University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Informacja zwrotna w pracy nauczyciela/nauczycielki

General data

Course ID: 3000-SP-SWNW-IZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0319) Social and behavioural sciences, not elsewhere classified The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Informacja zwrotna w pracy nauczyciela/nauczycielki
Organizational unit: Faculty of Polish Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu pogłębienie rozumienia roli informacji zwrotnej (IZ) w edukacji przedmiotowej.

Full description: (in Polish)

Informacja zwrotna zostanie ukazana w szerszym kontekście oceniania kształtującego, następnie zostaną zestawione i porównane różne typy oceniania w tym udzielanie informacji o wynikach i przebiegu samego procesu oceniania oraz projektowanie działań naprawczych. Informacja zwrotna wpisuje się w konstruktywistyczne podejście do nauczania zachęcające uczącego się do wzięcia odpowiedzialności za swój proces uczenia się przy odpowiednim wsparciu ze strony nauczyciela.

Bibliography: (in Polish)

Bąk, O., (2015), Informacje zwrotne w szkole.

Perspektywa nauczycieli i uczniów [w:] Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja, t.18 nr. 3(71), s. 85-100.

https://docplayer.pl/26112207-Informacje-zwrotne-w-szkole-perspektywa-nauczycieli-i-uczniow.html

Brookhart, S. M., 2008, How to give effective feedback to your students, Alexandria: ASCD, https://files.ascd.org/staticfiles/ascd/pdf/siteASCD/publications/books/How-to-Give-Effective-Feedback-to-Your-Students-2nd-Edition-sample-chapters.pdf

Dojer A, Swat Pawlicka M. (red.), Ocenianie kształtujące, Zeszyt piąty z cyklu „Dzielmy się tym, co wiemy”. Centrum Edukacji Obywatelskiej – PAFW.

https://spzawadkaosiecka.pl/Zeszyt%20Dzielmy5%20-%20Rozwod%20oceny%20ksztaltujacej%20z%20sumujaca.pdf

Dweck, C. S. (1999). Caution: Praise can be dangerous. American Educator, 23(1), 1-5. https://www.aft.org/sites/default/files/periodicals/PraiseSpring99.pdf

Hattie, J. [2009]/2015 (wyd. pol), Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Hattie, J., Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112. doi: 10.3102/003465430298487 (DW : 8.03.2022).

Hattie J., Yates G. (2014) Using feedback to promote learning. W: V. A. Benassi, C. E. Overson, C. M. Hakala (Red.). Applying science of learning in education: Infusing psychological science into the curriculum, s. 45-58. Pobrano z: Society for the Teaching of Psychology http://teachpsych.org/ebooks/asle2014/index.php

Pisarek, J., Jarnutowska, E. i Grygiel, P. (2015). Jak udzielać informacji zwrotnej? W: R. Dolata i in. Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV-VI. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. str. 85-95. http://eduentuzjasci.pl/images/stories/publikacje/ibe-ee-raport-szkolne-pytania.pdf

Sterna, D. (2014). Uczę (się) w szkole. Warszawa: CEO. https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/ucze-sie-w-szkole_danuta_sterna.pdf

Wenda, A. (2018). O docenianiu twórczego pisania, czyli o wspierającej sile informacji zwrotnej, Polonistyka 26, 49-53.

https://www.czasopismopolonistyka.pl/artykul/o-docenianiu-tworczego-pisania-czyli-o-wspierajacej-sile-informacji-zwrotnej

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy uczestnicy:

- mają pogłębioną wiedzę na temat roli IZ w procesach edukacyjnych;

- znają niezbędne elementy skutecznej IZ;

- mają wiedzę dotyczącą zbadanej skuteczności IZ oraz warunków, jakie wpływają na jej realizację;

- mają wiedzę w obszarze komunikacji bez przemocy pozwalającą na poprawne konstruowanie IZ.

w zakresie umiejętności uczestnicy:

- potrafią skonstruować IZ zgodnie z jej cechami konstytutywnymi;

- stosują zasady oceny koleżeńskiej;

- potrafią rozpoznać wartościową IZ;

- potrafią zbudować kryteria sukcesu w oparciu o Rubrics;

w zakresie umiejętności społecznych uczestnicy

- współpracują w grupie z poszanowaniem różnorodności postaw i opinii;

- uwzględniają wypracowane zasady zabierania głosu i formułowania wypowiedzi.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywna postawa na zajęciach, przedstawienie pisemne informacji zwrotnej do 1 pracy/aktywności uczniowskiej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)