University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) M2-Terapia pedagogiczna-wykład

General data

Course ID: 2300-SP-EPITP-M2-TPW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: M2-Terapia pedagogiczna-wykład
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Założeniem wykładu jest dostarczenie słuchaczom podstawowej wiedzy z zakresu terapii pedagogicznej, tj. jej celów,zadań, funkcji, zasad i aspektów oraz wybranych zagadnień z zakresu diagnozy pedagogicznej. Treści wykładu dotyczą także zagadnień z zakresu przyczyn, rodzajów i skutków edukacyjnych i pozaedukacyjnych za burzeń funkcji percepcyjno - motorycznych u dzieci.

Short description: (in Polish)

Przedmiot wyposaża słuchaczy w podstawowe wiadomości z zakresu terapii pedagogicznej, tj. dotyczące jej celów,zadań, funkcji, zasad i aspektów oraz wybranych zagadnień z zakresu diagnozy pedagogicznej. Treści wykładu dotyczą także zagadnień z zakresu przyczyn, rodzajów i skutków edukacyjnych i pozaedukacyjnych za burzeń funkcji percepcyjno - motorycznych u dzieci.

Full description: (in Polish)

Wykład stanowi teoretyczną podstawę budowania kompetencji terapeutycznych słuchaczy. Dostarcza im podstawowej wiedzy z zakresu terapii pedagogicznej, tj. jej celów,zadań, funkcji, zasad i aspektów oraz wybranych zagadnień z zakresu diagnozy pedagogicznej. Treści wykładu dotyczą także zagadnień z zakresu przyczyn, rodzajów i skutków edukacyjnych i pozaedukacyjnych za burzeń funkcji percepcyjno - motorycznych u dzieci.

Szczególny nacisk położony jest na zapoznanie słuchaczy ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, to jest z dysleksją, dysortografią, dysgrafią i dyskalkulią. Treści przedmiotu koncentrują się także wokół specyficznych wymiarów terapii pedagogicznej realizowanej w odniesieniu do wymienionych grup dzieci. Przedmiot stanowi także przygotowanie słuchaczy do realizacji zadań w ramach ćwiczeń dopełniających wykład.

Bibliography: (in Polish)

M. Bogdanowicz - Integracja percepcyjno -motoryczna

B. Skałbania - Terapia pedagogiczna uczniów dyslektycznych w teorii i praktyce

G. Krasowicz -Kupis - Dysleksja rozwojowa - perspektywa psychologiczna

G. King - umiejętności terapeutyczne nauczyciela

A. Paszkiewicz, M.Łobacz - Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty

- student interpretuje terapię w aspekcie pedagogicznym, psychologicznym i socjologicznym

-student zna i klasyfikuje przyczyny trudności edukacyjnych oraz interpretuje potrzeby dzieci wynikające z tych przyczyn

student wyjaśnia istotę i specyfikę zaburzeń rozwojowych dzieci, charakteryzuje ich skutki edukacyjne i pozaedukacyjne oraz określa kierunki działań wspierających

-student potrafi określić cele, zadania, strukturę rodzaje, aspekty i zasady terapii pedagogicznej

- student różnicuje specyficzne trudności w nauce i wyjaśnia ich istotę

Umiejętności

-student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej w konstruowaniu projektu zajęć terapeutycznych

- student potrafi identyfikować błędy w czytaniu i pisaniu jako symptomy zaburzeń funkcji percepcyjno - motorycznych

- student potrafi określać zakresy, cele i zadnia terapii psychopedagogicznej zorientowanej na dzieci z określonymi problemami edukacyjnymi

Kompetencje społeczne

-student jest refleksyjny w interpretowaniu indywidualnych potrzeb

edukacyjnych dzieci

- student jest elastyczny w postępowaniu terapeutycznym wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

- student rozumie potrzebę postępowania terapeutycznego wobec dzieci zgodnego z zasadami terapii i szacunkiem wobec dziecka

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo. Elemenmty dyskusji.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)