Biznes plan
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSFRdz/w3rogBP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biznes plan |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty specjalizacyjne dla 3 roku, DSZFR dzienne i wieczorowe, sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie podstawowych zagadnień związanych z tworzeniem i oceną biznesplanów. W szczególności poruszane są takie zagadnienia jak: funkcje i metody planowania, techniki szacowania popytu i sprzedaży, harmonogramy, błędy biznesplanów. |
Pełny opis: |
Biznesplany są nie tylko dokumentami mającymi zastosowanie przy uruchamianiu nowych firm. Mogą być również stosowane przez istniejące firmy zarówno w uruchamianiu przedsięwzięć inwestycyjnych jak i w codziennej działalności. W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z następującymi zagadnieniami: 1.Potrzeba planowania - funkcje planowania, - funkcje biznesplanów, 2.Typy biznesplanów, - biznesplany istniejących firm, - biznesplany nowych przedsięwzięć, - skrócone biznesplany, - pełne biznesplany 3.Jak pisać plany - na co zwracają uwagę analitycy, - błędy biznesplanów. 4.Przed rozpoczęciem planowania - wiedza potrzebna do planowania, - uzupełnianie braków. 5.Adresaci biznesplanów - pracownicy, - menedżerowie, - kontrahenci, - inwestorzy. 6 - 7.Biznesplan - opis przedsięwzięcia - formułowanie celów, - środki realizacji celów, - problemy lokalizacji 8.Biznesplan - opis produktu - charakterystyka produktów, - dostawcy, - warunki dostaw 9. – 10 Biznesplan - badanie rynku, - żródła wiedzy, - analiza nabywców - metody szacowania popytu - metody szacowania sprzedaży. 11.Biznesplan – zarządzanie - zasoby ludzkie - najważniejsze systemy 12.Bizneplan – marketing - marketing mix w biznesplanie - koszty działań promocyjnych 13.Biznesplan – harmonogramy - czas trwania czynności - metody sieciowe 14. Biznesplan – analiza ryzyka - szanse - zagrożenia 15. Biznesplan - planowanie finansowe. |
Literatura: |
Literatura podstawowa J.Pasieczny Biznesplan, PWE, Warszawa 2007 Literatura uzupełniająca - B.Glinka, J.Pasieczny, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse, realizacja, rozwój, WUW, Warszawa 2015 - K.Williams Biznesplan. Co trzeba wiedzieć i zrobić aby stworzyć doskonały biznesplan, PWE, Warszawa 2012 - J.Kowalczyk (red.) Biznesplan, Wyd.Naukowe WZ UW, Warszawa 2010 - M.Miller Biznesplan w praktyce, Helion, Gliwice 2002 - C.Barrow, P.Barrow, R.Brown Biznesplan w małej firmie, Helion, Gliwice 2009 |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące tworzenia i działalności małego przedsiębiorstwa, jego kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jego relacji z otoczeniem (S1_W02); (K_W02) Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na tworzenie i funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa. (S1_W05); (K_W05) Zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości. (S1_W06); (K_W06) W zakresie umiejętności Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na tworzenie i funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa, stosując właściwy dobór źródeł. (S1_U02); (K_U02) Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową. (S1_U05); (K_U05) Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji. (S1_U06); (K_U06) W zakresie kompetencji Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. (S1_K02); (K_K02) Gotów jest do przestrzegania zawodowych standardów etycznych. (S1_K03); (K_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium w postaci prezentacji przygotowanego biznesplanu. Ocenie podlega: - aktywność w trakcie konwersatorium, - biznesplan (dokument) przygotowany przez studentów w grupach, - prezentacja biznesplanu przez grupy. Zaliczenie przedmiotu wymaga: - stworzenia przez studentów grup przygotowujących skrócone biznesplany, - wyboru tematyki projektowanego biznesplanu (po konsultacji z prowadzonym), - zaprezentowania poziomu zaawansowania pracy przez każdą grupę na zajęciach w połowie semestru, - przygotowania biznesplanu w formie dokumentu przez każdą grupę. - zaprezentowania każdego z biznesplanów na forum całej grupy konwersatoryjnej. Ocena z konwersatorium będzie składała się z następujących elementów: - aktywność w trakcie konwersatorium i przygotowanie do spotkania weryfikującego zaawansowanie prac w połowie semestru – 10% oceny końcowej - dokument (biznesplan) przygotowany przez każdą grupę - 45% oceny końcowej - prezentacja biznesplanu na forum grupy seminaryjnej – 45% oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Simborowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.