University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Communicating about CSR (corporate social responsibility)

General data

Course ID: 2700-CSR-SPKK
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Communicating about CSR (corporate social responsibility)
Name in Polish: CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu)
Organizational unit: Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Course groups: (in Polish) Studia Podyplomowe Komunikacja Korporacyjna
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

CSR jest strategicznym wymiarem prowadzenia biznesu, a komunikowanie o tym w jaki sposób firma bierze odpowiedzialność za swój wpływ na ludzi i środowisko dla wielu branż staje się kluczowym przekazem w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

Full description: (in Polish)

Obecnie CSR to całościowa wizja firmy, wynikająca ze świadomej odpowiedzialności liderów w procesie kierowania organizacją i uwzględniająca istotny udział interesariuszy, która umożliwia podejmowanie na poziomie operacyjnym najważniejszych wyzwań zrównoważonego rozwoju w ramach trzech, współzależnych perspektyw:

• społeczna, czyli „corporate SOCIAL responsibility”: budowanie dobrych relacji z otoczeniem, by mniej szkodzić, a nawet pomagać;

• menedżerska, czyli „CORPORATE social responsibility”: doskonalenie polityki, procesów i wyników ESG, by pełniej realizować strategiczne cele;

• etyczna, czyli „corporate social RESPONSIBILITY”: korporacyjne obywatelstwo poprzez innowacyjne modele biznesowe, by lepiej przyczyniać się do wspólnego dobra

Umiejętne komunikowanie o tym w jaki sposób firma bierze odpowiedzialność za swój wpływ na ludzi i środowisko naturalne ma na celu budowanie wartości firmy dla różnych grup interesariuszy.

Bibliography:

1. Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” 2018, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2. „Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu”, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

3. Mapa komunikacji CSR http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2014/06/Infografika-MAPA-KOMUNIKACJI_FINAL.pdf

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu przedmiotu student/studentka:

Wiedza:

• Geneza CSR, kluczowe pojęcia, idee i akty prawne

• Wiedza o dobrych praktykach komunikowania o CSR firm na rynku polskim

• Wiedza o komunikacyjnej funkcji raportów społecznych i raportów zrównoważonego rozwoju

Umiejętności:

• Umiejętność komunikowania działań z zakresu CSR i osadzenia ich w ramach poszczególnych obszarów normy ISO 26000 oraz 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju,

• Narzędzia komunikowania strategii i projektów z obszaru CSR

• Umiejętność zaplanowania i wdrożenia komunikacji o CSR w ogólną komunikację firmy

Inne kompetencje

• Poszerzenie świadomości słuchaczy i słuchaczek dotyczące odpowiedzialnego zarządzania i komunikowania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca na zajęciach (100 proc)

Practical placement:

None

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 12 hours more information
Coordinators: Mirella Panek-Owsiańska
Group instructors: Mirella Panek-Owsiańska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail
Classes - Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)