University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Sources of financing a project

General data

Course ID: 3002-SZS-22WT7
Erasmus code / ISCED: 14.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Sociology and cultural studies The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Sources of financing a project
Name in Polish: Źródła finansowania projektu
Organizational unit: Institute of Polish Culture
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Short description: (in Polish)

Zajęcia poświęcone zagadnieniom pozyskiwania finansowania na realizację zaplanowanych projektów społeczno-artystycznych. Jak stworzyć idealny budżet? Jak planować wydatki i o czym w tym procesie nie zapomnieć? Przejdziemy kompleksowo przez możliwości otrzymania dofinansowania w formie grantów, konkursów, aż po działania fundraisingowe i specyfikę współpracy z biznesem. Zajęcia przygotowują do poprawnego konstruowania budżetu i dostarcza wiedzy o różnych formach i możliwościach pozyskania finansowania dla swojego projektu.

Full description: (in Polish)

Przedmiot będzie prowadzony w formule mieszanej: wykład, praktyczne ćwiczenia oraz spotkanie z praktykami z instytucji kultury. Zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z pozyskiwaniem finansowania na realizację projektów społeczno-kulturalnych w podziale na dwa bloki tematyczne:

I - Tworzenie budżetu projektu - poruszone zostaną problemy:

Jak stworzyć budżet - planowanie

Złote zasady tworzenia kosztorysów

Podstawowe grupy kosztów w budżecie

Tworzenie własnych budżetów projektów - ćwiczenia praktyczne

Budżet projektu czy budżet instytucji?

Kontrolowanie kosztów i zarządzanie projektem

II - Pozyskiwanie finansowania - poruszone zostaną tematy:

Możliwości otrzymania dofinansowania w ramach konkursów grantowych

Jak dobrze przygotować aplikację do konkursu?

OĆwiczenia - opracowanie przykładowej aplikacji w konkursie grantowym.

Co to jest fundraising?

Formy wsparcia - o co można prosić darczyńcę?

Cykl darczyńcy

4 zasady fundraisingu

Metody fundraisingu

Kampania fundraisingowa

OĆwiczenia własne - opracowanie prezentacji kampanii fundraisingowej

Co to sponsoring?

Tworzenie oferty sponsorskiej

Rodzaje umów z biznesem

Prezentacja projektu - ćwiczenie praktyczne

Spotkanie z przedstawicielami instytucji kultury

Błędy we współpracy z biznesem

Celem zajęć jest pozyskanie podstawowej wiedzy dotyczącej tworzenia budżet projektu społeczno-artystycznegoego oraz różnych możliwości pozyskania finansowania dla projektu.

Krótki biogram:

Karolina Kanar-Kossobudzka - pasjonatka zarządzania projektami i specjalistka od łączenia biznesu z trzecim sektorem. Pracowała w Centrum Nauki Kopernik, Fundacji Fundusz Współpracy, Fundacji Orange, Aviva i Przestrzeni from Facebook, a obecnie ekspertka CSR w Allegro. Realizowała projekty edukacyjne, społeczne i kulturalne pozyskując na nie środki finansowe, koordynując pracę zespołów i nadzorując współpracę z partnerami społecznymi. Certyfikowana trenerka Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: absolwent zna i rozumie

najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru,

przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.

Umiejętności: absolwent potrafi

stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;

wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;

świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

obecność i aktywność na zajęciach

wykonanie ćwiczeń zadanych na zajęciach

udział w prezentacji podczas sesji otwartej

Dopuszczalna liczba nieobecności:

w zajęciach w trybie nieregularnym - 1 (4 godz. akademickie)

Trzy spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność.

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours more information
Coordinators: Zofia Dworakowska, Karolina Kanar-Kossobudzka
Group instructors: Karolina Kanar-Kossobudzka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)