(in Polish) Praca w klasie zróżnicowanej
General data
Course ID: | 3000-SP-SWNW-PKZ |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0319) Social and behavioural sciences, not elsewhere classified
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Praca w klasie zróżnicowanej |
Organizational unit: | Faculty of Polish Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Uczenie w klasie zróżnicowanej stawia przed nauczycielami szereg wyzwań i jednocześnie staje się źródłem motywacji do krytycznej analizy własnej praktyki. Podczas zajęć uczestnicy poznają koncepcję klasy zróżnicowanej i założenia wiążące się z uczeniem. |
Full description: |
(in Polish) Uczenie w klasie zróżnicowanej stawia przed nauczycielami szereg wyzwań i jednocześnie staje się źródłem motywacji do krytycznej analizy własnej praktyki. Podczas zajęć uczestnicy poznają koncepcję klasy zróżnicowanej i założenia wiążące się z kształceniem uczniów z tak zwanymi specjalnymi potrzebami. Poznają metody i techniki wspierające budowanie atmosfery sprzyjającej uczenie się wszystkich uczniów w klasie. Wspólnie przeanalizujemy proces planowania działań dydaktycznych i wychowawczych oraz przyjrzymy się strategiom, które umożliwiają efektywne kształcenie wszystkich uczniów. |
Bibliography: |
(in Polish) • Hattie J.: Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Przeł. Z. Janowska. Centrum Edukacji Obywatelskiej: Warszawa 2015. • Marzano R.J.: Sztuka i teoria skutecznego nauczania. Przeł. A. Kasprzak, J. Czernik, A. Kurzemska. Civitas: Warszawa 2012. • Profil nauczyciela edukacji włączającej, Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami. Odense, Dania: 2012, opublikowane na stronie internetowej: https://www.european-agency.org/sites/default/files/te4i-profile-of-inclusive-teachers_Profile-of-Inclusive-Teachers-PL.pdf; data dostępu: 29.08.2022r. • Tomlinson C.A.: The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners. ASCD: Alexandria 1999. • Tomlinson C.A., Imbeau M.B.: Leading and Managing a Differentiated Classroom. ASCD: Alexandria 2010. • C. A. Tomlinson, J. McTighe, Integrating and Differentiated Instructuion. Understanding by Design: Connecting Content and Kids, Alexandria: Pearson, 2006. • Wiggins G., McTighe J.: Understanding by Design 2nd Edition. Pearson, Merrill Prentice Hall: Alexandria 2006. |
Learning outcomes: |
(in Polish) • Nauczyciel/ka rozumie znaczenie równego dostępu do najwyższej jakości edukacji oraz jest świadom/a roli edukacji w wyrównywaniu społecznych szans. • Nauczyciel/ka jest świadom/a korzyści i wyzwań wynikających z pracy w klasie zróżnicowanej. Rozumie założenia tej pracy. • Nauczyciel/ka zna sposoby budowania atmosfery sprzyjającej uczeniu się. • Nauczyciel/ka rozumie znaczenie określania edukacyjnych celów i zna techniki wprowadzania ich na lekcji. • Nauczyciel/ka pracuje z podstawą programową dla swojego przedmiotu określał/a zakres treści niezbędnych i fakultatywnych. • Nauczyciel/ka wie, czym się kierować przygotowując materiały dla uczniów. • Nauczyciel/ka zna różne techniki i metody pracy, wspierające uczenie w klasie zróżnicowanej. • Nauczyciel/ka monitoruje proces uczenia się. • Nauczyciel/ka dostosowuje formę weryfikacji osiągniętego celu do możliwości i potrzeb ucznia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena w skali od 2 do wystawiona jest na podstawie zadań wykonywanych w czasie zajęć. |
Copyright by University of Warsaw.