University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Diagnoza dzieci ze spektrum autyzmu

General data

Course ID: 2500-POD-DK-SA
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Diagnoza dzieci ze spektrum autyzmu
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups: (in Polish) Studia podyplomowe "Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny"
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Zapoznanie słuchaczy z najnowszą wiedzą na temat diagnozowania i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu ASD). Szczególny nacisk będzie położony na wczesne rozpoznawanie i interwencję oraz na diagnozę różnicową.

Bibliography: (in Polish)

Attwood, T. (2006). Zespół Aspergera. Warszawa: Zysk i S-ka.

Frith, U. (2005). Autyzm i zespół Aspergera. Warszawa: PZWL.

Pisula, E. (1993). Autyzm, fakty, wątpliwości, opinie. Warszawa: Wyd. WSPS.

Senator, D. (2006). Przejawy autyzmu w pierwszym roku życia. Pediatria Polska, 2, 126-133.

Learning outcomes: (in Polish)

K_W03 ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju

K_W04 zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju

K-K02 Rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju

K-K03 Zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca domowa na zaliczenie

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 4 hours more information
Lecture, 12 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Diana Senator
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail
Lecture - Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)