(in Polish) Badania efektywności działań PR
General data
Course ID: | 2700-BE-SPKK |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Badania efektywności działań PR |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: |
(in Polish) Studia Podyplomowe Komunikacja Korporacyjna |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone są badaniu skuteczności i efektywności działań PR. Poruszają szeroką gamę zagadnień związanych z badaniami – od planowania mierzalnych działań PR, przez najczęściej stosowane metody czy wskaźniki po aktualne trendy związane z pomiarem. |
Full description: |
(in Polish) Lista omawianych zagadnień: • Efektywność i skuteczność PR – czym się różnią • Planowanie mierzalnej kampanii PR • Modele pomiaru efektów działań PR • Metody i techniki oraz narzędzia pomiaru PR • Najczęściej używane wskaźniki • Poziomy badań efektywności – indywidualny, zespołowy, organizacyjny, społeczny • Rola odbiorców badań • Wyzwania pomiaru PR • Nowe trendy w pomiarze PR |
Bibliography: |
Babbie E., „Podstawy badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 Bartholomew D., „Metricsman: It Doesn't Count Unless You Can Count It”, Business Expert Press, 2016 Lovett, J., „Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych”, Onepress, Katowice 2011 Michaelson, D., Stacks D.W., “A Professional and Practitioner's Guide to Public Relations Research, Measurement, and Evaluation”, Business Expert Press, 2017 Miotk, A., “Badania w public relations”, Difin, Warszawa 2012, Miotk, A., “Skuteczne social media”, Helion, Katowice 2013 Tworzydło D., Olędzki J., “Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju”, PWN, Warszawa 2015 Watson T., Noble P., „Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation”, Kogan Page Publishers, London and Philadelphia, 2014 Stacks D. W., “Primer of public relations research”, The Guildford Press, New York-London 2016 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu umie zaplanować działania PR tak, aby móc ocenić ich skuteczność. Wiedza Student zna metody i techniki badawcze stosowane w PR wraz z ich mocnymi i słabymi stronami. Student zna zasady planowania mierzalnych działań PR. Student zna typy narzędzi stosowanych do pomiaru działań PR. Umiejętności Student umie stworzyć własny plan pomiaru działań PR. Student umie ocenić, czy w przykładowej kampanii PR pomiar został zaplanowany prawidłowo. Inne kompetencje Student rozumie, że pomiar działań PR jest zależny od celów strategicznych organizacji oraz jest konstruowany w uzgodnieniu z odbiorcami pomiaru. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Rozwiązanie zadania zaliczeniowego (case study), które będzie polegało na zaprojektowaniu mierzalnej kampanii działań PR w oparciu o informacje dostarczone na zajęciach. Rozwiązanie będzie oceniane pod kątem sformułowania mierzalnych celów, doboru mierników i narzędzi pomiaru, spójności i logiczności programu. |
Practical placement: |
None |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU WYK
WYK
WYK
|
Type of class: |
Lecture, 12 hours
|
|
Coordinators: | Anna Miotk | |
Group instructors: | Anna Miotk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Lecture - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.