University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Sounds’ organization

General data

Course ID: 3002-SZS-22WT4
Erasmus code / ISCED: 14.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Sociology and cultural studies The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Sounds’ organization
Name in Polish: Organizowanie dźwięków
Organizational unit: Institute of Polish Culture
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć osoby studiujące zapoznają się z rysem historycznym, etnicznym i rytualnym pochodzeniu rytmu, jego roli komunikacyjnej i społecznej. Przedstawiona zostanie również jego stopniowa emancypacja zarówno w muzyce poważnej jak i popularnej, zdominowanej przez nowe media. Warsztat, z elementami teorii, pokaże jak odpowiednia organizacja dźwięków w czasie umożliwia tworzenie pełnoprawnych kompozycji muzycznych. Efekt pracy zostanie przedstawiony podczas wspólnej prezentacji - występu kończącego warsztaty.

Full description: (in Polish)

Celem warsztatu jest przedstawienie w praktyce jak najszerszego spektrum możliwości tworzenia kompozycji dźwiękowych, ze szczególnym nastawieniem na rytm jako czynnik formotwórczy. Korzystając z tekstów źródłowych, materiałów audio i wideo, osoby uczestniczące w warsztacie zapoznają się kolejno z następującymi zagadnieniami:

> historia rytmu, jego rola społeczna i komunikacyjna w kulturach pierwotnych i tradycyjnych

> rytm jako język oraz jeden z elementów tożsamości kulturowej

> rytm w klasycznej muzyce europejskiej

>. emancypacja i ewolucja postrzegania roli rytmu w nowoczesnej muzyce zachodniej na przestrzeni XX wieku

> rewolucja w postrzeganiu dźwięków pozamuzycznych (szumu, hałasu) w kontekście twórczości kompozytorskiej

> futuryści, muzyka konkretna i elektroniczna, sound art, muzyka akusmatyczna, muzyka eksperymentalna, minimal music

> aktualne trendy w muzyce i możliwości tworzenia treści muzycznych przy zastosowaniu dostępnej technologii

Zakładanym rezultatem zajęć jest pokazanie możliwości współczesnych technologii w tworzeniu kompozycji muzycznych oraz przykładów różnych kierunków (historycznych i obecnych) rozwoju muzyki.

Warsztaty będą poświęcone pracy nad następującymi aspektami muzyki:

> performatywnym (nauka rytmów, komunikacji poprzez dźwięk, improwizacji grupowej)

> konceptualnym (planowanie kompozycji, od idei do realizacji, treść i forma)

> technologicznym (tworzenie instrumentów muzycznych, poszukiwanie dźwięków, nagrania terenowe, montaż i edycja plików dźwiękowych)

Zwieńczeniem warsztatu jest wspólny występ wszystkich osób uczestniczących i prezentacja kompozycji stworzonej w trakcie trwania warsztatów.

Prowadzący:

Hubert Zemler - absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Perkusista, kompozytor, producent muzyczny i improwizator swobodnie przemieszczający się pomiędzy muzycznymi kategoriami. Ceniony interpretator muzyki nowej, perkusista jazzowy, autor albumów solowych z pogranicza awangardy, elektroniki i muzyki etnicznej oraz twórca ścieżek dźwiękowych do filmów i animacji. Edukator.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: absolwent zna i rozumie

najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru,

przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.

Umiejętności: absolwent potrafi

stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;

wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;

świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

> obecność i aktywność na warsztatach - Dopuszczalna liczba nieobecności:

w zajęciach w trybie nieregularnym - 1 (4 godz. akademickie)

Trzy spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność.

> udział w pokazie kończącym warsztaty podczas sesji otwartej

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours more information
Coordinators: Zofia Dworakowska, Hubert Zemler
Group instructors: Hubert Zemler
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)