University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Business plan

General data

Course ID: 2400-M1EPBP
Erasmus code / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Economics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Business plan
Name in Polish: Biznes plan
Organizational unit: Faculty of Economic Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 1 (3*30h)
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla I r. studiów magisterskich drugiego stopnia-Ekonomia Przedsiębiorstwa
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz trening umiejętności praktycznych dot. planowania, organizowania i przeprowadzania projektów

w zakresie badań marketingowych, z zastosowaniem różnorodnych metod i technik badań ilościowych i jakościowych, adekwatnie do celu i kontekstu.

Zajęcia prowadzone są w formie wykładu, dyskusji, prac projektowych oraz ćwiczeń związanych z przeprowadzaniem badań marketingowych wg wybranych metodyk i obszarów badawczych.

Full description: (in Polish)

Program zajęć:

1. Biznesplan – kiedy, po co i dla kogo?

2. Konstrukcja biznesplanu – czy zawsze taka sama?

3. Jak czytać biznesplan? Lekcja dla piszącego

4. Opracowanie biznesplanu krok po kroku

5. Jakie analizy należy wykonać, aby stworzyć dobry bizneplan?

6. Dane i ich źródła – dobre dane podstawą dobrego biznesplanu

7. Projektowanie założeń strategicznych w biznesplanie

8. Projektowanie planu marketingowego w biznesplanie

9. Projektowanie planu organizacyjnego i technicznego w biznesplanie

10. Projektowanie planu finansowego w biznes planie

Bibliography: (in Polish)

• KRZYSZTOF OPOLSKI, KRZYSZTOF WAŚNIEWSKI, BIZNES PLAN JAK GO BUDOWAĆ I ANALIZOWAĆ?, 2011, CEDEWU

• SKUTECZNY BIZNES PLAN, AUTOR: BARTŁOMIEJ CEGŁOWSKI, PAWEŁ MIELCARZ,

• BIZNESPLAN W PRAKTYCE WYD.4, AUTOR: MACIEJ TOKARSKI, JACEK WÓJCIK, ANDRZEJ TOKARSKI, WYDAWNICTWO: CEDEWU

• BIZNESPLAN ZASTOSOWANIA I PRZYKŁADY, AUTOR: ZBIGNIEW PAWLAK, WYDAWNICTWO: POLTEXT

• BIZNESPLAN MODEL NAJLEPSZYCH PRAKTYK, AUTOR: JERZY SKRZYPEK, WYDAWNICTWO: POLTEXT

• BIZNESPLAN W 10 KROKACH PRZEWODNIK OD POMYSŁU DO WDROŻENIA, AUTOR: JERZY SKRZYPEK, WYDAWNICTWO: POLTEXT

• A. NOGA-BOGOMILSKI, D. MAISON, BADANIA MARKETINGOWE. OD TEORII DO PRAKTYKI, GDAŃSKIE WYDAWNICTWO PSYCHOLOGICZNE, GDAŃSK 2007

• GILBERT A. CHURCHILL, BADANIA MARKETINGOWE. PODSTAWY METODOLOGICZNE, WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN, WARSZAWA 2002

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

Po ukończeniu przedmiotu student:

• Zna konstrukcję biznes planu, cele i metody jego tworzenia

• Rozumie zasady dot. doboru elementów oraz projektowania poszczególnych części biznes planu

• Zna metody i techniki analizy strategicznej, marketingowej, finansowej oraz organizacyjno-technicznej na potrzeby stworzenia biznesplanu

• Rozumie potrzebę i zna zasady rzetelnego doboru źródeł i zakresu danych dla sporządzenia biznesplanu

• Zna zasady oceny wartości i jakości biznesplanu

Umiejętności

Po ukończeniu kursu student:

• Potrafi stworzyć konspekt biznesplanu adekwatny do zakresu i celu dokumentu

• Umie zrealizować podstawowe badania strategiczne, finansowe i marketingowe na potrzeby opracowania biznesplanu

• Potrafi napisać biznesplan

• Potrafi ocenić biznesplan przygotowany przez innych autorów

Kompetencje społeczne - postawy:

Po ukończeniu kursu student:

• Rozumie i docenia rolę tworzenia biznesplanów dla przedsięwzięć gospodarczych

• Potrafi tworzyć zespoły specjalistów odpowiedzialnych za poszczególne części opracowania biznesplanu

• Ma analityczne, krytyczne spojrzenie na dostępne biznesplany, potrafi je oceniać

• Potrafi samodzielnie doskonalić swoje kompetencje w zakresie tworzenia biznesplanów

SW01, SW02, SW03, SW04, SU01, SU02, SU03, SU04, SU05, SU06, SU07, SK01, SK02, SK03

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Studenci uzyskują ocenę na podstawie projektu biznesplanu pisanego w grupach oraz prezentacji podczas zajęć dotyczących poszczególnych elementów pracy nad biznesplanem.

Komponent badawczy:

W trakcie zajęć realizowane są dwa komponenty badawcze:

1) prezentacje grupowe dotyczące wybranych aspektów metodycznych tworzenia biznesplanów (np. analizy marketingowe, analiza ekonomiczna przedsięwzięcia, analiza ryzyka i in.), wymagające lektury opracowań naukowych na wybrany temat i zaprezentowania wniosków z niej płynących;

2) stworzenie autorskiego projektu biznesplanu, opartego na realistycznych przesłankach rynkowych, w oparciu o naukowo uznane metody analityczne i projektowe oraz autentyczne dane, pozyskane celowo dla wybranego typu przedsięwzięcia gospodarczego.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Jarosław Górski, Krzysztof Opolski
Group instructors: Jarosław Górski, Krzysztof Opolski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Jarosław Górski, Krzysztof Opolski
Group instructors: Jarosław Górski, Krzysztof Opolski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)