Uwarunkowania sukcesów menedżerskich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMz3USMm |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Uwarunkowania sukcesów menedżerskich |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | monograficzne |
Skrócony opis: |
Współczesne uwarunkowania pracy menedżerskiej. Analiza wsparta doświadczeniami i przykładami z praktyki osiągnięć menedżerów w zarządzaniu. Formy i metody działania skutecznych menedżerów. Tematycznie powiązane z problematyką organizacji i Zarządzania oraz przedsiębiorczości, podejmujące aktualne uwarunkowania funkcjonowania menedżerów. |
Pełny opis: |
1. Podstawowe determinanty współczesnej pracy menedżerów. 2. Uwarunkowania zarządzania międzynarodowego. Cechy euromenedżerów. 3. Katechizm organizacyjny menedżera. 4. Wybrane metody i techniki pracy menedżerów w praktyce. 5. Podejmowanie decyzji menedżerskich /wybrane przypadki/. 6. Przejawy i przyczyny niesprawności w organizacji pracy menedżerów. Błędy menedżerów. 7. Zarządzanie czasem w praktyce menedżerskiej. 8. Menedżerowie – ludzie sukcesu. Metodologia sukcesów menedżerskich – przypadki z praktyki zarządzania i przedsiębiorczości. 9. Doskonalenie pracy menedżerskiej |
Literatura: |
1. Albright M. Carr C., Największe błędy menedżerów, Warszawa 1997; 2. Altman Hans Christian, Strategie sukcesu, Wyd. Business Press, Warszawa 1997; 3. Armstrong Michael, Jak być lepszym menedżerem, Strategia sukcesu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997; 4. Beaty J., Świat według Petera F. Druckera, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2004; 5. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002; 6. Clegg B., Błyskawiczne zarządzanie czasem, IFC Press, Kraków 2000; 7. Hannaway C., Hunt G., Umiejętności menedżerskie, Wyd. Kopia Sp. z o.o., Warszawa 1994; 8. Covey S.R., Merrill A.R., Merrill R.R., Najpierw rzeczy najważniejsze, Wydawnictwo MEDIUM, Warszawa 1998. 9. Dowgiałło Z., Praca menedżera, Wyd. Znicz, 1999; 10. Drucker P.F., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2004; 11. Drucker P.F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1994; 12. Drucker P.F., Menedżer skuteczny, Czytelnik, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1994; 13. Drucker P.F., Zarządzanie w czasach burzliwych, Czytelnik, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1995; 14. Drucker P.F., Zarządzanie w XXI wieku, MUZA S.A., Warszawa 2000; 15. Drucker P.F., Myśli przewodnie Druckera, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2002; 16. Gladwell M., Poza schematem, Wyd. Znak, Warszawa 2009 17. Gleeson K., Osobisty program efektywnej pracy. Jak zrobić więcej w krótszym czasie, AMBER Warszawa 1998; 18. Grzeszczyk E., Sukces: amerykańskie wzory – polskie realia, Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2003; 19. Hindle T., Zarządzanie czasem, Wyd. Wiedza i Życie, Warszawa 2000; 20. Imlay J.P., Hamilton D., Prawa dżungli, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000; 21. Issacson W., Steve Jobs, Wyd. Insignis Media, Kraków 2011r. 22. Kieżun W., Podstawy sprawnego zarządzania, SGH, 1997. 23. Koch Richard, Szefem być, czyli najważniejsze 100 dni menedżera w firmie, Business Press, Warszawa 1997; 24. Koźmiński A.K., Odrabianie zaległości, PWN, Warszawa 1998; 25. Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004. 26. Lambert T., Problemy zarządzania, 50 praktycznych modeli rozwiązań, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999; 27. Lider przyszłości, praca zbiorowa, Wyd. Business Press, Warszawa 1997; 28. Lothar J. Seiwert, Jak organizować czas, PWN, Warszawa 1996; 29. Lothar J. Seiwert, Zarządzanie czasem. Bądź panem własnego czasu. Planowanie kariery, Organizacja czasu, Agencja wydawnicza PLACET, Warszawa 1998; 30. Organizacja przyszłości, praca zbiorowa, Wyd. Business Press, Warszawa 1998; 31. Pfeffer J. Władza, Wyd. Helion, Gliwice 2012; 32. Tracy B., Scheelen F.M., Nowoczesny menedżer sprzedaży, MUZA S.A., Warszawa 2002; 33. Tudrej J., Menedżer efektywny, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa 1998; 34. Qubein Nido R., Droga do sukcesu, Amber, Warszawa 1997. 35. Zweifel, D. Th. Rabin L.A, Rabin i CEO, Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku, Helion 2012r. |
Efekty uczenia się: |
W wyniku realizacji przedmiotu student zdobywa aktualną wiedzę na temat pracy menedżerskiej Po ukończeniu przedmiotu posiada umiejętność analizowania uwarunkowań pracy menedżerskiej, rozpoznaje i potrafi określić skuteczne metody i formy organizowania pracy menedżerów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć na podstawie indywidualnego lub grupowego w zależności od ustaleń opracowania materiału na tematy podane przez prowadzącego zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.