University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methods of group work

General data

Course ID: 3002-2SZS-20WT2
Erasmus code / ISCED: 14.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Methods of group work
Name in Polish: Metody pracy z grupą
Organizational unit: Institute of Polish Culture
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Short description: (in Polish)

Zajęcia będą poświęcone analizie pracy grupowej – jej podstawowych mechanizmów, dynamiki i struktury. Odpowiemy na pytanie jak z perspektywy animatora/animatorki kultury inicjować, prowadzić i zakończyć pracę grupy oraz w jaki sposób zaprojektować doświadczenie edukacyjne. Skupimy się na funkcji, zadaniach i narzędziach oraz procesach psychologicznych charakterystycznych dla różnych etapów pracy grupy. Zastanowimy się w jaki sposób projektować doświadczenie i prowadzić grupy w sposób włączający i partycypacyjny tak, by motywować do działania i jednocześnie osiągać zakładane rezultaty. Zajęcia mają charakter praktyczny i będą przede wszystkim budować na doświadcza(e)niu osób uczestniczących.

Full description: (in Polish)

Zajęcia będą poświęcone analizie pracy grupowej – jej podstawowych mechanizmów, dynamki i struktury. Doświadczymy czym jest „grupa”, jakie rodzaje i typy grup możemy inicjować poprzez definiowanie jej celów i rezultatów pracy. Skupimy się na roli animatora/animatorki w procesie grupowym i zmianie tej roli, przyjrzymy się czym działania animatora/animatorki różnią się od działań trenerskich, facylitacyjnych czy liderskich. Odpowiemy na pytanie, jak z perspektywy animatora/animatorki zainicjować, prowadzić i zakończyć pracę grupy – czego ludzie potrzebują na każdym etapie, by działać skutecznie. Skupimy się na zadaniach i narzędziach komunikacyjnych, które ułatwiają radzenie sobie z emocjami charakterystycznymi dla poszczególnych etapów pracy grupy. Zastanowimy się, jak oddziaływać na (nie)równości za pomocą włączania i partycypacji, by motywować do działania i jednocześnie osiągać zakładane rezultaty. Zobaczymy, w jaki sposób osobisty styl animatora/animatorki wpływa na pracę grupy. Zajęcia mają charakter praktyczny i będą przede wszystkim budować na doświadcza(e)niu osób uczestniczących, które poddane zostanie analizie i refleksji.

Zagadnienia:

Ja w grupie.

Animator/ka w roli trenerskiej, facylitacyjnej, liderskiej;

Inicjowanie pracy grupowej – definiowanie celów;

Grupa ucząca się – projektowanie doświadczeń edukacyjnych.

Procesy grupowe i proces grupowy;

Kontraktowanie pracy grupy – potrzeby, cele, zasady;

Praca z grupą na poszczególnych etapach dynamiki grupowej;

Komunikacja w grupie, narzędzia i techniki;

Trudne sytuacje w pracy grupowej;

Dostępność – włączanie, (nie)równość i empowerment;

Prowadząca:

Maja Branka - psycholożka, psychoterapeutka, trenerka; pracuje z grupami prowadząc szkolenia, warsztaty, treningi i facylitacje. Od dziewięciu lat współpracuje z instytucjami kultury – bibliotekami i domami kultury oraz urzędnikami miejskimi odpowiedzialnymi za politykę kulturalną, trenerka Laboratorium Edukacji Kulturalnej w Warszawskim Programie Edukacji Kulturalnej. Specjalizuje się w komunikacji interpersonalnej i społecznej, edukacji równościowej oraz metodologii uczenia i wspierania w zmianie za pomocą długofalowych procesów edukacyjnych. Superwizorka Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (STOP).

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć student/ka:

potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,

potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;

jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;

jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

ocena aktywności na zajęciach

opracowanie indywidualnego planu działania z grupą

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)