(in Polish) Zarządzaie i marketing w mediach
General data
Course ID: | 2700-L-FAK-Z-ZMM |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Zarządzaie i marketing w mediach |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Student ma przekazane informacje na temat: - historii mediów i ich roli w historii cywilizacji, roli informacji oraz znaczenia politycznego, gospodarczego i społecznego. - informacje na temat zasad funkcjonowania współczesnych mediów - informacje na temat wpływu mediów na przemiany polityczno-gospodarczo-społeczne - roli mediów jako produktu i towaru na rynku - podstawowych praw ekonomii w mediach - struktury organizacyjnej redakcji/przedsiębiorstwa medialnego i sprzedaży |
Full description: |
(in Polish) Zarządzanie i marketing w mediach to znajomość historii powstawania mediów i ich wpływu na rozwój społeczeństw: polityczny, ekonomiczny i kulturalny oraz społeczny. Rola i potęga informacji oraz jej dystrybucja to klucz do oddziaływań i sterowania rozwojem społeczności. Studenci poznają także media jako przedsiębiorstwa, mechanizmy ekonomiczne jakie nimi rządzą, strukturę organizacyjną mającą wpływ na efektywność, techniki pozwalające na maksymalny udział w rynku oraz wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Media jako narzędzie oddziaływania, towar i produkt przynoszący zyski oraz oręż w potyczkach światopoglądowych. |
Bibliography: |
(in Polish) P.Grochmalski, A.Krygier, Z historii mediów i dziennikarstwa, e-bookowo, 2015 Bajka Z., Historia mediów, Kraków 2008 Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu, Warszawa 2015 Goban-Klas T., Zarys historii i rozwoju mediów. Od malowideł naskalnych do multimediów, Kraków 2001. Zbiory własne: Archiwum materiałów prasowych |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student: Wiedza: Znajomość podstaw historii powstania mediów Znajomość głównych mechanizmów ekonomicznych i praw rynku. Znajomość teorii popytu i podaży oraz technik ich wspomagania. Znajomość praw makro i mikroekonomii oraz ich wzajemnego wpływu. Znajomość struktury organizacji instytucji medialnej/redakcji oraz zasad ich zarządzania Znajomość procesu produkcyjnego/ wytwórczego i dystrybucji na rynku mediów. Znajomość wartości towaru jakim jest informacja i sposób jej przekazu Umiejętności: Student umie opracować strategię utworzenia i wdrożenia na rynek nowego produktu medialnego, posiada umiejętności napisania nie tylko business planu ale też strategii marketingowej, reklamowej i PR w celu osiągnięcia sukcesu ekonomicznego. Umie poruszać się w środowisku bankowości i fundrisingu, dotacji i sponsoringu. Inne kompetencje Wiedza i umiejętności menagerskie wydawcy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę składają się: - obecności na zajęciach (40 pkt za obecności na wszystkich zajęciach, mniejsza liczba obecności proporcjonalnie przeliczana na punkty) - praca zaliczeniowa: praca grupowa na podany temat (60 pkt). Kryteria oceny prezentacji (60 pkt maksymalnie, po 15 pkt maksymalnie za każdy z wymiarów): - Poprawność językowa - brak błędów różnego typu - Przejrzystość wizualna - prezentacja jest przygotowana starannie, jest czytelna dla odbiorcy - Wyczerpanie tematu, biorąc pod uwagę czas na przedstawienie prezentacji - Merytoryka - wykorzystanie różnych typów źródeł w prezentacji i umiejętność posługiwania się argumentami z nich (cytowania w prezentacji) Punkty zostaną przeliczone na oceny według następującej skali: 0-70 pkt - 2 71-75 pkt - 3 76-80 pkt - 3,5 81-85 pkt - 4 86-90 pkt - 4,5 91 pkt i więcej - 5 Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK-FAK
|
Type of class: |
Optional lecture, 18 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Starzyńska | |
Group instructors: | Małgorzata Starzyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Optional lecture - Grading |
Copyright by University of Warsaw.