University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Podstawy logistyki

General data

Course ID: 2600-z3PLf
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Podstawy logistyki
Organizational unit: Faculty of Management
Course groups: (in Polish) Wykłady fakultatywne dla DSM/DSFR z - 3 rok
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć będą poruszane podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania logistyką w przedsiębiorstwie. Studenci zostaną zapoznani z wyzwaniami dotyczącymi zarządzania łańcuchem dostaw, logistycznej obsługi klienta, logistyki zaopatrzenia, logistycznego sterowania zapasami oraz procesami produkcyjnymi, a także logistyki dystrybucji i centrów logistycznych. Podczas zajęć zostaną przedstawione przykładowe metody oraz narzędzia zarządzania przydatne w działalności logistycznej.

Full description: (in Polish)

1. Wprowadzenie do logistyki. Zarządzanie łańcuchem dostaw.

Definicje oraz koncepcje logistyki.

Podstawowe wyzwania dzisiejszej logistyki

Logistyka a łańcuch dostaw

Idea oraz cechy charakterystyczne łańcuchów dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw

Uczestnicy łańcucha dostaw

Koordynator łańcucha dostaw

2. Logistyczna obsługa klienta

Zasada 7W logistycznej obsługi klienta

Czynniki oraz działania determinujące poziom logistycznej obsługi klienta

Korzyści oraz koszty związane z wysokim poziomem logistycznej obsługi klienta

Mierniki i standardy logistycznej obsługi klienta

Badanie satysfakcji klienta – metody CIT oraz CSI

3. Logistyka zaopatrzenia

Idea oraz cel logistyki zaopatrzenia

Czynniki analizowane w ramach logistyki zaopatrzenia

Metody ABC oraz XYZ różnicowania asortymentu

Zagadnienie wyboru dostawcy - metoda punktowa

4. Logistyczne sterowanie zapasami

Przyczyny utrzymywania zapasów

Problemy decyzyjne w logistyce zapasów

Koszty związane z zapasami

Model ekonomicznej wielkości zamówienia

5. Sterowanie zapasami produkcyjnymi. System MRP

Zintegrowane systemy informatyczne w logistyce

Planowanie potrzeb materiałowych w produkcji

System Material Requirements Planning – założenia metody, zalety oraz wady

System MRP – przykład

6. Logistyka dystrybucji

Definicje oraz podstawowa problematyka dystrybucji

Funkcje logistyki dystrybucji

Luki w dystrybucji

Uczestnicy systemu dystrybucji

Rola pośredników

Dystrybucja w zarządzaniu marketingowo-logistycznym

7. Centra logistyczne. Transport intermodalny

Założenia funkcjonowania centrów logistycznych

Funkcje i rola centrów logistycznych

Transport intermodalny – założenia i rodzaje

Czynniki wpływające na wybór lokalizacji centrum logistycznego

Bibliography: (in Polish)

• Fechner, I., (2008). Podstawy logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.

• Gąsowska, M.K. (2022). Zarządzanie procesami logistycznymi we współczesnych przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa.

• Kisperska-Moroń, D., Krzyżaniak, S., (red.), (2009). Logistyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.

• Skowronek, C., Sarjusz-Wolski, Z., (2003). Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.

• Gołębska, E., (red.), (2012). Logistyka, C.H. Beck, Warszawa.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu kursu student/-ka:

WIEDZA:

- zna i rozumie terminologię charakterystyczną dla logistyki (K_W01)

- zna i rozumie procesy logistyczne zachodzące w przedsiębiorstwie oraz ich wpływ na działalność i proces podejmowania decyzji (K_W02)

- zna i rozumie podstawowe metody analityczne wykorzystywane w zarządzaniu logistyką w przedsiębiorstwie (K_W02)

- zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości (K_W06)

UMIEJĘTNOŚCI:

- potrafi rozpoznawać, diagnozować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy logistyczne (K_U01)

- potrafi prawidłowo interpretować procesy logistyczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, łańcucha dostaw czy całej gospodarki (K_U02)

- potrafi samodzielnie i zespołowo analizować problemy logistyczne oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując w tym celu narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)

- potrafi planować, organizować i kierować pracą zespołową w zakresie logistyki (K_U05)

- posiada zdolność do samokształcenia się, podnoszenia zdobytych kwalifikacji i wspierania innych w zakresie logistyki (K_U06)

POSTAWY:

- gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do złożonych problemów logistycznych wewnątrz organizacji, sektora i całej gospodarki (K_K01)

- gotów jest do myślenia i działania w zakresie wyzwań natury logistycznej w sposób przedsiębiorczy (K_K02)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywności w formie ćwiczeń (80%)

Obecności (20%)

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Optional lecture, 9 hours more information
Coordinators: Filip Tużnik
Group instructors: Filip Tużnik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Optional lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)