University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Supervision of diagnostic process in clinical practice

General data

Course ID: 2500-DK-SPD
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Supervision of diagnostic process in clinical practice
Name in Polish: Superwizja procesu diagnostycznego
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest praktyczne ćwiczenie umiejętności stosowania uzyskanej przez uczestników wiedzy w ich własnej praktyce klinicznej. Zajęcia będą polegały na przedstawianiu przez uczestników realnych problemów, na jakie napotkali podczas diagnozy dziecka lub rodziny, wspólnym dyskutowaniu w grupie nad prawidłowością postępowania i wnioskowania diagnostycznego oraz poszukiwaniu najwłaściwszych rozwiązań.

Bibliography: (in Polish)

Bomba J., Bierzyński K. (2015). Potrzeby i zasady stosowania superwizji w psychoterapii. Psychoterapia, 2, 173.

Józefik B. (2010). Superwizja: perspektywa systemowa. Psychoterapia,3,154.

Schier, K. (2007). Problemy etyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. W: A.I. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, (s. 223–236). Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

Learning outcomes: (in Polish)

K_K01 Zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące psychologa w pracy z dzieckiem i jego rodziną

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów

Słuchacz zna techniki diagnostyczne stosowane w psychologii klinicznej dziecka

Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania

Słuchacz na zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Słuchacz rozumie konieczność ustawicznego kształcenia się i pogłębiania umiejętności zawodowych psychologa klinicznego

Słuchaczpotrafi napisać studium dziecka i rodziny integrując informacje zebrane różnymi metodami diagnostycznymi

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca zalieczniowa - studium przypadku

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)