University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Seminar

General data

Course ID: 3002-2SZS-2SEM2
Erasmus code / ISCED: 14.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Sociology and cultural studies The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Seminar
Name in Polish: Seminarium
Organizational unit: Institute of Polish Culture
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP
ECTS credit allocation (and other scores): 30.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

Master's seminars
obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Seminarium poświęcone jest pracy ze studentem/studentką nad jego/jej rozprawą magisterską, która obejmuje realizację projektu oraz przygotowanie tekstu będącego krytycznym autorskim komentarzem do zrealizowanego działania.

Full description: (in Polish)

Podczas seminarium studenci i studentki będą mieli możliwość pogłębionej pracy nad działaniami realizowanymi w projekcie dyplomowym – w trybie indywidualnym i grupowym. Praca seminaryjna zakłada zespołowe omówienia kolejnych etapów przygotowań do projektu, a następnie samego działania, będzie też polegała na prezentacji roboczych fragmentów pisemnej części pracy magisterskiej. Pośród zagadnień omawianych na zajęciach znajdą się m.in.:

- diagnoza lokalna i szerokie rozpoznanie kontekstu dla własnych działań;

- określanie grup odbiorców/uczestników, ich potrzeb oraz celów i rezultatów projektu;

- dobór narzędzi i metod twórczych do realizowanego projektu,

- projektowanie procesu grupowego;

- inicjowanie działań partycypacyjnych.

Bibliography: (in Polish)

"Cultures of Participation", ed. Brigit Ericksson et al, Routledge 2020;

'Arts and Community Change", ed. Max O. Stephenson, Routledge 2015;

P. Block, "Community. The Structure of Belonging", Berrett-Koehler Publishers 2018;

F. Matarasso, "A Restless Art. How Participation Won and Why It Matters", Calouste Gulbenkian Foundation 2019;

"Twórcze społeczności. Notatki z terenu", red. Z. Dworakowska, J. Kubicka, Warszawa 2013;

"Lokalnie. Animacja kultury/community arts", red. I. Kurz, Warszawa 2008;

"Etnografia-animacja-sztuka. Nierozpoznane wymiary rozwoju kulturalnego", red. T. Rakowski, Warszawa 2013;

M. Krajewski, "W kierunku relacyjnej koncepcji uczestnictwa w kulturze", "Kultura i społeczeństwo", nr 1/2013.

Learning outcomes: (in Polish)

Student/ka zna i rozumie:

- swoistość nauk o kulturze, subdyscypliny tych nauk i ich związki z praktykami artystycznymi i naukami społecznymi

- różnorodne praktyki partycypacyjne, zróżnicowane pod względem miejsca i czasu realizacji, uczestników oraz metod;

- podstawowe strategie współpracy z grupą oraz ich psychologiczne i społeczne uwarunkowania

- różne metody planowania projektu artystyczno-społecznego, tworzenia zespołu, zdobywania funduszy, współpracy międzyinstytucjonalnej;

- system finansowania kultury (grantodawcy, konkursy, jakie organizują oraz ich wymogi formalne i merytoryczne;

Student/ka potrafi:

- interpretować współczesne i nowe zjawiska życia społecznego za pomocą narzędzi antropologicznych;

- stosować narzędzia popularyzacji zdobytej wiedzy;

- samodzielnie zaplanować i przeprowadzić pogłębione badanie wybranego aspektu rzeczywistości, dobierając odpowiednią metodologię i zaprezentować jego wyniki z uwzględnieniem złożoności kulturowego kontekstu

- wykorzystywać metodologię badawczą oraz narzędzia (także cyfrowe) nauk humanistycznych i praktyk kulturowych oraz prezentować i syntetyzować uzyskane tymi metodami dane; dostosować istniejące lub stworzyć nowe narzędzia badawcze i metody działania dla własnych celów;

- wykorzystywać posiadaną wiedzę by formułować i testować hipotezy z zakresu działania w kulturze

- zabierać głos w dyskusji wobec różnorodnych odbiorców, mówiąc zrozumiale i poprawnie; samodzielnie poprowadzić dyskusję publiczną,

- inicjować i prowadzić prace zespołowe; współdziałać w zespole z innymi osobami; prowadzić zespół; organizować pracę indywidualną i zespołową;

ciągle dokształcać się i rozwijać intelektualnie oraz zawodowo; ukierunkowywać innych w tym zakresie.

Student/ka jest gotów/gotowa do:

- krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności;

- przyjęcia postawy szacunku i ciekawości wobec różnorodnych zjawisk kultury w tym używania zdobytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania zaobserwowanych problemów oraz zasięgania opinii ekspertów;

- dostrzegania wagi działania w kulturze dla życia społecznego i dostrzegania konieczność jej rozwoju

- zaangażowania się w prace zespołowe ze świadomością wagi wspólnego działania i etyczną odpowiedzialnością; działania na rzecz przestrzegania zasad etyki zawodowej;

- wykazywania troski o dziedzictwo kulturowe i świadomości jego znaczenia dla życia społecznego; aktywnego działania na rzecz jego zachowania

- planowania i uzasadniania swoich działań badawczych i społecznych – kierując się stworzoną na podstawie posiadanej wiedzy wizją świata społecznego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocenie podlegają aktywność na zajęciach oraz praca nad projektem dyplomowym (regularność w pracy nad tekstem i bibliografią oraz sposób realizacji projektu).

Podstawowym warunkiem zaliczenia semestru jest uczestniczenie w zajęciach: osoba studiująca ma prawo do dwóch nieobecności w semestrze. Osoba mająca od trzech do pięciu nieobecności w semestrze musi zaliczyć je w sposób określony przez osobę prowadzącą zajęcia. Nieobecność na więcej niż pięciu zajęciach skutkuje niedopuszczeniem do zaliczenia zajęć.”

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Second cycle diploma seminar, 60 hours more information
Coordinators: Zofia Dworakowska, Iwona Kurz, Joanna Zięba
Group instructors: Zofia Dworakowska, Iwona Kurz, Joanna Zięba
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail

Classes in period "Academic year 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Second cycle diploma seminar, 30 hours more information
Coordinators: Zofia Dworakowska, Joanna Zięba
Group instructors: Zofia Dworakowska, Joanna Zięba
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)