Self-presentation
General data
Course ID: | 2700-L-DM-D3AUPR-PRM |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Self-presentation |
Name in Polish: | Autoprezentacja |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: |
(in Polish) DM-DZIENNE I STOPNIA 3 semestr, 2 rok (PRMM) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
OR
2.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zadaniem przedmiotu jest nabycie podstawowych umiejętności z zakresu zasad autoprezentacji przed mikrofonem i kamerą. Przedmiot skierowany do studentów i studentek specjalności PR i Marketing Medialny ma na celu oswojenie ich z nowoczesnymi środkami przekazu audiowizualnego, z którymi mogą zetknąć się w swojej przyszłej pracy zawodowej. Na semestr zajęć składają się 3 moduły ćwiczeniowe prowadzone przez trzech różnych wykładowców/specjalistów dotyczące wiedzy z zakresu: 1) emisji głosu, 2) prezentacji w mediach 3) kontaktu z dziennikarzami w sytuacjach kryzysowych. |
Full description: |
(in Polish) Trzy moduły prowadzone w ramach zajęć z przedmiotu Autoprezentacja zmierzają do nauczenia studentów i studentek właściwych sposobów zachowania oraz wypowiadania się w mediach. Obejmują także korektę zachowań niepożądanych u przyszłych fachowców PR (takich jak unikanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą, problemy z dykcją i intonacją, niedostosowanie przekazu się do poziomu odbiorców, etc). W czasie zajęć studenci uczą się: 1) zasad występu przed kamerą telewizyjną (techniki mowy, samoświadomość wyglądu, język gestów – przekaz niewerbalny), 2) udzielania wypowiedzi/oświadczenia przed mikrofonem i kamerą, 3) osiągania celów informacyjnych w rozmowie radiowej lub/i telewizyjnej oraz technik udzielania wywiadu. Podczas trzeciego modułu tematycznego omawiane są także różne możliwości reakcji na dociekliwe pytania reporterów oraz metody komunikacji w przypadku sytuacji kryzysowych. Ważnym elementem zajęć jest również budowanie świadomości jakości przekazu werbalnego. Zajęcia składają się z bloku trzech modułów: 1) emisja głosu, 2) prezentacja przed kamerą i mikrofonem, 3) zachowanie pracowników PR w sytuacji kryzysu medialnego. |
Bibliography: |
(in Polish) Bloch Jagoda, "Bez komentarza, czyli jak unikać odpowiedzi na pytania dziennikarzy", Warszawa 2010 Kamel Tomasz, "Jak występować publicznie nie tylko w telewizji", Warszawa, 2012 Buksak Lidia, "Myśl i prezentuj inaczej niż inni", Warszawa 2018 |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Po zakończeniu kursu studenci i studentki posiadają wiedzę z zakresu wystąpień publicznych dotyczącą: - wygłaszania oświadczeń, - prowadzenia i wystąpień podczas konferencjach prasowych, - udzielania wywiadów, - zasad komunikacji kryzysowej. Ponadto po zaliczeniu przedmiotu studenci posiadają świadomość swoich atutów i braków komunikacyjno-artykulacyjnych w kontekście wystąpień publicznych. UMIEJĘTNOŚCI Po zakończeniu kursu studenci potrafią: - występować przed zróżnicowanymi zgromadzeniami, - udzielać wywiadów radiowych, telewizyjnych, - wygłaszać oświadczenia i wypowiedzi przed kamerami TV Uczestniczący w zajęciach nabywają ponadto praktyczne umiejętności dotyczące takich zagadnień jak: niewerbalny język ciała, ekspresja wypowiedzi, rola intonacji w komunikacji. Potrafią poprowadzić konferencję prasową i tworzyć zespoły realizujące konferencje, itd. INNE KOMPETENCJE Po zakończonym cyklu zajęć studenci potrafią napisać samodzielnie krótki tekst informacyjny i wygłosić go przed kamerą; mają świadomość ograniczeń czasowych/tekstowych wynikających ze specyfiki form dziennikarskich, rzutujących na charakter pracy przedstawicieli branży PR, np. ograniczony czas udzielania wypowiedzi czy wywiadu. Studenci nabierają także wiedzy na temat roli obrazu/ tła/scenografii i wynikających stąd zagrożeń dla wiarygodności przekazu podczas wystąpień publicznych, itd. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Do metod dydaktycznych w przedmiocie Autoprezentacja, prowadzonym w formie laboratorium, włączono: zajęcia praktyczne, w tym symulacje i metody ćwiczebne, a także pokaz. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Każdy z prowadzących moduły ustala w porozumieniu ze studentami konkretną formę zaliczenia np. oceniane są wystąpienia przed kamerą, aktywność podczas zajęć oraz ewentualnie jedna praca pisemna związana z programem przedmiotu (w zależności od składu prowadzących w danym roku). Każdy z prowadzących moduł wystawia studentowi osobną ocenę/zaliczenie i przesyła je do koordynatora przedmiotu. Finalną uśrednioną ocenę wpisuje do systemu USOS koordynatorka tego przedmiotu. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze. Nie istnieje możliwość poprawiania oceny pozytywnej. Nie ma także możliwości dosyłania prac w formie nagrań czy prac pisemnych po zakończeniu semestru, jeśli student/ studentka pragnie zaliczyć przedmiot w pierwszym terminie. |
Practical placement: |
Lack of |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
Lab, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Kożdoń-Dębecka | |
Group instructors: | Jagoda Bloch, Anna Choszcz-Sendrowska, Monika Kożdoń-Dębecka, Sławomir Matczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lab - Grading |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lab, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Kożdoń-Dębecka | |
Group instructors: | Monika Kożdoń-Dębecka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lab - Grading |
Copyright by University of Warsaw.