University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Auditorium and Media Market Research

General data

Course ID: 2700-M-FAK-Z-BABR
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Auditorium and Media Market Research
Name in Polish: Badania Audytorium i Badania Rynku Mediów
Organizational unit: Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Badania Audytorium i Badania Rynku to przedmiot, który przygotowuje studentów do analizy rynku, badania preferencji konsumentów oraz skutecznego zarządzania działaniami marketingowymi. Jest to niezbędna wiedza dla osób planujących pracę w obszarze marketingu, badawczym czy analizy rynku.

Full description: (in Polish)

Badania Audytorium i Badania Rynku to fakultet przygotowany specjalnie dla studentów zainteresowanych zagadnieniami związanymi z analizą rynku, preferencjami konsumentów oraz efektywnością działań marketingowych. Ten przedmiot stanowi fundamentalne wprowadzenie do narzędzi i metod stosowanych w dziedzinie badań marketingowych i analizy rynku.

Zakres przedmiotu:

1. Zrozumienie Rynku i Konsumentów: Zajęcia mają na celu dostarczenie wiedzy na temat struktury rynku, dynamiki konkurencji oraz zachowań konsumentów.

2. Techniki Badawcze: Przedmiot wprowadza w różnorodne techniki badawcze wykorzystywane w analizie rynku, w tym badania ankietowe, wywiady, analizy danych ilościowych i jakościowych oraz pomiary (RPD).

3. Segmentacja Rynku: Studenci nauczą się dokonywać segmentacji rynku i identyfikować grupy docelowe, co jest kluczowe dla skutecznego marketingu.

4. Badania Audytorium: Przedmiot skupia się również na badaniach audytorium, czyli analizie odbiorców mediów, ich preferencji i zachowań.

W ramach przedmiotu omówione zostaną zaawansowane tematy, takie jak wykorzystanie narzędzi cyfrowych w badaniach marketingowych, analiza big data, oraz nowoczesne trendy w analizie rynku.

Bibliography: (in Polish)

1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008

2. Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. T. 2, Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012

3. Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Przewodnik dla studentów, , Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006

4. Miotk A., Badania w public relations, Difin, Warszawa 2012

5. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion 2012

6. Chmielewska A., Przyszłość Reklamy on line, 2016 Reklama i PR z perspektywy współczesnych problemów komunikacji marketingowej, Red. Agnieszka Wiśniewska, Anna Kozłowska Wyd. Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu, 2017.

7. Chmielewska A., Zawiślińska I., Zmiany zachowań konsumentów na rynku telewizyjnym – współoglądalność TV i Internetu, Nauki Ekonomiczne, TOM XXXI, Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku, Płock 2020 r.

8. Chmielewska A., Rynek Telewizyjny, Lojalność w dobie zmian technologicznych, Elipsa, Warszawa 2022.

9. Zawiślińska, I., Chmielewska, A., & Kondrat, M. (2023). DANE RPD NA RYNKU TELEWIZYJNYM. POTENCJAŁ ROZWOJU PRZYCHODÓW Z REKLAMY DAI. Nauki Ekonomiczne, 37, 77–102. https://doi.org/10.19251/ne/2023.37(5) link: https://czasopismanaukowe.mazowiecka.edu.pl/index.php/ne/article/view/6

10. Chmielewska A. Snopkiewicz J. (red), Nowe Supermedium. Współczesne oblicza telewizji i scenariusze przyszłości., Elipsa, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralana i. Leona Schillera w Łodzi, Warszawa- Łódź 2023

11. Chmielewska A., Kondrat M., Gender-based analysis of social media popularity „Kobieta i Biznes / Women and Business” 2023, s. 49–56/ Popularność mediów społecznościowych w Polsce– analiza według płci „Kobieta i Biznes / Women and Business” 2023, s. 16–24, SGH

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty uczenia się:

Studenci zna i rozumie charakterystykę rynku mediowego.

Posiada umiejętności analizy i interpretacji danych rynkowych.

Student wie, jak oceniać efektywność reklam i kampanii marketingowych w różnych mediach.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca samodzielna na podstawie materiałów przygotowanych przez wykładowcę.

Przygotowanie pracy zaliczeniowej – case study marki na rynku mediowych

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Optional lecture, 18 hours more information
Coordinators: Aleksandra Chmielewska
Group instructors: Aleksandra Chmielewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Optional lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)