The child and family: change, challenges and support
General data
Course ID: | 2300-SD80/DiR/1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The child and family: change, challenges and support |
Name in Polish: | Dziecko i rodzina: przemiany, problemy i wsparcie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | B.Sc. seminars |
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest wsparcie studenta w przygotowaniu i realizacji samodzielnego projektu badawczego bądź dokonanie analiz teoretycznych niezbędnych do napisania pracy licencjackiej. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć studentki i studenci zapoznają się z podstawami warsztatu naukowego oraz zasadami pisania pracy licencjackiej, a także zaplanują i przeprowadzą własne badania lub analizy teoretyczne będące podstawą do napisania pracy licencjackiej. Zakres prac studenta: -aktywne i twórcze uczestnictwo w zajęciach, -kwerenda, -opracowanie koncepcji pracy i metodologii badań własnych, -przeprowadzenie badań w wybranym obszarze, -analiza zebranego materiału badawczego i wyciągnięcie wniosków, -przygotowanie pracy licencjackiej zgodnie z obowiązującymi standardami i wymogami pracy dyplomowej. Proponowany zakres tematyczny prac: Problemy współczesnych rodzin Systemy wspierania dziecka i rodziny Metody pracy z dzieckim i rodziną |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: (Pozycje wybrane) Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN: Warszawa 2007. Bereźnicki F., Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Impuls: Kraków 2010. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków, Impuls 2006. Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN: Warszawa 2008. Seria "Niezbędnik badacza" PWN, m .in.: Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2011. Flick U, Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa 2011. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty uczenia się: W zakresie wiedzy: Zna podstawowe metody i techniki badania i analizy danych ilościowych i jakościowych Zna technikę pisania pracy dyplomowej Zna zasady sporządzania bibliografii i przypisów W zakresie umiejętności: Potrafi przeprowadzić rzetelną kwerendę Potrafi przygotować koncepcję badań własnych opartą na wiedzy metodologicznej Potrafi przeprowadzić badania wykorzystując wybrane metody, techniki i narzędzia Potrafi dokonać analizy zebranego materiału badawczego i wyciągnąć wnioski Potrafi przygotować pracę dyplomową zgodnie z obowiązującymi standardami W zakresie postaw: Przestrzega zasad etycznych przeprowadzania badań i pisania pracy naukowej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Obecność na seminarium, aktywne i twórcze uczestnictwo, wykonywanie zadań zleconych przez prowadzącą. Realizacja w każdym semestrze określonego etapu powstawania pracy dyplomowej - przygotowanie pracy licencjackiej (ocena postępów). |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W SEM-LIC
TH FR |
Type of class: |
First cycle diploma seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Ewelina Zubala | |
Group instructors: | Ewelina Zubala | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/fail |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
First cycle diploma seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Ewelina Zubala | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.