University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Czech language, elementary level, asynchronous online language course

General data

Course ID: 3005-CZEA2-ZAS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Czech language, elementary level, asynchronous online language course
Name in Polish: Język czeski, poziom podstawowy, lektorat zdalny asynchroniczny
Organizational unit: Institute of Western and Southern Slavic Studies
Course groups: Czech Language courses at the IWSSS
Foreign Language Classes at the IWSSS
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Czech
Type of course:

foreign languages

Prerequisites (description):

(in Polish) Lektorat jest kontynuacją zajęć z pierwszego semestru (wymagany poziom znajomości języka A1).

Nauka odbywa się w trybie zdalnym - na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Aby uczestniczyć w zajęciach student/ka musi mieć dostęp do Internetu, komputer z głośnikami i mikrofonem.

Mode:

Remote learning

Short description:

A2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na poziomie początkującym.

Full description: (in Polish)

Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów.

Moduły zawierają część obowiązkową - treści wprowadzające nowe słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne w postaci omówienia danego zagadnienia, tabel, tekstów do czytania, a także nagrań. Każda część obowiązkowa zawiera oceniane ćwiczenia/zadania, fora, quizy, testy dotyczące omawianego materiału. W części obowiązkowej mogą pojawić się także ćwiczenia powtórkowe (dotyczące wcześniejszych modułów).

Moduły wzbogacone są także o materiały dodatkowe w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.

Materiał gramatyczny:

* deklinacja rzeczowników, przymiotników i zaimków (wszystkie przypadki gramatyczne),

* czasowniki dokonane i niedokonane,

* czas przyszły,

* tryb przypuszczający.

Materiał leksykalny (+ etykieta językowa):

* wizyta (typowe sytuacje komunikacyjne; sytuacje formalne i nieformalne),

* mieszkanie (kupno, wynajem, nazwy pomieszczeń, meble itp.),

* części ciała; wygląd człowieka,

* ubrania; fryzjer i inne usługi,

* na policji (kradzież, przestępstwo, sytuacje na drodze),

* zdrowie, wizyta u lekarza,

* podróżowanie,

* sport i rozrywki,

* zwierzęta i rośliny,

* praca, zawody.

Kolejność omawiania tematów może się różnić od przedstawionej powyżej.

Bibliography: (in Polish)

Materiały zamieszczone na platformie przez prowadzących.

Literatura pomocnicza (nie jest wymagana):

Communicative Czech (Elementary Czech), I. Rešková, M. Pintarová.

Learning outcomes: (in Polish)

Po kursie na tym poziomie student:

- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu);

- potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach;

- umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty;

- potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne;

- potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane;

- radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji;

- potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę;

- potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami;

- umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia:

70% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej

30% - test zaliczeniowy pisemny (odbywa się w formie stacjonarnej)

UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie (quizy, prace domowe, obowiązkowe fora) na co najmniej 60%.

Skala ocen:

99 - 100% - 5 (celujący)

93 - 98% - 5 (bardzo dobry)

87 - 92% - 4+ (dobry plus)

77 - 86% - 4 (dobry)

71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)

60 - 70% - 3 (dostateczny)

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
E-learning course, 60 hours more information
Coordinators: Dorota Górnicka-Urban, Milena Hebal-Jezierska
Group instructors: Dorota Górnicka-Urban
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
E-learning course - Grading
Type of course:

foreign languages

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Lektorat jest kontynuacją zacjęć z pierwszego semestru (wymagany poziom znajomości języka A1).

Aby uczestniczyć w zajęciach student/ka musi mieć dostęp do Internetu, komputer z głośnikami i mikrofonem.

A2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na poziomie początkującym.

Full description: (in Polish)

Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów przeznaczonych do samodzielnej pracy studentów (wymagającej zapoznania się z nowym materiałem gramatycznym i leksykalnym, wykonania ćwiczeń/zadań, quizów, testów itp. oraz udziału w forach) w oparciu o zamieszczone w danym module materiały gramatyczne, leksykalne: omówienia zagadnień, tabele, teksty oraz nagrania.

Moduły składają się z elementów dotyczących słownictwa, gramatyki oraz materiałów dodatkowych w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.

Po kursie na tym poziomie student:

- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu);

- potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach;

- umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty;

- potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne;

- potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane;

- radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji;

- potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę;

- potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami;

- umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa.

Bibliography: (in Polish)

Materiały zamieszczone na platformie przez prowadzących.

Literatura pomocnicza (nie jest wymagana):

Communicative Czech (Elementary Czech), I. Rešková, M. Pintarová.

Notes: (in Polish)

Warunki zaliczenia:

70% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej

30% - test zaliczeniowy pisemny (odbywa się w formie stacjonarnej)

UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie na co najmniej 60%.

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
E-learning course, 60 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Dorota Górnicka-Urban
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
E-learning course - Grading
Type of course:

foreign languages

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Lektorat jest kontynuacją zacjęć z pierwszego semestru (wymagany poziom znajomości języka A1).

Aby uczestniczyć w zajęciach student/ka musi mieć dostęp do Internetu, komputer z głośnikami i mikrofonem.

A2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na poziomie początkującym.

Full description: (in Polish)

Kurs asynchroniczny - odbywa się zdalnie, nauka prowadzona jest na uniwersyteckiej platformie Kampus.

Kurs został zaplanowany w systemie tygodniowych modułów przeznaczonych do samodzielnej pracy studentów (wymagającej zapoznania się z nowym materiałem gramatycznym i leksykalnym, wykonania ćwiczeń/zadań, quizów, testów itp. oraz udziału w forach) w oparciu o zamieszczone w danym module materiały gramatyczne, leksykalne: omówienia zagadnień, tabele, teksty oraz nagrania.

Moduły składają się z elementów dotyczących słownictwa, gramatyki oraz materiałów dodatkowych w postaci m.in. linków do stron internetowych związanych z tematem danego modułu.

Po kursie na tym poziomie student:

- rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu);

- potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach;

- umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty;

- potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne;

- potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane;

- radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji;

- potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę;

- potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami;

- umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa.

Bibliography: (in Polish)

Materiały zamieszczone na platformie przez prowadzących.

Literatura pomocnicza (nie jest wymagana):

Communicative Czech (Elementary Czech), I. Rešková, M. Pintarová.

Notes: (in Polish)

Warunki zaliczenia:

70% - ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej

30% - test zaliczeniowy pisemny (odbywa się w formie stacjonarnej)

UWAGA: aby przystąpić do testu zaliczeniowego student musi zaliczyć zadania na platformie na co najmniej 60%.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)