University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diagnosis of children and adolescents with anxiety disorders and depression

General data

Course ID: 2500-DK-DDZLD
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Diagnosis of children and adolescents with anxiety disorders and depression
Name in Polish: Diagnoza dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi i depresją
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przedstawienie specyfiki pracy diagnostycznej z pacjentem dziecięcym/ adolescentem cierpiącym na zaburzenia emocjonalne i depresje. Omawiany będzie obraz kliniczny i mechanizm powstawania i utrzymywania się zaburzeń oraz różne metody stosowane w diagnozie

Bibliography: (in Polish)

Albano A. M.; Chorpita B.F.; Barlow D. H. (2003) Childhood Anxiety Disorders. W: E.J. Mash, R.A. Barkley: Child Psychopathology. Second Edition , New York: Guildford Press, 279- 329.

Cicchetti D. Toth S.L. (1995), Developmental Psychopathology and Disorders of Affect W: D. Cicchetti, D.J.Cohen ( red.), Developmental Psychopathology. New York, JohnWiley& Sons s. 369 – 420.

Orwid M., Pietruszewski K. (1996) Psychiatria dzieci i młodzieży. Kraków: Collegium Medicum UJ.

Rola J. (2001) Depresja u dzieci. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją

Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca domowa

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)