(in Polish) Nowe trendy, technologie i aplikacje internetowe
General data
Course ID: | 2700-L-FAK-Z-NTTA |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Nowe trendy, technologie i aplikacje internetowe |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Znajomość technologii i nowych aplikacji pomaga w usprawnianiu procesów biznesowych, dostarczeniu lepszych wyników dla klientów i dostosowaniu oferty do ich wymagań, jak również sprawiają, że działania i komunikacja przechodzą na zupełnie nowy wymiar. Zajęcia umożliwią Studentom pozostanie na bieżąco z najnowszymi trendami, zdobycie nowej wiedzy i umiejętności z zakresu nowych technologii i rozwiązań internetowych, pomoże otworzyć drzwi do różnorodnych możliwości zawodowych, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia dostarczą niezbędnej wiedzy dotyczącej najnowszych rozwiązań technologicznych, ale również możliwości oraz zagrożeń, jakie z tego wynikają. Na zajęciach będziemy omawiać kolejne pojęcia, tak, by dobrze zrozumieć zależności i zmiany, jakie zachodzą w otaczającym nas świecie. Rozmawiać będziemy między innymi o: • AI, czyli sztuczna inteligencja. ChatBot GPT oraz dziesiątki nowych aplikacji, • narzędzia zwiększające produktywność, pozwalające na automatyzację powtarzalnych zadań, personalizację treści i przewidywanie zachowań innych użytkowników internetu. AI wykorzystujemy do tworzenia i edycji zdjęć, muzyki, video, w edukacji, finansach, marketingu, SEO, e-commerce, gamingu czy copywritingu, • Metaverse i digital twins, które dzięki zastosowaniu rzeczywistości wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR), mają ogromne konsekwencje dla naszej przyszłości, innowacji, rozwoju, interakcji społecznych i komunikacji, gospodarki i biznesu, etyki, bezpieczeństwa, ale również kreatywności i nowych idei. • Big Data i jeziora danych, cloud i edge computing, blockchain, kryptowaluty, NFT (non-fungible tokens) – czyli konieczności zbierania, przetwarzania i dostępie do gigantycznej liczby danych, ale także możliwościach, jakie dają chociażby praca w chmurze czy kryptowaluty. Brzmi znajomo, ale co to właściwie znaczy? • sieci neuronowe i NLP, Machine Learning, czyli uczenie maszynowe, deep fake, deep story, e-commerce, e-learning , modelach paas i saas, • Internet of Things (IoT), Internet of Behaviors (IoB), smart city, smart home, • oraz Siri i Alexa. • Charakterystyka zagrożeń związanych z rozwojem mediów cyfrowych, cyberkomunikacja, bezpieczny dostęp do danych, przestępstwa przeciwko informacji w cyberprzestrzeni , ryzyka i zagrożenia związane z treściami cyfrowymi , treści nielegalne, piractwo w sieci, monetyzacja danych, dezinformacja – przyszłość regulacji • Zarządzanie informacją na swój temat. Czy prywatność jeszcze istnieje? |
Bibliography: |
(in Polish) • Cukier K., Mayer-Schonberger V., de Vericourt F., Myślenie kontekstowe. Największa przewaga ludzi nad sztuczną inteligencją • Flaga-Gieruszyńska K., Gołaczyński J., Szostek D., Sztuczna inteligencja, blockchain, cyberbezpieczeństwo oraz dane osobowe. Zagadnienia wybrane • Flasiński M., Wstęp do sztucznej inteligencji • Gorelik A., Korporacyjne jezioro danych. Wykorzystaj potencjał big data w swojej organizacji • Horoch A., Kierunek metaverse. Jak wprowadzić technologie VR, AR i AI w twojej firmie • Janczar E., Smart city zaczyna się od nowoczesnego planowania przestrzennego • Krysiński P., Smart city w przestrzeni informacyjnej • Kurp F. Sztuczna inteligencja od podstaw • Meerman D., Nowe zasady marketingu i PR. Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących • Przegalińska A., Oksanowicz P., Sztuczna inteligencja. Nieludzka, arcyludzka 2023 • Russell S., Norvig P., Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie • Schneider S., Świadome maszyny. Sztuczna inteligencja i projektowanie umysłów • Sułkowski Ł., Kaczorowska-Spychalska D., Internet of Things. Nowy paradygmat rynku • V. Mayer-Schonberger, Reinventing Capitalism in the Age of Big Data • Williams S., Hands-On Chatbot Development with Alexa Skills and Amazon Lex Edwards J., Copywriting Secrets: How Everyone Can Use the Power of Words to Get More Clicks, Sales, and Profits. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza • zapoznanie z nowymi pojęciami, dokładne przyjrzenie się definicjom oraz przykładom ich wykorzystania, • dostarczenie wiedzy na temat możliwości, jakie niosą za sobą nowe technologie oraz korzystanie z aplikacji, • znajomość warunków korzystania z nowych aplikacji oraz sposobów ich wyszukiwania, • znajomość standardów związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w sieci oraz zagrożeń wynikających ze stosowania nowych narzędzi oraz kanałów komunikacji. • swobodne poruszanie się wśród najnowszych pojęć, takich jak uczenie maszynowe, deep fake, blockchain czy metaverse. • dostarczenie wiedzy na temat możliwości zastosowania nowych rozwiązań m.in. w obsłudze domu czy biura, automatyzacji pracy, chociażby działań marketingowych, sprzedażowych, czy komunikacyjnych, • dostarczenie wiedzy na temat przygotowywania i wdrażania strategii marketingowych, kampanii promocyjnych, przekazów reklamowych i ofert specjalnych przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Umiejętności • świadome podchodzenie do kwestii związanych z najnowszymi technologiami i rozwiązaniami dostępnymi w Internecie, pozwalającymi na śledzenie postępu technologicznego, jest na bieżąco z najnowszymi trendami, • pogłębienie umiejętności cyfrowych, takie jak analiza danych, tworzenie różnego rodzaju treści, wspomaganie działań w Internecie, m.in. sztuczną inteligencją. Zdobywanie takich umiejętności jest niezwykle cenne na dzisiejszym rynku pracy, ponieważ coraz więcej zawodów wymaga znajomości technologii internetowych, • umiejętność oraz świadomość potrzeby rozwijania się w tej dziedzinie oraz podążania za postępem technologicznym i rozwiązaniami internetowymi, inspirującymi do tworzenia innowacyjnych pomysłów • wyszukiwanie właściwych dla danego zadania narzędzi – zarówno płatnych, jak i darmowych, • sprawne posługiwanie się wyszukiwarką oraz serwisami, z których można czerpać wiedzę o wprowadzanych na rynek aplikacjach. • posługiwanie się rozwiązaniami opartymi o sztuczną inteligencję, w tym m. in. ChatBotem czy Midjourney. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Końcowy egzamin pisemny. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Optional lecture, 24 hours
|
|
Coordinators: | Agnieszka Marzęda | |
Group instructors: | Agnieszka Marzęda | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Optional lecture - Grading |
Copyright by University of Warsaw.