Managing Change in Organizations
General data
Course ID: | 2500-SP303-02 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Managing Change in Organizations |
Name in Polish: | Zarządzanie zmianą organizacyjną |
Organizational unit: | Faculty of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia organizacji i pracy |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Main fields of studies for MISMaP: | psychology |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) znajomość języka angielskiego |
Mode: | Classroom |
Short description: |
The Only Thing that is constant is change" - that Heraclitus sentence became specifically important in modern business management. Change may be the opportunity, but as a rule it creates threats for the employees or linked with their reactions. We are afraid of change, and so are the organizations. The ultimate goal of the course is to prepare students to participate actively in organizational change processes, which means good planning & running as well as providing support for management and difficult decisions the managers will have to take. Additionally current trends in change management practice will be described, together with influence they have on human resources management science. We will also discuss evolution of managers role that follows as a result. |
Full description: |
The Only Thing that is constant is change" - that Heraclitus sentence became specifically important in modern business management. Change may be the opportunity, but as a rule it creates threats for the employees or linked with their reactions. We are afraid of change, and so are the organizations. The ultimate goal of the course is to prepare students to participate actively in organizational change processes, which means good planning & running as well as providing support for management and difficult decisions the managers will have to take. Additionally current trends in change management practice will be described, together with influence they have on human resources management science. We will also discuss evolution of managers role that follows as a result. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa • Roth, G., Kurtyka, M. (2008) „Zarządzanie Zmianą. Od strategii do działania”, Warszawa: CEDEWU Literatura uzupełniająca • Anderson, D., Ackerman Anderson, L. (2010) „Beyond Change Management”, John Wiley and Sons • Aluchna, M., Płoszajski, P. /red/ (2008) „Zarządzanie japońskie. Ciągłość i zmiana”, Warszawa: SGH • Heerkens, G.R., (2003) „Jak zarządzać projektami”, Warszawa: RM • Imai, M (2006) „Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania”, Warszawa: MT Biznes • Kim, Ch.W., Mauborgne, R. (2005) „Strategia błękitnego oceanu”, Warszawa: MT Biznes • Obłój, K. (2010) „Pasja i dyscyplina strategii”, Warszawa: MT Biznes • Sloane, P. (2003) „Twórcze myślenie w zarządzaniu”, Gdańsk: GWP • Tabrizhi, B. (2009) „Skuteczna transformacja firmy w 90 dni. Strategie efektywnej przemiany”, Gliwice: Helion + inne pozycje prezentowane podczas zajęć (artykuły) |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu student: Wiedza: • Zna zasady i ograniczenia związane wprowadzaniem zmian w organizacji a także ewolucję podejścia do wdrażania zmian • Zna narzędzia i podejście do wdrażania trudnych elementów zmiany, w tym dotyczących zwolnień pracowników • Zna zasady zarządzania projektami • Zna zasady przeprowadzania rozmów managerskich • Zna partcypacyjne modele zarządzania i reguły ich stosowania • Zna współczesne kierunki zmian organizacyjnych Umiejętności • Umie wesprzeć proces zmiany organizacyjnej od strony zarządzania zasobami ludzkimi • Umie stosować podstawowe metody i narzędzia zarządzania projektami, w tym reagować dynamicznie na zmiany w projektach • Umie budować PMO (Biura Zarządzania Projektem) i stosować odpowiednie narzędzia • Potrafi wesprzeć managerów w stosowaniu głównych narzędzi zarządczych w procesie zmiany • Umie prawidłowo przygotować komunikację wewnętrzną o zmianie • Umie dostosowywać plany i cele zmiany do ograniczeń kultury narodowej i organizacyjnej Postawy: • Może pełnić rolę Kierownika Projektu w mniejszych projektach zmian organizacyjnych • Może pełnić role specjalisty w większych zespołach projektowych wdrażających duże zmiany organizacyjne |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przedmiotem oceny będzie zakres opisany w punkcie „Efekty uczenia się” ze szczególnym uwzględnieniem weryfikacji wiedzy dotyczącej zarządzania projektami i współczesnych kierunków zmian organizacyjnych. Zarówno kolokwium, jak i zaliczenie ustne oparte jest na pytaniach otwartych. UWAGA: zajęcia specjalizacyjne z Zadania 5 „Rozbudowa specjalizacji z psychologii organizacji i pracy” w ramach projektu „Zawód psycholog: dostosowanie programów specjalizacji i staży dla studentów psychologii UW do wymagań rynku pracy” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Na zajęciach sprawdzana jest obecność (szczegółowy regulamin zajęć w ramach POKL znajduje się na stronie specjalizacji http://www.psychologia.pl/spop |
Copyright by University of Warsaw.