Auditorium and Media Market Research
General data
Course ID: | 2700-M-FAK-Z-BABR |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Auditorium and Media Market Research |
Name in Polish: | Badania Audytorium i Badania Rynku Mediów |
Organizational unit: | Faculty of Journalism, Information and Book Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Badania Audytorium i Badania Rynku to przedmiot, który przygotowuje studentów do analizy rynku, badania preferencji konsumentów oraz skutecznego zarządzania działaniami marketingowymi. Jest to niezbędna wiedza dla osób planujących pracę w obszarze marketingu, badawczym czy analizy rynku. |
Full description: |
(in Polish) Badania Audytorium i Badania Rynku to fakultet przygotowany specjalnie dla studentów zainteresowanych zagadnieniami związanymi z analizą rynku, preferencjami konsumentów oraz efektywnością działań marketingowych. Ten przedmiot stanowi fundamentalne wprowadzenie do narzędzi i metod stosowanych w dziedzinie badań marketingowych i analizy rynku. Zakres przedmiotu: 1. Zrozumienie Rynku i Konsumentów: Zajęcia mają na celu dostarczenie wiedzy na temat struktury rynku, dynamiki konkurencji oraz zachowań konsumentów. 2. Techniki Badawcze: Przedmiot wprowadza w różnorodne techniki badawcze wykorzystywane w analizie rynku, w tym badania ankietowe, wywiady, analizy danych ilościowych i jakościowych oraz pomiary (RPD). 3. Segmentacja Rynku: Studenci nauczą się dokonywać segmentacji rynku i identyfikować grupy docelowe, co jest kluczowe dla skutecznego marketingu. 4. Badania Audytorium: Przedmiot skupia się również na badaniach audytorium, czyli analizie odbiorców mediów, ich preferencji i zachowań. W ramach przedmiotu omówione zostaną zaawansowane tematy, takie jak wykorzystanie narzędzi cyfrowych w badaniach marketingowych, analiza big data, oraz nowoczesne trendy w analizie rynku. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 2. Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. T. 2, Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012 3. Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Przewodnik dla studentów, , Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006 4. Miotk A., Badania w public relations, Difin, Warszawa 2012 5. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion 2012 6. Chmielewska A., Przyszłość Reklamy on line, 2016 Reklama i PR z perspektywy współczesnych problemów komunikacji marketingowej, Red. Agnieszka Wiśniewska, Anna Kozłowska Wyd. Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu, 2017. 7. Chmielewska A., Zawiślińska I., Zmiany zachowań konsumentów na rynku telewizyjnym – współoglądalność TV i Internetu, Nauki Ekonomiczne, TOM XXXI, Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku, Płock 2020 r. 8. Chmielewska A., Rynek Telewizyjny, Lojalność w dobie zmian technologicznych, Elipsa, Warszawa 2022. 9. Zawiślińska, I., Chmielewska, A., & Kondrat, M. (2023). DANE RPD NA RYNKU TELEWIZYJNYM. POTENCJAŁ ROZWOJU PRZYCHODÓW Z REKLAMY DAI. Nauki Ekonomiczne, 37, 77–102. https://doi.org/10.19251/ne/2023.37(5) link: https://czasopismanaukowe.mazowiecka.edu.pl/index.php/ne/article/view/6 10. Chmielewska A. Snopkiewicz J. (red), Nowe Supermedium. Współczesne oblicza telewizji i scenariusze przyszłości., Elipsa, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralana i. Leona Schillera w Łodzi, Warszawa- Łódź 2023 11. Chmielewska A., Kondrat M., Gender-based analysis of social media popularity „Kobieta i Biznes / Women and Business” 2023, s. 49–56/ Popularność mediów społecznościowych w Polsce– analiza według płci „Kobieta i Biznes / Women and Business” 2023, s. 16–24, SGH |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty uczenia się: Studenci zna i rozumie charakterystykę rynku mediowego. Posiada umiejętności analizy i interpretacji danych rynkowych. Student wie, jak oceniać efektywność reklam i kampanii marketingowych w różnych mediach. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Praca samodzielna na podstawie materiałów przygotowanych przez wykładowcę. Przygotowanie pracy zaliczeniowej – case study marki na rynku mediowych |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Optional lecture, 18 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Chmielewska | |
Group instructors: | Aleksandra Chmielewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Optional lecture - Grading |
Copyright by University of Warsaw.