University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Praca w klasie zróżnicowanej

General data

Course ID: 3000-SP-SWNW-PKZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0319) Social and behavioural sciences, not elsewhere classified The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Praca w klasie zróżnicowanej
Organizational unit: Faculty of Polish Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Uczenie w klasie zróżnicowanej stawia przed nauczycielami szereg wyzwań i jednocześnie staje się źródłem motywacji do krytycznej analizy własnej praktyki. Podczas zajęć uczestnicy poznają koncepcję klasy zróżnicowanej i założenia wiążące się z uczeniem.

Full description: (in Polish)

Uczenie w klasie zróżnicowanej stawia przed nauczycielami szereg wyzwań i jednocześnie staje się źródłem motywacji do krytycznej analizy własnej praktyki. Podczas zajęć uczestnicy poznają koncepcję klasy zróżnicowanej i założenia wiążące się z kształceniem uczniów z tak zwanymi specjalnymi potrzebami. Poznają metody i techniki wspierające budowanie atmosfery sprzyjającej uczenie się wszystkich uczniów w klasie. Wspólnie przeanalizujemy proces planowania działań dydaktycznych i wychowawczych oraz przyjrzymy się strategiom, które umożliwiają efektywne kształcenie wszystkich uczniów.

Bibliography: (in Polish)

• Hattie J.: Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Przeł. Z. Janowska. Centrum Edukacji Obywatelskiej: Warszawa 2015.

• Marzano R.J.: Sztuka i teoria skutecznego nauczania. Przeł. A. Kasprzak, J. Czernik, A. Kurzemska. Civitas: Warszawa 2012.

• Profil nauczyciela edukacji włączającej, Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami. Odense, Dania: 2012, opublikowane na stronie internetowej: https://www.european-agency.org/sites/default/files/te4i-profile-of-inclusive-teachers_Profile-of-Inclusive-Teachers-PL.pdf; data dostępu: 29.08.2022r.

• Tomlinson C.A.: The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners. ASCD: Alexandria 1999.

• Tomlinson C.A., Imbeau M.B.: Leading and Managing a Differentiated Classroom. ASCD: Alexandria 2010.

• C. A. Tomlinson, J. McTighe, Integrating and Differentiated Instructuion. Understanding by Design: Connecting Content and Kids, Alexandria: Pearson, 2006.

• Wiggins G., McTighe J.: Understanding by Design 2nd Edition. Pearson, Merrill Prentice Hall: Alexandria 2006.

Learning outcomes: (in Polish)

• Nauczyciel/ka rozumie znaczenie równego dostępu do najwyższej jakości edukacji oraz jest świadom/a roli edukacji w wyrównywaniu społecznych szans.

• Nauczyciel/ka jest świadom/a korzyści i wyzwań wynikających z pracy w klasie zróżnicowanej. Rozumie założenia tej pracy.

• Nauczyciel/ka zna sposoby budowania atmosfery sprzyjającej uczeniu się.

• Nauczyciel/ka rozumie znaczenie określania edukacyjnych celów i zna techniki wprowadzania ich na lekcji.

• Nauczyciel/ka pracuje z podstawą programową dla swojego przedmiotu określał/a zakres treści niezbędnych i fakultatywnych.

• Nauczyciel/ka wie, czym się kierować przygotowując materiały dla uczniów.

• Nauczyciel/ka zna różne techniki i metody pracy, wspierające uczenie w klasie zróżnicowanej.

• Nauczyciel/ka monitoruje proces uczenia się.

• Nauczyciel/ka dostosowuje formę weryfikacji osiągniętego celu do możliwości i potrzeb ucznia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena w skali od 2 do wystawiona jest na podstawie zadań wykonywanych w czasie zajęć.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)