Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu farmaceutycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-PSMmpfPMF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu farmaceutycznego
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: PSM Marketing Produktów Farmaceutycznych
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

1.Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa

•zasady koncepcji marketingowej

•inne koncepcje prowadzenia działalności gospodarczej (produkcyjna, produktowa, sprzedażowa, marketingu społecznego)

•wdrożenie orientacji marketingowej do przedsiębiorstwa

2.Wybór rynku docelowego poprzez procedurę seg-mentacji rynku

•istota segmentacji rynku

•warunki efektywnej segmentacji

•analiza cech i preferencji potencjalnych nabywców

•identyfikacja kryteriów segmentacji

•przeprowadzenie segmentacji rynku

•ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku i wybór segmentów docelowych

•różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej

3.Decyzje produktowe - projektowanie atrybutów produktu

4.Decyzje dystrybucyjne - projektowanie kanałów dystrybucji

5.Istota promocji i jej podstawowe formy

6.Decyzje cenowe

Pełny opis:

1.Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa

•zasady koncepcji marketingowej

•inne koncepcje prowadzenia działalności gospodarczej (produkcyjna, produktowa, sprzedażowa, marketingu społecznego)

•wdrożenie orientacji marketingowej do przedsiębiorstwa

2.Wybór rynku docelowego poprzez procedurę seg-mentacji rynku

•istota segmentacji rynku

•warunki efektywnej segmentacji

•analiza cech i preferencji potencjalnych nabywców

•identyfikacja kryteriów segmentacji

•przeprowadzenie segmentacji rynku

•ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku i wybór segmentów docelowych

•różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej

3.Decyzje produktowe - projektowanie atrybutów produktu

4.Decyzje dystrybucyjne - projektowanie kanałów dystrybucji

5.Istota promocji i jej podstawowe formy

6.Decyzje cenowe

Literatura:

Michalik M., Pilarczyk B., Mruk H., Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, Oficyna Wolters Kluwer, Kra-ków 2008

Kotler P., Armstrong G., Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2014

Kotler P., Keller K. L., Marketing, Rebis, Poznań 2012

Podstawka K.: Marketing menedżerski, Wydawnictwo Nau-kowe Wydziału Zarządzania, Warszawa 2008

Efekty uczenia się:

Zaprezentowanie podstawowych informacji dotyczących przygotowania strategii instrumentalnej. Przedstawienie strategii STP. Pokazanie marketingowych implikacji wpły-wających na decyzje związane z funkcjonowaniem biznesu z wykorzystaniem marketing-mix.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Skorek
Prowadzący grup: Mikołaj Dulny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)