University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Basics of cognitive and behavioral methods of therapy, rehabilitation and health support

General data

Course ID: 2500-PL-PS-SP306-17
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Basics of cognitive and behavioral methods of therapy, rehabilitation and health support
Name in Polish: Podstawy poznawczych i behawioralnych metod terapii, rehabilitacji i wspierania zdrowia
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups: (in Polish) Psychologia zdrowia i rehabilitacji
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Main fields of studies for MISMaP:

psychology

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Zajęcia stanowią wprowadzenie studentów do tematyki związanej z podejściem poznawczym i behawioralnym w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami rozwoju. Studenci będą mogli zapoznać się z wiedzą teoretyczną, leżącą u podstaw metod i technik pracy omawianych na kolejnych zajęciach specjalizacji.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

• Student potrafi zdefiniować założenia podejścia poznawczego, behawioralnego i rozwojowego w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.

• Różnicuje procesy poznawcze związane z rozwojem funkcjonowania percepcyjnego, motorycznego, językowego i społecznego.

• Student zna techniki pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju

Postawa:

• Student dostrzega konieczność stosowania metod, których efektywność udokumentowana jest w sposób naukowy, w opracowaniu zaleceń terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju.

Umiejętności:

• Student wskazuje rzetelne źródła informacji na temat poznawczych, behawioralnych i rozwojowych metod terapii i rehabilitacji.

• Potrafi przedstawić efektywność interwencji opartych na dowodach naukowych

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Rafał Kawa
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z podejściem poznawczym i behawioralnym w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami rozwoju. Omówione zostaną założenia teoretyczne takich podejść w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju, jak m.in.: stosowana analiza zachowania (applied behavior analysis; ABA), Verbal Behavior Approach, Picture Exchange Communication System (PECS), Pivotal Response Training, Early Start Denver Model. Studenci będą mogli zapoznać się z wiedzą teoretyczną, leżącą u podstaw metod i technik pracy omawianych na kolejnych zajęciach specjalizacji.

Bibliography: (in Polish)

Kowalik, S. (2007). Psychologia rehabilitacji. Warszawa: WAiP. (r. 3)

Catania, C. (1998). Learning. New Jersey: Prentice Hall. (s. 2-26; 41-57)

Suchowierska, M., Kawa, R. (2008). Zachowania werbalne: koncepcja B.F. Skinnera i krytyka N. Chomsky’wgo. W: P. Bąbel, P. Ostaszewski, Współczesna psychologia behawioralna. Kraków: WUJ.

Popiel, A., Pragłowska, E. (2008). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Warszawa: Paradygmat. (s. 3-27)

Kawa, R. (2011). Integracja podejść oraz technik terapeutycznych w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. Psychologia Rozwojowa, 16(3), s. 51-62.

Luiselli, J. K., Russo, D. C., Christian, W. P., Wilczynski, S. M. (2008). Effective practices for children with autism. New York: Oxford University Press. (s. 3-214)

Dimeff, L., Koerner, K. (2007). Dialektyczna terapia behawioralna w praktyce klinicznej. Kraków:WUJ. (s. 1-23; 281-309)

Leahy, R. (2008). Techniki terapii poznawczej. Kraków:WUJ. (s. 7-74)

Hayes, S., Stroshal, D., Wilson, K. (2013). Terapia akceptacji i zaangażowania. Kraków:WUJ. (s. 15-50)

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Rafał Kawa
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest wprowadzenie studentów do tematyki związanej z podejściem poznawczym i behawioralnym w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami rozwoju. Omówione zostaną założenia teoretyczne takich podejść w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju, jak m.in.: stosowana analiza zachowania (applied behavior analysis; ABA), Verbal Behavior Approach, Picture Exchange Communication System (PECS), Pivotal Response Training, Early Start Denver Model. Studenci będą mogli zapoznać się z wiedzą teoretyczną, leżącą u podstaw metod i technik pracy omawianych na kolejnych zajęciach specjalizacji.

Bibliography: (in Polish)

Kowalik, S. (2007). Psychologia rehabilitacji. Warszawa: WAiP. (r. 3)

Catania, C. (1998). Learning. New Jersey: Prentice Hall. (s. 2-26; 41-57)

Suchowierska, M., Kawa, R. (2008). Zachowania werbalne: koncepcja B.F. Skinnera i krytyka N. Chomsky’wgo. W: P. Bąbel, P. Ostaszewski, Współczesna psychologia behawioralna. Kraków: WUJ.

Popiel, A., Pragłowska, E. (2008). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Warszawa: Paradygmat. (s. 3-27)

Kawa, R. (2011). Integracja podejść oraz technik terapeutycznych w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. Psychologia Rozwojowa, 16(3), s. 51-62.

Luiselli, J. K., Russo, D. C., Christian, W. P., Wilczynski, S. M. (2008). Effective practices for children with autism. New York: Oxford University Press. (s. 3-214)

Dimeff, L., Koerner, K. (2007). Dialektyczna terapia behawioralna w praktyce klinicznej. Kraków:WUJ. (s. 1-23; 281-309)

Leahy, R. (2008). Techniki terapii poznawczej. Kraków:WUJ. (s. 7-74)

Hayes, S., Stroshal, D., Wilson, K. (2013). Terapia akceptacji i zaangażowania. Kraków:WUJ. (s. 15-50)

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)