attendance control |
Practical placement: |
(in Polish) Może być powiązane z praktykami dyplomowymi dla studentów III roku specjalności animacja kultury i edukacja nieformalna; Uwaga! Możliwa jest realizacja praktyk dyplomowych już w wakacje poprzedzające III rok zajęć - w takim przypadku konieczne są indywidualne uzgodnienia z promotorem/opiekunem praktyk dotyczące strony organizacyjnej i merytorycznej praktyk. |
Copyright by University of Warsaw.