University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Proffesional Ethics

General data

Course ID: 2500-DK-EZ
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Proffesional Ethics
Name in Polish: Etyka zawodowa
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest analiza podstawowych zasad etycznych w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodziną – zarówno w kontekście diagnozy, jak i oddziaływań

terapeutycznych. Wybrane dylematy etyczne będą analizowane na przykładach z pracy klinicznej osób prowadzących.

Bibliography: (in Polish)

Brzeziński, J., Toeplitz-Winiewska M. (2005). Model zawodowy psychologa klinicznego. W: H. Sęk (red.). Psychologia kliniczna. T.I. (s. 299–323).

Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hornowska, E. (2007). O ograniczeniach stosowania testów psychologicznych w procesie diagnozowania dzieci. W: A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.).

Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 63–73). Wydawnicwo SWPS Academica.

Resler–Maj, A.(2007) Wywiad z dzieckiem – dylematy etyczne. (W): A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red): Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 75–99) Wydawnicwo SWPS Academica.

Schier, K. (2007). Problemy etyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. W: A.I.Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji

psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, (s. 223–236). Warszawa:Wydawnictwo SWPS Academica.

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące psychologa w pracy z dzieckiem i jego rodziną

Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Słuchacz rozumie konieczność ustawicznego kształcenia się i pogłębiania umiejętności zawodowych psychologa klinicznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywność na zajęciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)