University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diagnosis in Family Therapy

General data

Course ID: 2500-DK-DPTR
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Diagnosis in Family Therapy
Name in Polish: Diagnoza w procesie terapii rodzin
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest pokazanie, w jaki sposób diagnoza rodziny może zmieniać się w toku prowadzenia psychoterapii. Uczestnicy kursu będą przygotowywali konkretne diagnozy na podstawie zaprezentowanych studiów rodzin oraz uczestniczyli w scenkach dających możliwość ćwiczenia formułowania roboczych hipotez w trakcie spotkania z rodziną.

Bibliography: (in Polish)

Cecchin, G. (1995). Mediolańska Szkoła Terapii Rodzin. Kraków: Collegium Medicum UJ.

de Barbaro, B. (1997). Dzieje terapeuty rodzinnego. Od sędziego, poprzez eksperta do uczestnika dialogu. Tekst do uzyskania pod adresem: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/I/IP/terapeuta_rodzinny.html

Goldenberg, H., Goldenberg I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (s. 327-411).

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz zna teorie psychologiczne wyjaśniające mechanizmy powstawania zaburzeń w rodzinie

Słuchacz potrafi przeprowadzić badanie rodziny oraz zinterpretować wyniki badania w kategoriach psychologicznych

Słuchacz rozumie specyfikę rodziny jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z rodziną przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywność na zajęciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)