Communicating about CSR (corporate social responsibility)
General data
Course ID: | 2700-CSR-SPKK |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Communicating about CSR (corporate social responsibility) |
Name in Polish: | CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: |
(in Polish) Studia Podyplomowe Komunikacja Korporacyjna |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) CSR jest strategicznym wymiarem prowadzenia biznesu, a komunikowanie o tym w jaki sposób firma bierze odpowiedzialność za swój wpływ na ludzi i środowisko dla wielu branż staje się kluczowym przekazem w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. |
Full description: |
(in Polish) Obecnie CSR to całościowa wizja firmy, wynikająca ze świadomej odpowiedzialności liderów w procesie kierowania organizacją i uwzględniająca istotny udział interesariuszy, która umożliwia podejmowanie na poziomie operacyjnym najważniejszych wyzwań zrównoważonego rozwoju w ramach trzech, współzależnych perspektyw: • społeczna, czyli „corporate SOCIAL responsibility”: budowanie dobrych relacji z otoczeniem, by mniej szkodzić, a nawet pomagać; • menedżerska, czyli „CORPORATE social responsibility”: doskonalenie polityki, procesów i wyników ESG, by pełniej realizować strategiczne cele; • etyczna, czyli „corporate social RESPONSIBILITY”: korporacyjne obywatelstwo poprzez innowacyjne modele biznesowe, by lepiej przyczyniać się do wspólnego dobra Umiejętne komunikowanie o tym w jaki sposób firma bierze odpowiedzialność za swój wpływ na ludzi i środowisko naturalne ma na celu budowanie wartości firmy dla różnych grup interesariuszy. |
Bibliography: |
1. Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” 2018, Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2. „Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu”, Forum Odpowiedzialnego Biznesu 3. Mapa komunikacji CSR http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2014/06/Infografika-MAPA-KOMUNIKACJI_FINAL.pdf |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student/studentka: Wiedza: • Geneza CSR, kluczowe pojęcia, idee i akty prawne • Wiedza o dobrych praktykach komunikowania o CSR firm na rynku polskim • Wiedza o komunikacyjnej funkcji raportów społecznych i raportów zrównoważonego rozwoju Umiejętności: • Umiejętność komunikowania działań z zakresu CSR i osadzenia ich w ramach poszczególnych obszarów normy ISO 26000 oraz 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, • Narzędzia komunikowania strategii i projektów z obszaru CSR • Umiejętność zaplanowania i wdrożenia komunikacji o CSR w ogólną komunikację firmy Inne kompetencje • Poszerzenie świadomości słuchaczy i słuchaczek dotyczące odpowiedzialnego zarządzania i komunikowania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Praca na zajęciach (100 proc) |
Practical placement: |
None |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
SU CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 12 hours
|
|
Coordinators: | Mirella Panek-Owsiańska | |
Group instructors: | Mirella Panek-Owsiańska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Classes - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.