Didactics of Evaluating the Learning Outcomes in Primary School
General data
Course ID: | 2900-L-SN-DEK-POD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Didactics of Evaluating the Learning Outcomes in Primary School |
Name in Polish: | Dydaktyka ewaluacji efektów kształcenia w szkole podstawowej |
Organizational unit: | Faculty of History |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty Historii I stopnia, fakultatywne (in Polish) Przedmioty Historii I stopnia, specjalizacji nauczycielskiej (in Polish) Przedmioty Historii I stopnia, specjalizacji nauczycielskiej (program od 2020) (in Polish) Przedmioty Historii I stopnia, specjalizacji nauczycielskiej, WOS (program od 2020) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia obowiązkowe dla studentów realizujących program specjalizacji nauczycielskiej na studiach I stopnia na kierunku “Historia”. Zajęcia poświęcone zagadnieniu ewaluacji na lekcjach historii w szkole podstawowej. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone ewaluacji procesu kształcenia na lekcjach historii w szkole podstawowej. Ich tematyka obejmować będzie nie tylko umiejętność konstruowania sprawdzianów, prac i zadań (sprawdzających przede wszystkim umiejętności złożone i łączących je z wiadomościami poznanymi w czasie zajęć i na lekcjach wcześniejszych), ale także ewaluacji, na podstawie której przyszli nauczyciele będą mogli dowiedzieć się o postępach ucznia oraz wdrożyć zmiany w pracy z uczniami i udoskonalić dotychczas stosowane rozwiązania dydaktyczne. Studenci będą się uczyć jak wykorzystać ewaluację w procesie diagnozowania mocnych i słabych stron uczniów, oraz stopnia osiągania założonych celów. Elementem zajęć będzie rozwijanie umiejętności dawania informacji zwrotnej uczniom wynikającej z przeprowadzonej ewaluacji, bowiem ocenianie jest jednym z elementów procesu kształcenia i jako takie nie powinno zamykać się na enigmatycznym podaniu oceny. |
Bibliography: |
(in Polish) - Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2000 - Bieniek M., Dydaktyka historii.Wybrane zagadnienia, Olsztyn 2007 - Chorąży E., Konieczka-Śliwińska D., Roszak S., Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa 2008 - Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, Sopot 2010 - Ripp P., Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, aby uczenie (się) było fascynującą podróżą, Warszawa 2017 - Sawiński J.P., Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku. Pytania, refleksje, dobre rady. Poradnik dla nauczyciela, Warszawa 2014 - Sterna D., Uczę (się) w szkole, Warszawa 2014 - Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej? Czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Warszawa 2000 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza po zakończeniu zajęć student zna i rozumie: – rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; – ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny; – egzaminy kończące etap edukacyjny; – sposoby konstruowania testów i sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach przedmiotu historia; – diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście przedmiotu historia; – potrzebę i metody strukturyzacji wiedzy; – konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności; – zagadnienia związane ze sprawdzaniem i ocenianiem jakości kształcenia oraz jej ewaluacją; – konieczność analizy i oceny własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej; – potrzebę kształtowania nawyków systematycznego uczenia się. Umiejętności po zakończeniu zajęć student potrafi: – przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia; – fachowo i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu; – samodzielnie konstruować różne typy zadań; – skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów; – analizować i oceniać przydatność publikowanych arkuszy testowych i sprawdzianów. Kompetencje społeczne po zakończeniu zajęć student gotów jest do: – kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów; – budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów; – stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę. – umacniania u uczniów zrozumienia dla konieczności ewaluacji ich osiągnięć. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
KON
|
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Kroll, Barbara Łochowska | |
Group instructors: | Barbara Łochowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.