Podstawy marketingu farmaceutycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-PSMmpfPMF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu farmaceutycznego |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
PSM Marketing Produktów Farmaceutycznych |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
1.Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa •zasady koncepcji marketingowej •inne koncepcje prowadzenia działalności gospodarczej (produkcyjna, produktowa, sprzedażowa, marketingu społecznego) •wdrożenie orientacji marketingowej do przedsiębiorstwa 2.Wybór rynku docelowego poprzez procedurę seg-mentacji rynku •istota segmentacji rynku •warunki efektywnej segmentacji •analiza cech i preferencji potencjalnych nabywców •identyfikacja kryteriów segmentacji •przeprowadzenie segmentacji rynku •ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku i wybór segmentów docelowych •różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej 3.Decyzje produktowe - projektowanie atrybutów produktu 4.Decyzje dystrybucyjne - projektowanie kanałów dystrybucji 5.Istota promocji i jej podstawowe formy 6.Decyzje cenowe |
Pełny opis: |
1.Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa •zasady koncepcji marketingowej •inne koncepcje prowadzenia działalności gospodarczej (produkcyjna, produktowa, sprzedażowa, marketingu społecznego) •wdrożenie orientacji marketingowej do przedsiębiorstwa 2.Wybór rynku docelowego poprzez procedurę seg-mentacji rynku •istota segmentacji rynku •warunki efektywnej segmentacji •analiza cech i preferencji potencjalnych nabywców •identyfikacja kryteriów segmentacji •przeprowadzenie segmentacji rynku •ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku i wybór segmentów docelowych •różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej 3.Decyzje produktowe - projektowanie atrybutów produktu 4.Decyzje dystrybucyjne - projektowanie kanałów dystrybucji 5.Istota promocji i jej podstawowe formy 6.Decyzje cenowe |
Literatura: |
Michalik M., Pilarczyk B., Mruk H., Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, Oficyna Wolters Kluwer, Kra-ków 2008 Kotler P., Armstrong G., Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2014 Kotler P., Keller K. L., Marketing, Rebis, Poznań 2012 Podstawka K.: Marketing menedżerski, Wydawnictwo Nau-kowe Wydziału Zarządzania, Warszawa 2008 |
Efekty uczenia się: |
Zaprezentowanie podstawowych informacji dotyczących przygotowania strategii instrumentalnej. Przedstawienie strategii STP. Pokazanie marketingowych implikacji wpły-wających na decyzje związane z funkcjonowaniem biznesu z wykorzystaniem marketing-mix. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Skorek | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Dulny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.