University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zarządzanie w kulturze i oświacie

General data

Course ID: 2600-PSMartZwKiO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zarządzanie w kulturze i oświacie
Organizational unit: Faculty of Management
Course groups: (in Polish) PSM dla Twórców, Artystów I Animatorów Kultury
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

- podniesienie kompetencji zawodowych osób

pracujących w instytucjach kultury, sztuki i oświaty;

- wykształcenie umiejętności twórczego myślenia o działaniu instytucji kultury i oświaty w katego-riach rynkowych i marketingowych;

- wykorzystanie planowania strategicznego jako

skutecznego sposobu działania na obszarach

kultury i oświaty;

Full description: (in Polish)

•Program zajęć obejmuje kompleksową wiedzę na temat zarządzania instytucjami kultury oraz instytucjami oświatowymi.

W trakcie zajęć przewidziana jest prezentacja zagadnień:

• ZARZĄDZANIE INSTYTUCJAMI KULTU-RY,

• INSTYTUCJE ARTYSTYCZNE,

• INSTYTUCJE KULTURY,

• INNE PODMIOTY PROWADZĄCE DZIA-ŁALNOŚĆ KULTURALNĄ,

• DYREKTOR INSTYTUCJI KULTURY,

• ROLA I ZADANIA DYREKTORA INSTY-TUCJI KULTURY,

• ZASADY POWOŁYWANIA DYREKTORA KULTURY – KONKURSY,

• ROLA I ZADANIA ANIMATORA KULTURY,

• ANIMATOR KULTURY,

• KIEROWNIK PROJEKTU,

• NOWOCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZA-NIA OŚWIATĄ,

• ROLA I KOMPETENCJE DYREKTORA SZKOŁY,

INNOWACJE W SZKOLE, INNOWACJE W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ,

• MEN/MKiDN, a bezpieczeństwo uczniów/uczestników i pracowników instytucji kultury

• W UZUPEŁNIENIU PROJEKTY I PROPO-ZYCJE ZMIAN w Ustawie o prowadzeniu działalności kulturalnej.

Bibliography: (in Polish)

1. „Animacja społeczno – kulturalna” Małgorzata Kopczyń-ska.

2. Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych –Barbara Jedlewska 2001

3. Planowanie i finansowanie działalności kulturalnej – Lucy-na Krupa 2009

4. B. Pilarczyk, Promocja i reklama, w: Podstawy marketingu, op.cit., s. 219;

5. P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gis, Warszawa 1994;

6. T. Kramer, Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004;

7. K. Przybyłowski, S. Hartley, R. Kerin, W. Rudelius, Mar-keting, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998; A.

Sznajder, Sztuka promocji - czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa

1993; T. Sztucki,

8. Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, War-szawa 1999.

9. Dz.U. Poz. 423 z dnia 1 kwietnia 2014 r. /USTAWA z dnia 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo

zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw/.

10. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodo-wego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu

prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. poz. 189)

11. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz

niektórych innych ustaw wraz z obwieszczeniem Marszałka Sejmu RP z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie

ogłoszenia jednolitego tekstu (Dz. U. poz. 406

12. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik Wydawnictwo Difin

Learning outcomes: (in Polish)

- podniesienie kompetencji zawodowych osób

pracujących w instytucjach kultury, sztuki i oświaty;

- wykształcenie umiejętności twórczego myślenia o działaniu instytucji kultury i oświaty w katego-riach rynkowych i marketingowych;

- wykorzystanie planowania strategicznego jako

skutecznego sposobu działania na obszarach

kultury i oświaty;

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 5 hours more information
Coordinators: Robert Pietrusiński
Group instructors: Lucyna Krupa-Szado
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail
Lecture - Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)