University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychological diagnosis of somatically ill children

General data

Course ID: 2500-DK-DPDS
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Psychological diagnosis of somatically ill children
Name in Polish: Diagnoza psychologiczna dzieci chorych somatycznie
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Short description: (in Polish)

W ramach zajęć omawiane będą, na przykładzie wybranych chorób –kardiologicznych, endokrynologicznych, metabolicznych – zagadnienia związane z miejscem diagnozy psychologicznej w opiece nad dzieckiem chorym somatycznie i jego rodziną.

Bibliography: (in Polish)

Maryniak A. (2006). Psycholog w szpitalu pediatrycznym. w: Problematyka tożsamości i etyki zawodowej dziecięcego psychologa klinicznego, red. A.Maryniak, M. Święcicka. Warszawa, Wydawnictwo Emu: 9-21.

Maryniak A. (2003). Wpływ przewlekłej choroby neurologicznej dziecka na funkcjonowanie rodziny. w: S. Jóźwiak (red.). Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci t. V. Lublin, BiFolium: 129-137.

Dyga-Konarska M. (2003). Pediatra wobec śmierci dziecka. Standardy Medyczne, 5,6:1128-1132.

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci chorych somatycznie

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci chorych somatycznie

Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem chorym somatycznie

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem chorym somatycznie oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca domowa

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)