University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diagnosis of children with learning disabilities

General data

Course ID: 2500-DK-DDNS
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Diagnosis of children with learning disabilities
Name in Polish: Diagnoza dzieci z trudnościami w nauce szkolnej
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest omówienie symptomatologii trudności w nauce szkolnej dzieci oraz przedstawienie współczesnych teorii wyjaśniających te trudności. Podkreślone będzie znaczenie zaburzeń uwagi i innych funkcji wykonawczych, funkcjonowania emocjonalnego, motywacji oraz właściwości osobowości w powstawaniu i utrzymywaniu się trudności szkolnych.

Bibliography: (in Polish)

Gruszczyk-Kolczyńska E. (1994). Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. (s. 103-124). Warszawa: WSiP

Krasowicz-Kupis, G. (2008). Psychologia dysleksji. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Oszwa, U., Borkowska, A.R. (2006). Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania. W: Borkowska A.R., Domańska Ł. (red.). Neuropsychologia kliniczna dziecka. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa.

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej

Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca domowa

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)