Methods of group work
General data
Course ID: | 3002-2SZS-20WT2 |
Erasmus code / ISCED: |
14.7
|
Course title: | Methods of group work |
Name in Polish: | Metody pracy z grupą |
Organizational unit: | Institute of Polish Culture |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia będą poświęcone analizie pracy grupowej – jej podstawowych mechanizmów, dynamiki i struktury. Odpowiemy na pytanie jak z perspektywy animatora/animatorki kultury inicjować, prowadzić i zakończyć pracę grupy oraz w jaki sposób zaprojektować doświadczenie edukacyjne. Skupimy się na funkcji, zadaniach i narzędziach oraz procesach psychologicznych charakterystycznych dla różnych etapów pracy grupy. Zastanowimy się w jaki sposób projektować doświadczenie i prowadzić grupy w sposób włączający i partycypacyjny tak, by motywować do działania i jednocześnie osiągać zakładane rezultaty. Zajęcia mają charakter praktyczny i będą przede wszystkim budować na doświadcza(e)niu osób uczestniczących. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia będą poświęcone analizie pracy grupowej – jej podstawowych mechanizmów, dynamki i struktury. Doświadczymy czym jest „grupa”, jakie rodzaje i typy grup możemy inicjować poprzez definiowanie jej celów i rezultatów pracy. Skupimy się na roli animatora/animatorki w procesie grupowym i zmianie tej roli, przyjrzymy się czym działania animatora/animatorki różnią się od działań trenerskich, facylitacyjnych czy liderskich. Odpowiemy na pytanie, jak z perspektywy animatora/animatorki zainicjować, prowadzić i zakończyć pracę grupy – czego ludzie potrzebują na każdym etapie, by działać skutecznie. Skupimy się na zadaniach i narzędziach komunikacyjnych, które ułatwiają radzenie sobie z emocjami charakterystycznymi dla poszczególnych etapów pracy grupy. Zastanowimy się, jak oddziaływać na (nie)równości za pomocą włączania i partycypacji, by motywować do działania i jednocześnie osiągać zakładane rezultaty. Zobaczymy, w jaki sposób osobisty styl animatora/animatorki wpływa na pracę grupy. Zajęcia mają charakter praktyczny i będą przede wszystkim budować na doświadcza(e)niu osób uczestniczących, które poddane zostanie analizie i refleksji. Zagadnienia: Ja w grupie. Animator/ka w roli trenerskiej, facylitacyjnej, liderskiej; Inicjowanie pracy grupowej – definiowanie celów; Grupa ucząca się – projektowanie doświadczeń edukacyjnych. Procesy grupowe i proces grupowy; Kontraktowanie pracy grupy – potrzeby, cele, zasady; Praca z grupą na poszczególnych etapach dynamiki grupowej; Komunikacja w grupie, narzędzia i techniki; Trudne sytuacje w pracy grupowej; Dostępność – włączanie, (nie)równość i empowerment; Prowadząca: Maja Branka - psycholożka, psychoterapeutka, trenerka; pracuje z grupami prowadząc szkolenia, warsztaty, treningi i facylitacje. Od dziewięciu lat współpracuje z instytucjami kultury – bibliotekami i domami kultury oraz urzędnikami miejskimi odpowiedzialnymi za politykę kulturalną, trenerka Laboratorium Edukacji Kulturalnej w Warszawskim Programie Edukacji Kulturalnej. Specjalizuje się w komunikacji interpersonalnej i społecznej, edukacji równościowej oraz metodologii uczenia i wspierania w zmianie za pomocą długofalowych procesów edukacyjnych. Superwizorka Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (STOP). |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student/ka: potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych, potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię; jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii; jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) ocena aktywności na zajęciach opracowanie indywidualnego planu działania z grupą |
Copyright by University of Warsaw.