Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wielogłosy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3002-SZS-21WT6
Kod Erasmus / ISCED: 14.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wielogłosy
Jednostka: Instytut Kultury Polskiej
Grupy: Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Warsztat poświęcony będzie śpiewaniu rozumianemu jako jedna z podstawowych aktywności międzyludzkich. Zajęcia będą obejmowały ćwiczenia z pracy z głosem oraz śpiewu w chórze. Podczas warsztatu studenci i studentki poznają proces tworzenia autorskiego materiału z grupą, w którym twórczy udział mają wszystkie osoby uczestniczące. Warsztat koncentruje się nie na produkcie końcowym, ale na procesie tworzenia grupy za pośrednictwem wspólnego śpiewu. Podsumowaniem zajęć będzie wspólna prezentacja “in-progress”, czyli forma niedokończona.

Pełny opis:

Podczas warsztatu studenci i studentki poznają metody pracy z różnymi grupami przy użyciu śpiewu, począwszy od budowania chóru do wspólnego występu. Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszego doświadczenia wokalnego. Warsztaty będą obejmować pracę z głosem, a w tym: ćwiczenia emisyjne, oddechowe, śpiewu w grupie i solo, śpiewu na głosem, praca z harmonią i dysonansem. W ramach warsztatów studenci i studentki poznają także strategie tworzenia grupowego występu wokalnego jako performansu, m.in. poprzez kreowanie “dźwiękoobrazów” i pracę z różnego rodzaju partyturami.

Zagadnienia:

jak integrować grupę

jak wybrać materiał do pracy, jak tworzyć własny materiał

jak pracować z materiałem i doprowadzić grupę do pierwszego występu

jakie są potencjalne problemy na drodze do występu, jak wspierać uczestników

praca z głosem w grupie i solo

jak znaleźć swój głos performatywny

jak pracować z partyturami graficznymi i partyturami naturalnymi (przestrzeń)

Na koniec warsztatu studenci i studentki wezmą udział we wspólnym występie wokalnym “in progress”.

Prowadzący:

Sean Palmer - wokalista i aktor pracujący w Polsce od 2000 roku, grał w teatrach w całej Polsce, Anglii i Meksyku. Jako wokalista związany jest z William’s Things, The White Kites, Orkiestrą Antyczną, Gębafonem, All Stars Dansing Band. Jest założycielem Chóru eksperymentalnego Gre Badanie, który wykonywał autorskie utwory w niekonwencjonalnych przestrzeniach w Polsce, Anglii i Włoszech. W latach 2014-2018 prowadził społeczny Chór POLIN razem z Ewa Chomicką i Kubą Pałysem. Obecnie pracuje z Dagną Sadkowską prowadząc Młodą Orkiestrę Nowego Teatru.

Literatura:

Nie dotyczy. Zajęcia mają charakter praktyczny.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu zajęć student/ka:

zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie

zna i rozumie przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.

potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;

potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,

jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;

jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach

udział w występie grupowym

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)