University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Child diagnosis in play therapy

General data

Course ID: 2500-DK-DTZD
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Child diagnosis in play therapy
Name in Polish: Diagnoza w toku terapii dziecka
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest pokazanie wzajemnego związku między diagnozą a terapią dzieci oraz uwrażliwienie uczestników na dostrzeganie ważnych z punktu widzenia diagnostycznego zachowań dzieci, pojawiających się podczas psychoterapii.

Bibliography: (in Polish)

Axline, V. M. (1989). Play Therapy. Paperback edition. Churchill Livingstone – fragmenty.

Landreth G.L. (2002). Play Therapy: The art of relationship. NewYork: Brunner-Routledge. Fragmenty

Schaefer C.E., Kaduson H.G.(2006). Contemporary play therapy: Theory,Research and Practice. The Guilford Press. –fragmenty

Winnicott, D.W. (1995). Bawienie się. Rozważania teoretyczne. W: A.Brzezińska, T. Czub, G. Lutomski, B. Smykowski (red.). Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i s-ka. (str. 215-231).

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz zna teorie psychologiczne wyjaśniające mechanizmy powstawania zaburzeń w rodzinie

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów

Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywność na zajęciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)