University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Proffesional Ethics

General data

Course ID: 2500-POD-DK-EZ
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Proffesional Ethics
Name in Polish: Etyka zawodowa
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups: (in Polish) Studia podyplomowe "Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny"
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest analiza podstawowych zasad etycznych w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodziną – zarówno w kontekście diagnozy, jak i oddziaływań terapeutycznych. Wybrane dylematy etyczne będą analizowane na przykładach z pracy klinicznej osób prowadzących.

Bibliography: (in Polish)

Brzeziński, J., Toeplitz-Winiewska M. (2005). Model zawodowy psychologa klinicznego. W: H. Sęk (red.). Psychologia kliniczna. T.I. (s. 299–323). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hornowska, E. (2007). O ograniczeniach stosowania testów psychologicznych w procesie diagnozowania dzieci. W: A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 63–73). Wydawnicwo SWPS Academica.

Resler–Maj, A.(2007) Wywiad z dzieckiem – dylematy etyczne. (W): A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red): Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 75–99) Wydawnicwo SWPS Academica.

Schier, K. (2007). Problemy etyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. W: A.I. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, (s. 223–236). Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

Learning outcomes: (in Polish)

K_K01 Zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące psychologa w pracy z dzieckiem i jego rodziną

K-K02 Rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania

K-K03 Zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

K_K04 Rozumie konieczność ustawicznego kształcenia się i pogłębiania umiejętności zawodowych psychologa klinicznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywność na zajęciach

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 16 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail
Lecture - Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)