(in Polish) M2-Terapia pedagogiczna-wykład
General data
Course ID: | 2300-SP-EPITP-M2-TPW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | M2-Terapia pedagogiczna-wykład |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Założeniem wykładu jest dostarczenie słuchaczom podstawowej wiedzy z zakresu terapii pedagogicznej, tj. jej celów,zadań, funkcji, zasad i aspektów oraz wybranych zagadnień z zakresu diagnozy pedagogicznej. Treści wykładu dotyczą także zagadnień z zakresu przyczyn, rodzajów i skutków edukacyjnych i pozaedukacyjnych za burzeń funkcji percepcyjno - motorycznych u dzieci. |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot wyposaża słuchaczy w podstawowe wiadomości z zakresu terapii pedagogicznej, tj. dotyczące jej celów,zadań, funkcji, zasad i aspektów oraz wybranych zagadnień z zakresu diagnozy pedagogicznej. Treści wykładu dotyczą także zagadnień z zakresu przyczyn, rodzajów i skutków edukacyjnych i pozaedukacyjnych za burzeń funkcji percepcyjno - motorycznych u dzieci. |
Full description: |
(in Polish) Wykład stanowi teoretyczną podstawę budowania kompetencji terapeutycznych słuchaczy. Dostarcza im podstawowej wiedzy z zakresu terapii pedagogicznej, tj. jej celów,zadań, funkcji, zasad i aspektów oraz wybranych zagadnień z zakresu diagnozy pedagogicznej. Treści wykładu dotyczą także zagadnień z zakresu przyczyn, rodzajów i skutków edukacyjnych i pozaedukacyjnych za burzeń funkcji percepcyjno - motorycznych u dzieci. Szczególny nacisk położony jest na zapoznanie słuchaczy ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, to jest z dysleksją, dysortografią, dysgrafią i dyskalkulią. Treści przedmiotu koncentrują się także wokół specyficznych wymiarów terapii pedagogicznej realizowanej w odniesieniu do wymienionych grup dzieci. Przedmiot stanowi także przygotowanie słuchaczy do realizacji zadań w ramach ćwiczeń dopełniających wykład. |
Bibliography: |
(in Polish) M. Bogdanowicz - Integracja percepcyjno -motoryczna B. Skałbania - Terapia pedagogiczna uczniów dyslektycznych w teorii i praktyce G. Krasowicz -Kupis - Dysleksja rozwojowa - perspektywa psychologiczna G. King - umiejętności terapeutyczne nauczyciela A. Paszkiewicz, M.Łobacz - Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty - student interpretuje terapię w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym i socjologicznym -student zna i klasyfikuje przyczyny trudności edukacyjnych oraz interpretuje potrzeby dzieci wynikające z tych przyczyn student wyjaśnia istotę i specyfikę zaburzeń rozwojowych dzieci, charakteryzuje ich skutki edukacyjne i pozaedukacyjne oraz określa kierunki działań wspierających -student potrafi określić cele, zadania, strukturę rodzaje, aspekty i zasady terapii pedagogicznej - student różnicuje specyficzne trudności w nauce i wyjaśnia ich istotę Umiejętności -student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej w konstruowaniu projektu zajęć terapeutycznych - student potrafi identyfikować błędy w czytaniu i pisaniu jako symptomy zaburzeń funkcji percepcyjno - motorycznych - student potrafi określać zakresy, cele i zadnia terapii psychopedagogicznej zorientowanej na dzieci z określonymi problemami edukacyjnymi Kompetencje społeczne -student jest refleksyjny w interpretowaniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych dzieci - student jest elastyczny w postępowaniu terapeutycznym wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - student rozumie potrzebę postępowania terapeutycznego wobec dzieci zgodnego z zasadami terapii i szacunkiem wobec dziecka |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo. Elemenmty dyskusji. |
Copyright by University of Warsaw.