University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Social groups

General data

Course ID: 2500-PZP-GS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Social groups
Name in Polish: Grupy społeczne
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Kategoryzacja społeczna, tworzenie i funkcjonowanie grupy; efektywność grupy, orientacja socjoemocjonalna i zadaniowa, rozłożenie odpowiedzialności, próżniactwo społeczne rywalizacja i współpraca

Full description: (in Polish)

Blok zajęć Psychologia społeczna

Wykłady zaprezentują podstawową wiedzę teoretyczną z omawianych obszarów, a ćwiczenia pozwolą sprawdzić na podstawie własnego doświadczenia na czym polegają różne, istotne efekty oddziaływań społecznych. Na wstępie omówione zostaną podstawowe metody badań, aby uczestnicy mogli samodzielnie interpretować liczne wyniki empiryczne, które będą prezentowane na dalszych etapach. W ramach tematów obejmujących procesy spostrzegania i procesy spostrzegania społecznego zaprezentowane zostanie funkcjonowanie procesów umysłowych, które prowadzą od danych zmysłowych do wiedzy o świecie, w tym także świecie społecznym. Uwzględnione zostaną różne błędy poznawcze i ich konsekwencje, specyfika spostrzegania obiektów społecznych, wpływ kontekstu i afektu na ocenianie. Zajęcia poświęcone grupom społecznym zawierać będą wątki tworzenia i funkcjonowania grupy, w tym jej efektywności, procesów grupowych, takich jak polaryzacja, dyskryminacja, faworyzacja czy etnocentryzm. W ramach tematyki wpływu społecznego omówione zostaną różne formy wpływu, techniki manipulacji społecznej i autoprezentacji, a także reklama jako rodzaj wpływu społecznego. Na koniec poruszona zostanie tematyka postaw, rozumianych szeroko jako ustosunkowanie do świata, ich nabywanie, kształtowanie oraz możliwość i sposoby zmiany.

Bibliography: (in Polish)

Wojciszke, B. (2012). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. rozdz. 11.2.4 Decyzje grupowe Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

Zna terminologię i podstawowe teorie psychologii, rozumie znaczenie procesów psychicznych dla funkcjonowania człowieka

Zna i rozumie zjawiska i prawidłowości wyróżniane przez psychologię społeczną oraz ich odniesienia do realnego funkcjonowania społecznego

Umiejętności:

Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu różnych działów psychologii do analizy i interpretacji zjawisk organizacyjnych

Kompetencje:

Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi

Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych

Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z innymi ludźmi

Potrafi współpracować w zespole

Zwraca uwagę na zachowania niewerbalne i ocenia ich znaczenie w interakcjach

Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby

Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania

Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy

Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

obecność

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)