University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Books' promotion and distribution

General data

Course ID: 2700-M-IN-Z3DIPK-EDY
Erasmus code / ISCED: 15.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0322) Library, information and archival studies The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Books' promotion and distribution
Name in Polish: Dystrybucja i promocja książki
Organizational unit: Faculty of Journalism, Information and Book Studies
Course groups: (in Polish) IIN-ZAOCZNE II STOPNIA - 3 semestr (spec.: EDY)
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Zajęcia poświęcone funkcjonowaniu rynku dystrybucji w Polsce i na świecie. Omówione zostaną zasady i modele dystrybucji oraz najważniejsze firmy dystrybucyjne działające w Polsce.

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zrozumienie zjawisk odnoszących się do zagadnień dystrybucji i promocji sprzedaży książek z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania rynku wydawniczo- księgarskiego w Polsce.

Full description: (in Polish)

Wyjaśnia się pojęcie dystrybucji. Charakteryzuje modele dystrybucji książek: scentralizowany, funkcjonalny i rozproszony. Omówienie możliwych kanałów dystrybucji. Przedstawienie i analiza działalności najważniejszych polskich firm prowadzących handel hurtowy. Omawiana jest ewolucja tego sektora od momentu transformacji rynku książki w Polsce w 1989 r. aż do obecnej stabilizacji i wyraźnej supremacji kilku silnych podmiotów. Problemy wyboru odpowiednich działań promocyjnych. Zagadnienia związane z promocją sprzedaży, Public Relations i Publicity

Bibliography: (in Polish)

Stała lektura czasopism branżowych: „Biblioteka Analiz”,„Notes Wydawniczy” i „Wydawca”

Gołębiewski Ł., Rynek książki w Polsce. Cz.: Dystrybucja. Warszawa 1989-

Huenefeld, J.: Zarządzanie wydawnictwem. Kraków 1994;

Kaznowski, D.: Nowy marketing. Warszawa 2008;

Kotler, P.: Marketing. Poznań 2005;

Kotra, K.; Pysz-Radziszewska A.: Marketing w teorii i praktyce. Poznań 2004

Książka, biblioteka, informacja : między podziałami a wspólnotą. 2/ pod red. Jolanty Dzieniakowskiej, Izabeli Krasińskiej, Moniki Olczak-Kardas. Kielce 2011.

Laskowska E., Wartościowanie w ofertach promujących książki W : Język, biznes, media pod red. Agnieszki Rypel, Danuty Jastrzębskiej-Golonki, Grażyny Sawickiej. Bydgoszcz 2009.

Raport z badania rynku sprzedaży książek, muzyki i multimediów w Polsce. UOKiK 2011 [on line] www.uokik.gov.pl/download.php?plik=10245‎ (data dostępu 29.05.2013)

Śmigiel Ł., Wybrane strategie promocji książek w Polsce i na świecie z wykorzystaniem nowych mediów W : Teorie komunikacji i mediów. : [Vol.] 3 pod red. Marka Graszewicza i Jerzego Jastrzębskiego. Wrocław 2010.

Wojciechowska M., Współczesne formy reklamy książki. Zarządz. Bibl .-(2009, dr. 2010) , nr 1 , s. 97-110.

Woll T. Jak osiągnąć zysk w wydawnictwie. Kraków 2000.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: podstawowe wiadomości na temat funkcjonowanie hurtu księgarskiego oraz jego relacji z wydawnictwami i księgarstwem, znajomość zasad rządzących popytem na rynku książki. Podstawowa wiedza na temat strategii promocji książki, kształtowania wizerunku instytucji rynku książki.

Umiejętności: gromadzenie i opracowywanie różnego typu informacji potrzebnych do efektywnego funkcjonowania instytucji rynku książki, umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy w tym zakresie, umiejętność funkcjonowania w infrastrukturze rynku książki. Analiza treści tekstów związanych z wiedzą o rynku książki.

Kompetencje społeczne: praca samodzielna i w grupie, identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z pracą na rynku książki, świadomość odpowiedzialności za posiadane i udostępniane informacje, otwartość na przemiany w dziedzinie technologii wydawniczych oraz informacji o książce.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oparte na słowie: wykład, opowiadanie, opis, dyskusja, praca z tekstem.

Metody oparte na praktycznej działalności studentów (samodzielne wykonywanie projektów).

Metody aktywizujące: burza mózgów, dyskusja nad zagadnieniami problemowymi.

Student otrzyma aktualistyczną ocenę końcową na podstawie pracy pisemnej lub testu obejmującego wiedzę zdobyta przez niego w trakcie zajęć.

Student będzie także podlegał ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.

Obecność na zajęciach (dopuszczone są co najwyżej jedna nieobecność).

Practical placement:

lack-of

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)