Digital Marketing of Cultural Institutions
General data
Course ID: | 2700-M-API-D1CMK |
Erasmus code / ISCED: |
15.0
|
Course title: | Digital Marketing of Cultural Institutions |
Name in Polish: | Cyfrowy marketing w kulturze |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: |
(in Polish) API-DZIENNE II STOPNIA - 1 semestr |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej organizacji kultury oraz z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w tejże działalności. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej organizacji kultury oraz z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w tejże działalności. Wiedza i umiejętności kształtowane w toku zajęć mają za zadanie rozwijać umiejętności promocji instytucji kultury (GLAM) przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych oraz serwisów społecznościowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Barański R., Finansowanie działalności kulturalnej, 2014 Manuel Castells, Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2008 M. Dragićević-Šešić, B. Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, 2010 G. Hagoort, Przedsiębiorczość w kulturze. Wprowadzenie do zagadnień zarządzania w kulturze, Kraków 1996 Hofmokl Justyna, Internet jako nowe dobro wspólne, Warszawa 2009 P. Kieliszewski, P. Landsberg, M. Poprawski, Jacek Sójka (red.), Instytucje kultury w czasach kryzysu, 2009 Kluszczyński Ryszard W., Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Kraków 2001 Lessig Lawrence, Wolna kultura, Warszawa 2005 M. Lewandowski, Innowacje w zarządzaniu instytucjami kultury, 2011 M. Lewandowski, Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury, 2013 Manovich L, Język nowych mediów, Warszawa 2006. E. Orzechowski, Dziś nawet żebrak musi być sprawnym menedżerem. O zarządzaniu w kulturze i szkolnictwie wyższym, 2012 Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce. Warszawa: 2009 D. Smołucha, Humanistyka cyfrowa w badaniach kulturowych. Analiza zjawiska na wybranych przykładach, Kraków 2021, s. 282-297 L. Verbanowa, Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015 Ł. Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, 2012 Piotr Zawojski. Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne [w:] Nowa audiowizualność – nowy paradygmat kultury?, red. E. Wilk, I. Kolasińska-Pasterczyk, Kraków 2008 Zawojski Piotr, Cyberkultura: synopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010 https://www.academia.edu/4393560/Spo%C5%82ecze%C5%84stwo_informacyjne_-_Cyberkultura_-_Sztuka_multimedi%C3%B3w http://www.zawojski.com/2008/02/04/cyberkultura-jako-nowy-paradygmat-kultury-medialnej-rozwazania-teoretyczne/ |
Learning outcomes: |
(in Polish) Absolwent zna i rozumie: - teorie, terminologię i narzędzia właściwe dla działań promocyjnych w sektorze kultury (K_W01, K_W02, K_W03) - metody analizy i interpretacji instytucji i wytworów kultury w kontekście działań promocyjnych (K_W04, K_W06) - uwarunkowania psychologiczno-społeczne oraz formy komunikowania się z odbiorcami kultury (K_W08) - zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego mające zastosowanie w sektorze kultury (K_W09). Absolwent potrafi: - przygotowywać i wprowadzać w obieg komunikaty promocyjne (K_U02, K_U06) - projektować i realizować działania promocyjne dotyczące wybranych aspektów usług i/lub obiektów kultury (K_U04) - analizować i oceniać realizację działań promocyjnych (K_U05) - pracować w zespole (K_U08). Absolwent jest gotów do: - aktualizowania własnej wiedzy (K_K01) - wypełniania zawodowych zobowiązań społecznych (K_K02), - udziału w pracy zespołowej, także w roli lidera (K_K04). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena ciągła, projekt. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO LAB
TU W TH FR |
Type of class: |
Lab, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Tafiłowski | |
Group instructors: | Piotr Tafiłowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lab - Grading |
Copyright by University of Warsaw.