University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Cyfryzacja mediów – wybrane aspekty produkcji, kolportażu i promocji we współczesnych mediach. Upadek czy szansa mediów tradycyjnych

General data

Course ID: 2700-L-FAK-Z-CYME
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Cyfryzacja mediów – wybrane aspekty produkcji, kolportażu i promocji we współczesnych mediach. Upadek czy szansa mediów tradycyjnych
Organizational unit: Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Przekazanie wiedzy na temat ewolucji mediów od ich początków po współczesne media, zmian w sposobie dotarcia do odbiorców, pozyskiwania informacji i interakcji na płaszczyźnie źródło-wytwórca-odbiorca.

Full description: (in Polish)

1.Przekazanie studentom podstawowej wiedzy na temat pozyskiwania informacji, produkcji i kolportażu informacji: historia i teraźniejszość. Zarys historii zmian społecznych i ich wpływu na media.

2.Przekzanie studentom umiejętności rozumienia i świadomego korzystania z mediów.

3. Przekazanie wiedzy na temat analizy działań komunikacyjnych szeroko pojętych organizacji.

Bibliography: (in Polish)

Z. Bajka, " Historia mediów", Wyd. ABC Media, R. Holiday "Zaufaj mi, jestem kłamcą", Wyd. Helion, wybrane wyniki badań agencji (aktualizowane) dostępne na stronach internetowych, aktualne artykułu prasowe i audycje telewizyjne, wybrane odcinki serialu Ranczo.

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna i rozumie istotę oraz dynamikę rozwoju technologicznego systemów społecznych i wpływ na rozwój mediów.

Student zna rodzaje mediów, umie wyjaśnić zależności i ich wzajemny wpływ.

Student zna podstawowe mechanizmy, techniki produkcji i kolportażu.

Student potrafi wykonać kosztorys produkcyjny, reklamowy, strategię komunikacji, oszacować koszty i ryzyko.

Student umie organizować zespół zadaniowy, pracować w zespole, pod presją czasu.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykład interaktywny z zadaniami.

Kryteria oceny: obecność, aktywność, wykonanie prezentacji podsumowującej zadania.

Przedstawienie prezentacji, egzamin ustny.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Optional lecture, 18 hours more information
Coordinators: Małgorzata Starzyńska
Group instructors: Małgorzata Starzyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Optional lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)