University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Kompetencje psychologiczne w pracy z grupą – warsztat

General data

Course ID: 2500-PL-PS-SP309-25
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Kompetencje psychologiczne w pracy z grupą – warsztat
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Main fields of studies for MISMaP:

psychology

Type of course:

elective courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Kształtowanie kompetencji profesjonalnych służących do pracy z ludźmi w zakresie wspierania rozwoju osobowości osób dorosłych.

Short description: (in Polish)

Profesjonalne prowadzenie treningów rozwoju osobowości wymaga od trenera posiadania podstawowych umiejętności psychologa: sztuki słuchania, nawiązywania kontaktu, komunikacji werbalnej, świadomości własnych emocji, ekspresji własnego ciała, sztuki prowadzenia wywiadu. W ramach tych zajęć ćwiczyć będziemy ww. umiejętności nawiązując do teorii i technik stosowanych w psychoterapii. Zajęcia wymagają regularnego czytanie lektur, czynnego udziału oraz własnej otwartości. Bibliografia do zajęć może ulec zmianie.

Learning outcomes: (in Polish)

Zwiększenie podstawowych kompetencji psychologicznych.

Nabycie nowych, praktycznych umiejętności z obszaru pracy z ludźmi (zarówno indywidualnej jak i z grupami).

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Dorota Kobylińska
Group instructors: Alicja Gniewek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Full description:

A profesional soft skills trainer or coach is required to have and be able to use many basic psychological skills such as: listening, engaging, clear verbal communicating, being aware of their own emotions, expresing themselves, and a dealing with difficult situations during trainings. During these classes will excercise all of the above skills, enlarging our knowledge and understanding of them through useful literature, theories and techniques. The classes require the student to read systematically and take active participation.

The classes take place in 3 hours blocks through 7-8 weeks.

Bibliography:

literatura obowiązkowa (fragmenty):

Bernard H. S., MacKenzie K. R. (red.). Podstawy terapii grupowej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa

Drat-Ruszczak K., Drążkowska-Zielińska E. (red.) (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

Kottler, J. (2007). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP

McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Ustjan, D. (2005). Pytania i inne instrumenty konwersacyjne. Zastosowanie praktyczne podczas wywiadu diagnostycznego. W : Stemplewska Żakowicz, K. Krejtz (red.). Wywiad psychologiczny. Tom 2. Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Warszawa Pracownia testów Psychologicznych PTP.

literatura uzupełniająca:

Grzesiuk, L. (red.)(2005). Psychoterapia. Podręcznik akademicki. Warszawa: ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury.

McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Semplewska-Żakowicz K. Kreutz K. (red.) (2005) Wywiad psychologiczny tom.1, Pracownia Testów Polskiego Wydawnictwa Psychologicznego.

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Dorota Kobylińska
Group instructors: Alicja Gniewek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Full description:

A profesional soft skills trainer or coach is required to have and be able to use many basic psychological skills such as: listening, engaging, clear verbal communicating, being aware of their own emotions, expresing themselves, and a dealing with difficult situations during trainings. During these classes will excercise all of the above skills, enlarging our knowledge and understanding of them through useful literature, theories and techniques. The classes require the student to read systematically and take active participation.

The classes take place in 3 hours blocks through 7-8 weeks.

Bibliography:

literatura obowiązkowa (fragmenty):

Bernard H. S., MacKenzie K. R. (red.). Podstawy terapii grupowej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa

Drat-Ruszczak K., Drążkowska-Zielińska E. (red.) (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

Kottler, J. (2007). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP

McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Ustjan, D. (2005). Pytania i inne instrumenty konwersacyjne. Zastosowanie praktyczne podczas wywiadu diagnostycznego. W : Stemplewska Żakowicz, K. Krejtz (red.). Wywiad psychologiczny. Tom 2. Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Warszawa Pracownia testów Psychologicznych PTP.

literatura uzupełniająca:

Grzesiuk, L. (red.)(2005). Psychoterapia. Podręcznik akademicki. Warszawa: ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury.

McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Semplewska-Żakowicz K. Kreutz K. (red.) (2005) Wywiad psychologiczny tom.1, Pracownia Testów Polskiego Wydawnictwa Psychologicznego.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)