(in Polish) Kompetencje psychologiczne w pracy z grupą – warsztat
General data
Course ID: | 2500-PL-PS-SP309-25 |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Kompetencje psychologiczne w pracy z grupą – warsztat |
Organizational unit: | Faculty of Psychology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Main fields of studies for MISMaP: | psychology |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Kształtowanie kompetencji profesjonalnych służących do pracy z ludźmi w zakresie wspierania rozwoju osobowości osób dorosłych. |
Short description: |
(in Polish) Profesjonalne prowadzenie treningów rozwoju osobowości wymaga od trenera posiadania podstawowych umiejętności psychologa: sztuki słuchania, nawiązywania kontaktu, komunikacji werbalnej, świadomości własnych emocji, ekspresji własnego ciała, sztuki prowadzenia wywiadu. W ramach tych zajęć ćwiczyć będziemy ww. umiejętności nawiązując do teorii i technik stosowanych w psychoterapii. Zajęcia wymagają regularnego czytanie lektur, czynnego udziału oraz własnej otwartości. Bibliografia do zajęć może ulec zmianie. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Zwiększenie podstawowych kompetencji psychologicznych. Nabycie nowych, praktycznych umiejętności z obszaru pracy z ludźmi (zarówno indywidualnej jak i z grupami). |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Kobylińska | |
Group instructors: | Alicja Gniewek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Full description: |
A profesional soft skills trainer or coach is required to have and be able to use many basic psychological skills such as: listening, engaging, clear verbal communicating, being aware of their own emotions, expresing themselves, and a dealing with difficult situations during trainings. During these classes will excercise all of the above skills, enlarging our knowledge and understanding of them through useful literature, theories and techniques. The classes require the student to read systematically and take active participation. The classes take place in 3 hours blocks through 7-8 weeks. |
|
Bibliography: |
literatura obowiązkowa (fragmenty): Bernard H. S., MacKenzie K. R. (red.). Podstawy terapii grupowej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa Drat-Ruszczak K., Drążkowska-Zielińska E. (red.) (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. Kottler, J. (2007). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Ustjan, D. (2005). Pytania i inne instrumenty konwersacyjne. Zastosowanie praktyczne podczas wywiadu diagnostycznego. W : Stemplewska Żakowicz, K. Krejtz (red.). Wywiad psychologiczny. Tom 2. Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Warszawa Pracownia testów Psychologicznych PTP. literatura uzupełniająca: Grzesiuk, L. (red.)(2005). Psychoterapia. Podręcznik akademicki. Warszawa: ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury. McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Semplewska-Żakowicz K. Kreutz K. (red.) (2005) Wywiad psychologiczny tom.1, Pracownia Testów Polskiego Wydawnictwa Psychologicznego. |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dorota Kobylińska | |
Group instructors: | Alicja Gniewek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Full description: |
A profesional soft skills trainer or coach is required to have and be able to use many basic psychological skills such as: listening, engaging, clear verbal communicating, being aware of their own emotions, expresing themselves, and a dealing with difficult situations during trainings. During these classes will excercise all of the above skills, enlarging our knowledge and understanding of them through useful literature, theories and techniques. The classes require the student to read systematically and take active participation. The classes take place in 3 hours blocks through 7-8 weeks. |
|
Bibliography: |
literatura obowiązkowa (fragmenty): Bernard H. S., MacKenzie K. R. (red.). Podstawy terapii grupowej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa Drat-Ruszczak K., Drążkowska-Zielińska E. (red.) (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. Kottler, J. (2007). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Ustjan, D. (2005). Pytania i inne instrumenty konwersacyjne. Zastosowanie praktyczne podczas wywiadu diagnostycznego. W : Stemplewska Żakowicz, K. Krejtz (red.). Wywiad psychologiczny. Tom 2. Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Warszawa Pracownia testów Psychologicznych PTP. literatura uzupełniająca: Grzesiuk, L. (red.)(2005). Psychoterapia. Podręcznik akademicki. Warszawa: ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury. McKay M., Davis M., Fanning P. (2005). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Semplewska-Żakowicz K. Kreutz K. (red.) (2005) Wywiad psychologiczny tom.1, Pracownia Testów Polskiego Wydawnictwa Psychologicznego. |
Copyright by University of Warsaw.