Wielogłosy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3002-SZS-21WT6 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.7
|
Nazwa przedmiotu: | Wielogłosy |
Jednostka: | Instytut Kultury Polskiej |
Grupy: |
Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Warsztat poświęcony będzie śpiewaniu rozumianemu jako jedna z podstawowych aktywności międzyludzkich. Zajęcia będą obejmowały ćwiczenia z pracy z głosem oraz śpiewu w chórze. Podczas warsztatu studenci i studentki poznają proces tworzenia autorskiego materiału z grupą, w którym twórczy udział mają wszystkie osoby uczestniczące. Warsztat koncentruje się nie na produkcie końcowym, ale na procesie tworzenia grupy za pośrednictwem wspólnego śpiewu. Podsumowaniem zajęć będzie wspólna prezentacja “in-progress”, czyli forma niedokończona. |
Pełny opis: |
Podczas warsztatu studenci i studentki poznają metody pracy z różnymi grupami przy użyciu śpiewu, począwszy od budowania chóru do wspólnego występu. Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszego doświadczenia wokalnego. Warsztaty będą obejmować pracę z głosem, a w tym: ćwiczenia emisyjne, oddechowe, śpiewu w grupie i solo, śpiewu na głosem, praca z harmonią i dysonansem. W ramach warsztatów studenci i studentki poznają także strategie tworzenia grupowego występu wokalnego jako performansu, m.in. poprzez kreowanie “dźwiękoobrazów” i pracę z różnego rodzaju partyturami. Zagadnienia: jak integrować grupę jak wybrać materiał do pracy, jak tworzyć własny materiał jak pracować z materiałem i doprowadzić grupę do pierwszego występu jakie są potencjalne problemy na drodze do występu, jak wspierać uczestników praca z głosem w grupie i solo jak znaleźć swój głos performatywny jak pracować z partyturami graficznymi i partyturami naturalnymi (przestrzeń) Na koniec warsztatu studenci i studentki wezmą udział we wspólnym występie wokalnym “in progress”. Prowadzący: Sean Palmer - wokalista i aktor pracujący w Polsce od 2000 roku, grał w teatrach w całej Polsce, Anglii i Meksyku. Jako wokalista związany jest z William’s Things, The White Kites, Orkiestrą Antyczną, Gębafonem, All Stars Dansing Band. Jest założycielem Chóru eksperymentalnego Gre Badanie, który wykonywał autorskie utwory w niekonwencjonalnych przestrzeniach w Polsce, Anglii i Włoszech. W latach 2014-2018 prowadził społeczny Chór POLIN razem z Ewa Chomicką i Kubą Pałysem. Obecnie pracuje z Dagną Sadkowską prowadząc Młodą Orkiestrę Nowego Teatru. |
Literatura: |
Nie dotyczy. Zajęcia mają charakter praktyczny. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć student/ka: zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie zna i rozumie przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik. potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię; potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych, jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii; jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach udział w występie grupowym |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.