Basics of cognitive and behavioral methods of therapy, rehabilitation and health support
General data
Course ID: | 2500-PL-PS-SP306-17 |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Basics of cognitive and behavioral methods of therapy, rehabilitation and health support |
Name in Polish: | Podstawy poznawczych i behawioralnych metod terapii, rehabilitacji i wspierania zdrowia |
Organizational unit: | Faculty of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia zdrowia i rehabilitacji |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Main fields of studies for MISMaP: | psychology |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia stanowią wprowadzenie studentów do tematyki związanej z podejściem poznawczym i behawioralnym w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami rozwoju. Studenci będą mogli zapoznać się z wiedzą teoretyczną, leżącą u podstaw metod i technik pracy omawianych na kolejnych zajęciach specjalizacji. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: • Student potrafi zdefiniować założenia podejścia poznawczego, behawioralnego i rozwojowego w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. • Różnicuje procesy poznawcze związane z rozwojem funkcjonowania percepcyjnego, motorycznego, językowego i społecznego. • Student zna techniki pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju Postawa: • Student dostrzega konieczność stosowania metod, których efektywność udokumentowana jest w sposób naukowy, w opracowaniu zaleceń terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju. Umiejętności: • Student wskazuje rzetelne źródła informacji na temat poznawczych, behawioralnych i rozwojowych metod terapii i rehabilitacji. • Potrafi przedstawić efektywność interwencji opartych na dowodach naukowych |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W SEM
TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Rafał Kawa | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z podejściem poznawczym i behawioralnym w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami rozwoju. Omówione zostaną założenia teoretyczne takich podejść w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju, jak m.in.: stosowana analiza zachowania (applied behavior analysis; ABA), Verbal Behavior Approach, Picture Exchange Communication System (PECS), Pivotal Response Training, Early Start Denver Model. Studenci będą mogli zapoznać się z wiedzą teoretyczną, leżącą u podstaw metod i technik pracy omawianych na kolejnych zajęciach specjalizacji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Kowalik, S. (2007). Psychologia rehabilitacji. Warszawa: WAiP. (r. 3) Catania, C. (1998). Learning. New Jersey: Prentice Hall. (s. 2-26; 41-57) Suchowierska, M., Kawa, R. (2008). Zachowania werbalne: koncepcja B.F. Skinnera i krytyka N. Chomsky’wgo. W: P. Bąbel, P. Ostaszewski, Współczesna psychologia behawioralna. Kraków: WUJ. Popiel, A., Pragłowska, E. (2008). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Warszawa: Paradygmat. (s. 3-27) Kawa, R. (2011). Integracja podejść oraz technik terapeutycznych w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. Psychologia Rozwojowa, 16(3), s. 51-62. Luiselli, J. K., Russo, D. C., Christian, W. P., Wilczynski, S. M. (2008). Effective practices for children with autism. New York: Oxford University Press. (s. 3-214) Dimeff, L., Koerner, K. (2007). Dialektyczna terapia behawioralna w praktyce klinicznej. Kraków:WUJ. (s. 1-23; 281-309) Leahy, R. (2008). Techniki terapii poznawczej. Kraków:WUJ. (s. 7-74) Hayes, S., Stroshal, D., Wilson, K. (2013). Terapia akceptacji i zaangażowania. Kraków:WUJ. (s. 15-50) |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W SEM
TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Rafał Kawa | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z podejściem poznawczym i behawioralnym w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami rozwoju. Omówione zostaną założenia teoretyczne takich podejść w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju, jak m.in.: stosowana analiza zachowania (applied behavior analysis; ABA), Verbal Behavior Approach, Picture Exchange Communication System (PECS), Pivotal Response Training, Early Start Denver Model. Studenci będą mogli zapoznać się z wiedzą teoretyczną, leżącą u podstaw metod i technik pracy omawianych na kolejnych zajęciach specjalizacji. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Kowalik, S. (2007). Psychologia rehabilitacji. Warszawa: WAiP. (r. 3) Catania, C. (1998). Learning. New Jersey: Prentice Hall. (s. 2-26; 41-57) Suchowierska, M., Kawa, R. (2008). Zachowania werbalne: koncepcja B.F. Skinnera i krytyka N. Chomsky’wgo. W: P. Bąbel, P. Ostaszewski, Współczesna psychologia behawioralna. Kraków: WUJ. Popiel, A., Pragłowska, E. (2008). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Warszawa: Paradygmat. (s. 3-27) Kawa, R. (2011). Integracja podejść oraz technik terapeutycznych w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. Psychologia Rozwojowa, 16(3), s. 51-62. Luiselli, J. K., Russo, D. C., Christian, W. P., Wilczynski, S. M. (2008). Effective practices for children with autism. New York: Oxford University Press. (s. 3-214) Dimeff, L., Koerner, K. (2007). Dialektyczna terapia behawioralna w praktyce klinicznej. Kraków:WUJ. (s. 1-23; 281-309) Leahy, R. (2008). Techniki terapii poznawczej. Kraków:WUJ. (s. 7-74) Hayes, S., Stroshal, D., Wilson, K. (2013). Terapia akceptacji i zaangażowania. Kraków:WUJ. (s. 15-50) |
Copyright by University of Warsaw.