University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Qualitative Methods in Marketing

General data

Course ID: 2600-0620320008
Erasmus code / ISCED: 04.702 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing and advertising The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Qualitative Methods in Marketing
Name in Polish: Metody jakościowe w badaniach marketingowych
Organizational unit: Faculty of Management
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla II roku, zaoczne uzupełniające, stary program
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Przedstawienie zastosowań podstawowych technik badań jakościowych (tj. FGI, IDI i techniki projekcyjnych) w decyzjach marketingowych w przedsiębiorstwie oraz wyjaśnienie najważniejszych problemów organizacyjnych związanych z tymi badaniami

Full description: (in Polish)

1. Wprowadzenie do badań jakościowych - 3 godz.

" Istota jakościowych badań marketingowych

" Interdyscyplinarny charakter badań jakościowych

" Badania jakościowe a badania ilościowe

" Zastosowanie badań jakościowych w marketingu

" Rodzaje badań jakościowych

" Fazy procesu badawczego

" Zasady rekrutacji respondentów

2. Pogłębione wywiady grupowe (FGI) - 3 godz.

" Charakterystyka FGI

" Klasyfikacja wywiadów grupowych

" Zastosowanie FGI

" Procedura przeprowadzania FGI

" Zalety i wady FGI

3. Pogłębione wywiady indywidualne (IDI) - 3 godz.

" Charakterystyka IDI

" Rodzaje IDI

" Zastosowanie IDI

" Zasady przeprowadzania IDI

" Zalety i wady IDI

4. Techniki projekcyjne - 3godz.

" Istota technik projekcyjnych

" Korzyści i ograniczenia technik projekcyjnych

" Klasyfikacja technik projekcyjnych i ich zastosowanie

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, Warszawa 2001, (2)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)