Sounds’ organization
General data
Course ID: | 3002-SZS-22WT4 |
Erasmus code / ISCED: |
14.7
|
Course title: | Sounds’ organization |
Name in Polish: | Organizowanie dźwięków |
Organizational unit: | Institute of Polish Culture |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć osoby studiujące zapoznają się z rysem historycznym, etnicznym i rytualnym pochodzeniu rytmu, jego roli komunikacyjnej i społecznej. Przedstawiona zostanie również jego stopniowa emancypacja zarówno w muzyce poważnej jak i popularnej, zdominowanej przez nowe media. Warsztat, z elementami teorii, pokaże jak odpowiednia organizacja dźwięków w czasie umożliwia tworzenie pełnoprawnych kompozycji muzycznych. Efekt pracy zostanie przedstawiony podczas wspólnej prezentacji - występu kończącego warsztaty. |
Full description: |
(in Polish) Celem warsztatu jest przedstawienie w praktyce jak najszerszego spektrum możliwości tworzenia kompozycji dźwiękowych, ze szczególnym nastawieniem na rytm jako czynnik formotwórczy. Korzystając z tekstów źródłowych, materiałów audio i wideo, osoby uczestniczące w warsztacie zapoznają się kolejno z następującymi zagadnieniami: > historia rytmu, jego rola społeczna i komunikacyjna w kulturach pierwotnych i tradycyjnych > rytm jako język oraz jeden z elementów tożsamości kulturowej > rytm w klasycznej muzyce europejskiej >. emancypacja i ewolucja postrzegania roli rytmu w nowoczesnej muzyce zachodniej na przestrzeni XX wieku > rewolucja w postrzeganiu dźwięków pozamuzycznych (szumu, hałasu) w kontekście twórczości kompozytorskiej > futuryści, muzyka konkretna i elektroniczna, sound art, muzyka akusmatyczna, muzyka eksperymentalna, minimal music > aktualne trendy w muzyce i możliwości tworzenia treści muzycznych przy zastosowaniu dostępnej technologii Zakładanym rezultatem zajęć jest pokazanie możliwości współczesnych technologii w tworzeniu kompozycji muzycznych oraz przykładów różnych kierunków (historycznych i obecnych) rozwoju muzyki. Warsztaty będą poświęcone pracy nad następującymi aspektami muzyki: > performatywnym (nauka rytmów, komunikacji poprzez dźwięk, improwizacji grupowej) > konceptualnym (planowanie kompozycji, od idei do realizacji, treść i forma) > technologicznym (tworzenie instrumentów muzycznych, poszukiwanie dźwięków, nagrania terenowe, montaż i edycja plików dźwiękowych) Zwieńczeniem warsztatu jest wspólny występ wszystkich osób uczestniczących i prezentacja kompozycji stworzonej w trakcie trwania warsztatów. Prowadzący: Hubert Zemler - absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Perkusista, kompozytor, producent muzyczny i improwizator swobodnie przemieszczający się pomiędzy muzycznymi kategoriami. Ceniony interpretator muzyki nowej, perkusista jazzowy, autor albumów solowych z pogranicza awangardy, elektroniki i muzyki etnicznej oraz twórca ścieżek dźwiękowych do filmów i animacji. Edukator. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: absolwent zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru, przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik. Umiejętności: absolwent potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię; wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych, Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii; świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) > obecność i aktywność na warsztatach - Dopuszczalna liczba nieobecności: w zajęciach w trybie nieregularnym - 1 (4 godz. akademickie) Trzy spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność. > udział w pokazie kończącym warsztaty podczas sesji otwartej |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W WAR
TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | Zofia Dworakowska, Hubert Zemler | |
Group instructors: | Hubert Zemler | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by University of Warsaw.