Archeology of the Stone Age and Early Bronze Age
General data
Course ID: | 2800-DPKAM |
Erasmus code / ISCED: |
08.4
|
Course title: | Archeology of the Stone Age and Early Bronze Age |
Name in Polish: | Archeologia epoki kamienia i wczesnej epoki brązu |
Organizational unit: | Faculty of Archeology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
6.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | proseminars |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Tematyka proseminarium dotyczy szeroko pojętej archeologii epoki kamienia i wczesnej epoki brązu. W ramach proseminarium studenci przedstawiają i dyskutują referaty/prezentacje oraz przygotowują prace roczne lub licencjackie. |
Full description: |
(in Polish) Tematyka proseminarium dotyczy archeologii epok kamienia i wczesnej epoki brązu w najróżniejszych aspektach, zarówno problematyki ogólnej, jak i zagadnień szczegółowych. W ramach proseminarium studenci przygotowują i przedstawiają do dyskusji referaty/prezentacje na dany temat. Głównym celem proseminarium jest przygotowanie i przedstawienie pracy rocznej lub licencjackiej na uzgodniony w początku roku temat. Specjalny nacisk położony jest na przygotowanie studenta do samodzielnej pracy naukowej, a w szczególności: - właściwe sformułowanie tematu pracy w stosunku do zamierzeń i możliwości oraz dotychczasowego stanu badań w danym zakresie - umiejętność zbierania i odpowiedniej selekcji danych źródłowych, pogłębiania wiedzy o danym zagadnieniu w oparciu o literaturę przedmiotu, odpowiednie konstruowanie bibliografii - skatalogowanie zebranych, uporządkowanych i przetworzonych w jednolity sposób źródeł wraz z ilustracjami oraz ich analiza pod kątem przestrzennym, chronologicznym i badanych cech - sformułowanie rezultatów i wniosków do wyników przeprowadzonej analizy, porównanie otrzymanych wyników z dotychczasową wiedzą w badanym zakresie, zaakcentowanie nowego aspektu (metod, zakresu, dokładności) przeprowadzonych badań - podsumowanie rezultatów z uwypukleniem podobieństw i różnic w stosunku do dotychczasowej wiedzy w danym zakresie. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zakresie wiedzy student: - ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu archeologii pradziejowej w systemie nauk, społecznokulturowej przeszłości człowieka oraz o jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej (K_W01) - zna podstawowe pojęcia i terminologię stosowane w archeologii epoki kamienia i wczesnej epok brązu (K_W02) - ma szczegółową wiedzę o wybranych społecznościach pradziejowych, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu archeologii epoki kamienia epoki i wczesnej epok brązu(K_W05) - rozumie związek między osiągnięciami wybranej dziedziny nauki a możliwościami ich wykorzystania w archeologii pradziejowej (K_W07) - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji informacji zawartych w publikacjach naukowych (K_W11) - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego (K_W16) - zna podstawowe zasady etyki zawodowej archeologa (K_W19) W zakresie umiejętności student - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje o źródłach archeologicznych epoki kamienia i wczesnej epok brązu i ich kontekście z wykorzystaniem literatury i mediów elektronicznych (K_U01) - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje zawarte w różnych źródłach (K_U02) - potrafi samodzielnie interpretować źródła archeologiczne epoki kamienia i wczesnej epok brązu, dobierając właściwe metody analityczne oraz zaprezentować uzyskane wyniki pracy (K_U03) - przytacza aktualne tezy badawcze, formułuje wnioski i dobiera strategie argumentacyjne na poziomie elementarnym oraz konstruuje argumenty kontrargumenty dotyczące tematyki objętej pracą licencjacką (K_U15) - posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych w jęz. polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem różnych pradziejowych materiałów źródłowych (K_U20) - potrafi zaplanować pracę naukową (K_U23) - planować swój tok studiów i przyszłej kariery naukowej, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego (K_U25) W zakresie kompetencji społecznych student - jest gotów do wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności na temat epoki kamienia i wczesnej epok brązu oraz jest świadomy konieczności konfrontowania ich z opiniami ekspertów (K_K01) - jest gotów do krytycznej oceny interpretacji pradziejowych źródeł archeologicznych ze świadomością wieloaspektowości interpretacji (K_K04) - jest gotów do wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy na temat kompleksowej natury kultury i jej złożoności, ze świadomością potrzeby analizy rozmaitych kategorii źródeł dla odtworzenia przeszłości człowieka w epoce kamienia i wczesnej epoce brązu (K_K05) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena roczna wystawiana jest na podstawie - czynnego udziału w dyskusjach podczas zajęć - prezentacji cząstkowych efektów swojej pracy - przygotowania i złożenia do końca semestru letniego pracy na uzgodniony temat - rocznej (uczestnicy, którzy wybrali proseminarium poboczne) lub licencjackiej (uczestnicy, którzy wybrali proseminarium główne) Uwaga! Za złożenie pracy licencjackiej uważa się jej zdeponowanie w systemie APD. Studentka/student może być nieobecna/y na zajęciach dwa razy w semestrze. |
Classes in period "Academic year 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU SEM-LIC
W TH FR |
Type of class: |
First cycle diploma seminar, 60 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Marcin Białowarczuk, Katarzyna Pyżewicz | |
Group instructors: | Marcin Białowarczuk, Katarzyna Pyżewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/fail |
Classes in period "Academic year 2024/25" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU SEM-LIC
W TH FR |
Type of class: |
First cycle diploma seminar, 60 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Marcin Białowarczuk, Katarzyna Pyżewicz | |
Group instructors: | Marcin Białowarczuk, Katarzyna Pyżewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.