Qualitative Methods in Marketing
General data
Course ID: | 2600-0620320008 |
Erasmus code / ISCED: |
04.702
|
Course title: | Qualitative Methods in Marketing |
Name in Polish: | Metody jakościowe w badaniach marketingowych |
Organizational unit: | Faculty of Management |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla II roku, zaoczne uzupełniające, stary program |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Przedstawienie zastosowań podstawowych technik badań jakościowych (tj. FGI, IDI i techniki projekcyjnych) w decyzjach marketingowych w przedsiębiorstwie oraz wyjaśnienie najważniejszych problemów organizacyjnych związanych z tymi badaniami |
Full description: |
(in Polish) 1. Wprowadzenie do badań jakościowych - 3 godz. " Istota jakościowych badań marketingowych " Interdyscyplinarny charakter badań jakościowych " Badania jakościowe a badania ilościowe " Zastosowanie badań jakościowych w marketingu " Rodzaje badań jakościowych " Fazy procesu badawczego " Zasady rekrutacji respondentów 2. Pogłębione wywiady grupowe (FGI) - 3 godz. " Charakterystyka FGI " Klasyfikacja wywiadów grupowych " Zastosowanie FGI " Procedura przeprowadzania FGI " Zalety i wady FGI 3. Pogłębione wywiady indywidualne (IDI) - 3 godz. " Charakterystyka IDI " Rodzaje IDI " Zastosowanie IDI " Zasady przeprowadzania IDI " Zalety i wady IDI 4. Techniki projekcyjne - 3godz. " Istota technik projekcyjnych " Korzyści i ograniczenia technik projekcyjnych " Klasyfikacja technik projekcyjnych i ich zastosowanie |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999 Literatura uzupełniająca Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, Warszawa 2001, (2) |
Copyright by University of Warsaw.