(in Polish) Zarządzanie w kulturze i oświacie
General data
Course ID: | 2600-PSMartZwKiO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Zarządzanie w kulturze i oświacie |
Organizational unit: | Faculty of Management |
Course groups: |
(in Polish) PSM dla Twórców, Artystów I Animatorów Kultury |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) - podniesienie kompetencji zawodowych osób pracujących w instytucjach kultury, sztuki i oświaty; - wykształcenie umiejętności twórczego myślenia o działaniu instytucji kultury i oświaty w katego-riach rynkowych i marketingowych; - wykorzystanie planowania strategicznego jako skutecznego sposobu działania na obszarach kultury i oświaty; |
Full description: |
(in Polish) •Program zajęć obejmuje kompleksową wiedzę na temat zarządzania instytucjami kultury oraz instytucjami oświatowymi. W trakcie zajęć przewidziana jest prezentacja zagadnień: • ZARZĄDZANIE INSTYTUCJAMI KULTU-RY, • INSTYTUCJE ARTYSTYCZNE, • INSTYTUCJE KULTURY, • INNE PODMIOTY PROWADZĄCE DZIA-ŁALNOŚĆ KULTURALNĄ, • DYREKTOR INSTYTUCJI KULTURY, • ROLA I ZADANIA DYREKTORA INSTY-TUCJI KULTURY, • ZASADY POWOŁYWANIA DYREKTORA KULTURY – KONKURSY, • ROLA I ZADANIA ANIMATORA KULTURY, • ANIMATOR KULTURY, • KIEROWNIK PROJEKTU, • NOWOCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZA-NIA OŚWIATĄ, • ROLA I KOMPETENCJE DYREKTORA SZKOŁY, INNOWACJE W SZKOLE, INNOWACJE W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ, • MEN/MKiDN, a bezpieczeństwo uczniów/uczestników i pracowników instytucji kultury • W UZUPEŁNIENIU PROJEKTY I PROPO-ZYCJE ZMIAN w Ustawie o prowadzeniu działalności kulturalnej. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. „Animacja społeczno – kulturalna” Małgorzata Kopczyń-ska. 2. Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych –Barbara Jedlewska 2001 3. Planowanie i finansowanie działalności kulturalnej – Lucy-na Krupa 2009 4. B. Pilarczyk, Promocja i reklama, w: Podstawy marketingu, op.cit., s. 219; 5. P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gis, Warszawa 1994; 6. T. Kramer, Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004; 7. K. Przybyłowski, S. Hartley, R. Kerin, W. Rudelius, Mar-keting, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998; A. Sznajder, Sztuka promocji - czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa 1993; T. Sztucki, 8. Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, War-szawa 1999. 9. Dz.U. Poz. 423 z dnia 1 kwietnia 2014 r. /USTAWA z dnia 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw/. 10. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodo-wego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. poz. 189) 11. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw wraz z obwieszczeniem Marszałka Sejmu RP z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu (Dz. U. poz. 406 12. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik Wydawnictwo Difin |
Learning outcomes: |
(in Polish) - podniesienie kompetencji zawodowych osób pracujących w instytucjach kultury, sztuki i oświaty; - wykształcenie umiejętności twórczego myślenia o działaniu instytucji kultury i oświaty w katego-riach rynkowych i marketingowych; - wykorzystanie planowania strategicznego jako skutecznego sposobu działania na obszarach kultury i oświaty; |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
|
Type of class: |
Lecture, 5 hours
|
|
Coordinators: | Robert Pietrusiński | |
Group instructors: | Lucyna Krupa-Szado | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Lecture - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.