Contemporary Croatian literature
General data
Course ID: | 3005-KU6LCH |
Erasmus code / ISCED: |
09.204
|
Course title: | Contemporary Croatian literature |
Name in Polish: | Literatura współczesna - Chorwacja |
Organizational unit: | Institute of Western and Southern Slavic Studies |
Course groups: |
Courses related to A language on the 1st year of the MA studies |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Croatian |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student/ka posługuje się językiem chorwackim na poziomie B2 lub wyższym. Zna historię Chorwacji i historię literatury chorwackiej do końca XX wieku. Orientuje się w podstawowych zagadnieniach kultury chorwackiej. Student/ica se služi hrvatskim jezikom na razini B2 i višoj. Poznaje hrvatsku povijest i povijest hrvatske književnosti do kraja 20. stoljeća. Kompetentna je u osnovnim pitanjima hrvatske kulture. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Kurs poświęcony jest zagadnieniom współczesnego życia literackiego w Chorwacji. Podczas spotkań omówione zostaną wybrane teksty literackie, eseje polemiczne i inne teksty źródłowe. Literatura jest tu rozumiana jako integralna część komunikacji kulturowej oraz miejsce tworzenia i renegocjowania wartości społecznych. Ważną część zajmie analiza współczesnych zjawisk na polu literackim, takich jak reklama, nowe formy dystrybucji, e-literatura itp. Kolegij je posvećen pitanjima suvremenoga književnog života u Hrvatskoj. U okviru sastanaka razmatrat će se odabrani književni tekstovi, polemički eseji i drugi izvorni tekstovi. Književnost se shvaća ovdje kao sastavni dio kulturne komunikacije i mjesto stvaranja te renegocijacije društvenih vrijednosti. Važan dio zauzet će analiza suvremenih pojava u književnom polju, kao što je reklama, novi oblici distribucije, e-književnost i slično. |
Full description: |
(in Polish) Kurs poświęcony jest badaniu współczesnych zjawisk zachodzących w kulturze chorwackiej poprzez interpretację tekstów literackich i paraliterackich. Literatura straciła obecnie swoje uprzywilejowane miejsce, które zyskała w XIX wieku jako główny wyraz kultury narodowej. Od czasu ponowoczesnych nurtów oraz po rewolucji, jaką przyniosły nowe media elektroniczne, pisarze próbują znaleźć nowe miejsce dla twórczości literackiej. Dzieła i pole literackie jako całość są coraz częściej uznawane za jedną z form komunikacji społecznej. Dlatego pojawiła się potrzeba analizy nowych zjawisk, które do niedawna rzadko były uwzględniane w historii literatury. Te zagadnienia to np. problem rynku literackiego i reklamy, rola państwa w regulowaniu i (de)stabilizowaniu rynku literackiego, związek między płcią a literaturą. Dla chorwackiego kontekstu ważne są również inne zjawiska, takie jak „ratno pismo” czy twórczość autorów bośniackich i ich recepcja w Chorwacji. W czasie wojny z lat 90. i po niej aktualna stała się kwestia roli intelektualisty, czyli związku pisarzy ze środowiskiem politycznym. Wymienione zagadnienia tworzą ramy, w których uczestnicy kursu będą próbowali znaleźć odpowiedzi na zadane pytania oraz odnaleźć nowy sposób analizy tekstów, aby w rezultacie móc głębiej i dokładniej komentować współczesną kulturę chorwacką. Kolegij je posvećen proučavanju suvremenih pojava u hrvatskoj kulturi preko interpretacije književnih i paraliterarnih tekstova. Književnost je u suvremeno doba izgubila svoje privilegirano mjesto koje je zadobila još u 19. stoljeću kao magistralni izraz nacionalne kulture. Od vremena postmodernih strujanja i nakon revolucije koju su donijeli novi elektronski mediji književnici se trude pronaći novo mjesto za književno stvaranje. Djela i literarno polje u cjelini sve se više smatraju jednim od vidova društvene komunikacije. Stoga postoji potreba za analizom novih pojava koje se donedavna rijetko uzimale u obzir u književnoj povijesti. Ta su pitanja na primjer problem književnog tržišta i reklame; uloga države u reguliranju i (de)stabilizaciji literarnog tržišta; relacija između roda i literature. U posebnim hrvatskim prilikama važne su i druge pojave, kao što su ratno pismo ili književnost bosanskohercegovačkih autora i njihova recepcija u Hrvatskoj. Prilikom Domovinskog rata i nakon njega aktualizira se i pitanje uloge intelektualca, odnosno povezanost pisaca i političkih sredina. Sve navedene teme stvaraju okvir u kojem će sudionici kolegija pokušavati pronaći odgovore i nov način analize tekstova, da bi na kraju mogli dublje i temeljitije komentirati suvremenu hrvatsku kulturu. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura, w szczególności wybór utworów literackich i polemik, opracowywana jest na potrzeby każdej edycji kursu na danym rok studiów. Główne teksty i podręczniki to: Biti Vladimir, Pojmovnik suvremene književne i kulturne teorije. Zagreb 2000. (i kasnija dopunjena izdanja). Milanja Cvjetko, Hrvatsko pjesništvo: od 1950. do 2000. Zagreb 2000. Nemec Krešimir, Povijest hrvatskog romana: od 1945. do 2000. Zagreb 2003. Poljski i strani autori: Burzyńska Anna, Dekonstrukcja i interpretacja, Kraków2001. Dabrowska-Partyka Maria, Literatura pogranicza - pogranicza literatury, Kraków 2004. Dunin Kinga, Czytając Polskę, Warszawa 2004. Dyras Magdalena, Re-inkarnacje narodu, Kraków 2009. Književno-znanstveni časopisi: Ujmetnost riječi Književna republika Zarez (dvotjednik za kulturna i društvena pitanja) Forum Sarajevske sveske |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student/ka na podstawie aktywności na zajęciach, analizy i interpretacji tekstów oraz pomocy literatury fachowej: - potrafi wymienić najważniejszych współczesnych pisarzy i teoretyków chorwackich, analizuje i interpretuje teksty literackie i eseistyczne, stosując odpowiednią terminologię i podstawy teoretyczne; - rozumie związek pola literackiego z całościowymi przemianami w kulturze w świetle współczesnych koncepcji humanistyki i nauk społecznych; - łączy twórczość literacką z chorwackim kontekstem pozaliterackim po 1991 roku - logicznie i sensownie argumentuje swoją ocenę i interpretację tekstu, osiągając w języku chorwackim kompetencje umożliwiające udział w dyskusji; - umie aktywnie uczestniczyć w sporze o waloryzację literackich i pozaliterackich zjawisk. Student/ica na temelju aktivnosti na satima, analize i interpretacije tekstova te pomoći stručne literature: - zna relevantne suvremene pisce i teoretičare u Hrvatskoj, analizirati i interpretirati književni i esejistički tekst, koristeći relevantnu terminologiju i teoretsku podlogu - razumije povezanost književnog polja s ukupnim promjenama u kulturi u svjetlu suvremenih koncepcija u humanističkim i društvenim znanostima - dovodi u vezu književna djela i kontekst Hrvatske nakon 1991. godine - logično i suvislo argumentira svoju procjenu i interpretaciju teksta, postignuvši kompetencije u hrvatskom jeziku koje dozvoljavaju sudjelovanje u argumentiranoj debati - zna aktivno sudjelovati u polemici oko valorizacije književnih i izvanknjiževnih pojava i analiza. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena aktywności studenta/studentki dokonywana jest na podstawie: - regularnej obecności i aktywności na zajęciach; - końcowego egzaminu ustnego. Ocjena aktivnosti studenata se donosi na temelju: - redovitog pohađanja nastave i aktivnosti na satima - završnog usmenog ispita. |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Patrycjusz Pająk | |
Group instructors: | Patrycjusz Pająk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Seminar - Examination |
Copyright by University of Warsaw.