University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Badania efektywności działań PR

General data

Course ID: 2700-BE-SPKK
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Badania efektywności działań PR
Organizational unit: Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Course groups: (in Polish) Studia Podyplomowe Komunikacja Korporacyjna
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Zajęcia poświęcone są badaniu skuteczności i efektywności działań PR. Poruszają szeroką gamę zagadnień związanych z badaniami – od planowania mierzalnych działań PR, przez najczęściej stosowane metody czy wskaźniki po aktualne trendy związane z pomiarem.

Full description: (in Polish)

Lista omawianych zagadnień:

• Efektywność i skuteczność PR – czym się różnią

• Planowanie mierzalnej kampanii PR

• Modele pomiaru efektów działań PR

• Metody i techniki oraz narzędzia pomiaru PR

• Najczęściej używane wskaźniki

• Poziomy badań efektywności – indywidualny, zespołowy, organizacyjny, społeczny

• Rola odbiorców badań

• Wyzwania pomiaru PR

• Nowe trendy w pomiarze PR

Bibliography:

Babbie E., „Podstawy badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

Bartholomew D., „Metricsman: It Doesn't Count Unless You Can Count It”, Business Expert Press, 2016

Lovett, J., „Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych”, Onepress, Katowice 2011

Michaelson, D., Stacks D.W., “A Professional and Practitioner's Guide to Public Relations Research, Measurement, and Evaluation”, Business Expert Press, 2017

Miotk, A., “Badania w public relations”, Difin, Warszawa 2012,

Miotk, A., “Skuteczne social media”, Helion, Katowice 2013

Tworzydło D., Olędzki J., “Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju”, PWN, Warszawa 2015

Watson T., Noble P., „Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation”, Kogan Page Publishers, London and Philadelphia, 2014

Stacks D. W., “Primer of public relations research”, The Guildford Press, New York-London 2016

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu przedmiotu umie zaplanować działania PR tak, aby móc ocenić ich skuteczność.

Wiedza

Student zna metody i techniki badawcze stosowane w PR wraz z ich mocnymi i słabymi stronami.

Student zna zasady planowania mierzalnych działań PR.

Student zna typy narzędzi stosowanych do pomiaru działań PR.

Umiejętności

Student umie stworzyć własny plan pomiaru działań PR.

Student umie ocenić, czy w przykładowej kampanii PR pomiar został zaplanowany prawidłowo.

Inne kompetencje

Student rozumie, że pomiar działań PR jest zależny od celów strategicznych organizacji oraz jest konstruowany w uzgodnieniu z odbiorcami pomiaru.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Rozwiązanie zadania zaliczeniowego (case study), które będzie polegało na zaprojektowaniu mierzalnej kampanii działań PR w oparciu o informacje dostarczone na zajęciach. Rozwiązanie będzie oceniane pod kątem sformułowania mierzalnych celów, doboru mierników i narzędzi pomiaru, spójności i logiczności programu.

Practical placement:

None

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 12 hours more information
Coordinators: Anna Miotk
Group instructors: Anna Miotk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail
Lecture - Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)