University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zarządzaie i marketing w mediach

General data

Course ID: 2700-L-FAK-Z-ZMM
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zarządzaie i marketing w mediach
Organizational unit: Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Student ma przekazane informacje na temat:

- historii mediów i ich roli w historii cywilizacji, roli informacji oraz znaczenia politycznego, gospodarczego i społecznego.

- informacje na temat zasad funkcjonowania współczesnych mediów

- informacje na temat wpływu mediów na przemiany polityczno-gospodarczo-społeczne

- roli mediów jako produktu i towaru na rynku

- podstawowych praw ekonomii w mediach

- struktury organizacyjnej redakcji/przedsiębiorstwa medialnego i sprzedaży

Full description: (in Polish)

Zarządzanie i marketing w mediach to znajomość historii powstawania mediów i ich wpływu na rozwój społeczeństw: polityczny, ekonomiczny i kulturalny oraz społeczny. Rola i potęga informacji oraz jej dystrybucja to klucz do oddziaływań i sterowania rozwojem społeczności.

Studenci poznają także media jako przedsiębiorstwa, mechanizmy ekonomiczne jakie nimi rządzą, strukturę organizacyjną mającą wpływ na efektywność, techniki pozwalające na maksymalny udział w rynku oraz wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Media jako narzędzie oddziaływania, towar i produkt przynoszący zyski oraz oręż w potyczkach światopoglądowych.

Bibliography: (in Polish)

P.Grochmalski, A.Krygier, Z historii mediów i dziennikarstwa, e-bookowo, 2015

Bajka Z., Historia mediów, Kraków 2008

Briggs A., Burke P.,

Społeczna historia mediów.

Od Gutenberga do Internetu, Warszawa 2015

Goban-Klas T., Zarys historii i rozwoju mediów. Od malowideł naskalnych do multimediów, Kraków 2001.

Zbiory własne: Archiwum materiałów prasowych

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu przedmiotu student:

Wiedza:

Znajomość podstaw historii powstania mediów

Znajomość głównych mechanizmów ekonomicznych i praw rynku. Znajomość teorii popytu i podaży oraz technik ich wspomagania.

Znajomość praw makro i mikroekonomii oraz ich wzajemnego wpływu.

Znajomość struktury organizacji instytucji medialnej/redakcji oraz zasad ich zarządzania

Znajomość procesu produkcyjnego/ wytwórczego i dystrybucji na rynku mediów.

Znajomość wartości towaru jakim jest informacja i sposób jej przekazu

Umiejętności:

Student umie opracować strategię utworzenia i wdrożenia na rynek nowego produktu medialnego, posiada umiejętności napisania nie tylko business planu ale też strategii marketingowej, reklamowej i PR w celu osiągnięcia sukcesu ekonomicznego.

Umie poruszać się w środowisku bankowości i fundrisingu, dotacji i sponsoringu.

Inne kompetencje

Wiedza i umiejętności menagerskie wydawcy

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę składają się:

- obecności na zajęciach (40 pkt za obecności na wszystkich zajęciach, mniejsza liczba obecności proporcjonalnie przeliczana na punkty)

- praca zaliczeniowa: praca grupowa na podany temat (60 pkt).

Kryteria oceny prezentacji (60 pkt maksymalnie, po 15 pkt maksymalnie za każdy z wymiarów):

- Poprawność językowa - brak błędów różnego typu

- Przejrzystość wizualna - prezentacja jest przygotowana starannie, jest czytelna dla odbiorcy

- Wyczerpanie tematu, biorąc pod uwagę czas na przedstawienie prezentacji

- Merytoryka - wykorzystanie różnych typów źródeł w prezentacji i umiejętność posługiwania się argumentami z nich (cytowania w prezentacji)

Punkty zostaną przeliczone na oceny według następującej skali:

0-70 pkt - 2

71-75 pkt - 3

76-80 pkt - 3,5

81-85 pkt - 4

86-90 pkt - 4,5

91 pkt i więcej - 5

Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Optional lecture, 18 hours more information
Coordinators: Małgorzata Starzyńska
Group instructors: Małgorzata Starzyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Optional lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)